Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه جشنواره دانشجویی ابن‌سینا،‌ یکی از سنت‌های حسنه دانشگاه است،‌ گفت: امسال چهارمین دوره برگزاری این جشنواره است که در آن دانشجویان برتر دانشگاه در عرصه‌های آموزش،‌ پژوهش، قرآن و عترت، ورزش، هنری و ادبی، ‌اجتماعی و تعهد حرفه‌ای تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، عباسعلی کریمی در آیین چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا که با شعار «دانشجو، نشاط، تعالی و آرمانگرایی» امروز در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی برگزار شد،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال چهارمین باری است که این جشنواره دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود،‌ در گذر زمان و در سال‌های آینده این جشنواره پرشور و نشاط می‌تواند به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران کمک کند تا در محیطی مناسب با رسالت‌های اجتماعی خود بیش از پیش آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در نهایت دانشجویانی که در آینده از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند با انگیزه و توانمندی‌های دوچندان جهت خدمت به میهن اسلامی آماده ورود به عرصه جامعه شوند.

کریمی در ادامه، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: 16 آذرماه یادآور واقعه‌ای است که 64 سال پیش، حدود چهارماه پس از سقوط دولت ملی دکتر محمد مصدق به دنبال کودتای بیست وهشت مرداد روی داد. در آن روز سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا،‌ احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند. از آن پس شانزدهم آذر نماد مبارزات دانشجویی و حضور فعالانه و آگاهانه دانشجویان در عرصه سیاسی کشور شد.

حمایت و تشویق فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا

همچنین، فرزین حلب‌چی،‌ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حمایت و تشویق فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان،‌ همه ساله جشنواره دانشجویی ابن‌سینا را همزمان با روز دانشجو در آذرماه برگزار می‌کند. همچنین برگزاری سالیانه جشنواره دانشجویی ابن‌سینا مقارن با روز دانشجویی، ‌فرصت مغتنمی است تا از دانشجویان این دانشگاه که به حق نه تنها از سرمایه‌های بی نظیر این مرز و بوم هستند بلکه در عرصه‌های مختلف علمی، ‌اخلاقی،‌ فرهنگی و اجتماعی پیشرو و صاحب اثر هستند، تقدیر به عمل آید.

وی ادامه داد: این جشنواره صرفا برای دانشجویان ایرانی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارشد  و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دکترای تخصصی، دستیاری و فلوشیپ توانستند با توجه به اهداف و محورهای جشنواره در آن شرکت کنند.

حلب‌چی یادآور شد: این جشنواره با 3 دوره برگزاری موفق و متداوم توانسته است جایگاه خود را در بین دانش‌پژوهان و صاحب‌نظران جامعه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تثبیت کند.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع ما 48 برگزیده در این جشنواره به عنوان فرد برتر انتخاب شدند، گفت: فراخوان اولیه برای شرکت کنندگان چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در اردیبهشت ماه، ‌ثبت نام و ارسال مدارک از اول شهریور تا 15 مهرماه و فرآیند داوری تا 25 آبان امسال ادامه پیدا کرد.

حلب‌چی در ادامه افزود: امسال در چهارمین جشنواره نیز،‌ شاهد استقبال گرم و پرشور دانشجویان و ایجاد رقابتی سالم و تنگاتنگ در هشت بخش مختلف این جشنواره بودیم و توانمندی‌ها و قابلیت های شرکت کنندگان این رقابت به قدری چشمگیر و ارزنده بود که گزینش برگزیدگان نهایی را بسیار دشوار می‌کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران محورهای این جشنواره را شامل مباحث آموزشی، پژوهشی، کیفیت سلامت دانست و افزود: بیشترین شرکت کنندگان از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و بیشترین مشارکت را ما از دانشجویان دانشگاه  فناوری نوین داشتیم. همچنین در مقطع دکترای تخصصی و دکترای عمومی بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره بودند.

وی در مورد ملاک گزینش شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا گفت: آنچه که در این جشنواره ملاک گزینش برگزیدگان قرارمی‌گیرد یکی ارزیابی کمی و کیفی کارنامه فعالیت‌ها و مستندات ثبت شده داوطلبین در سامانه جشنواره و دیگری این است که افرادی که در جشنواره معرفی می‌شوند از نظر کمیته‌های داوری برگزیده بخش مربوطه هستند و رتبه‌بندی در مورد آن‌ها انجام نمی‌شود، بنابراین ترتیب اعلام اسامی صرفا براساس حروف الفبا خواهد بود.

حلب‌چی اظهار کرد: افزایش مشارکت دانشجویان در جشنواره با کمک اطلاع‌رسانی از طریق تریبون‌های دانشجویی، درون‌سپاری کامل، طراحی و اجرای برنامه به دانشجویان توانمند دانشگاه و نیز تسهیل فرآیند واگذاری گرنت‌های جشنواره که عملا از آن‌ها استفاده نکردند و امسال قرار است که کمی این فرآیند را تسهیل شود، از جمله تفاوت‌های این دوره از جشنواره دانشجویی ابن‌سینا نسبت به سه دوره قبل است.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره و کمیته‌های تخصصی داوری آن بود که نهایت دقت و عدالت در فرآیند بررسی کارنامه‌ها و مستندات بارگزاری شده در سامانه جشنواره به عمل آید.

در پایان این جشنواره به دانشجویان برتر درعرصه‌های مختلف علمی، ‌اخلاقی،‌ فرهنگی و اجتماعی پیشرو و صاحب اثر بودند، تقدیر وهمچنین در حاشیه جشنواره نیز نمایشگاهی از توانمندی‌های کانون‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌ها و نشریات دانشجویی برپا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد