Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس جمهوری در دولت یازدهم با انجام سه سفر و در دولت دوازدهم با اختصاص نخستین سفر استانی به سیستان و بلوچستان نشان داد عزم دولت در زدودن چهره محرومیت و به ثمره نشستن قابلیت ها و ظرفیت ها این استان جدی است.

به گزارش ایرنا دولت با نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان و مد نظر قرار دادن تقویت مناسبات اقتصادی فراملی با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی استان، بکارگیری استعدادهای موجود و ایجاد مزیت های جدید در این منطقه به منظور ارتقاء نقش و سهم استان در اقتصاد ملی و اصلاح ساختارها و تقویت بخش رسمی اقتصاد در سال های اخیر گام های ارزشمندی را در توسعه و محرومیت زدایی این نقطه از ایران اسلامی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر 11 و 12 آذر امسال رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح های مهم نوید تحولات بزرگ اقتصادی را در این منطقه می دهد.
دکتر روحانی در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم شنبه هفته جاری وارد سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شد و بعد از دیدار با مردم منطقه و شرکت در نشست های مختلف و افتتاح طرح ها در زاهدان به چابهار سفر کرد و روز یکشنبه فاز نخست بندرشهید بهشتی با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
شرکت در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان و حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آخرین برنامه سفر رئیس جمهوری به این نقطه از ایران اسلامی بود.
در این سفر وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کردند.
**رئیس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سفر خود در بدو ورود به منطقه سیستان گفت: پیگیری قول های داده شده در سفر سال 93 به سیستان و بلوچستان مهمترین هدف سفر امروز هیات دولت به این استان است.
حسن روحانی همچنین در جمع مردم سیستان در ورزشگاه شهید حسینی طباطبایی زابل اظهار داشت: 24 طرح مهم به ارزش هزار و 38 میلیار تومان در دولت دوازدهم در هیات وزیران برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان سرزمین بزرگان، شهیدان و علما همچون آیت الله سیستانی است.
وی گفت: قول من به مردم زابل در سال ٩٣ این بود که در سیستان بتوانیم ٤٦ هزار هکتار زمین را با کشاورزی مدرن آباد کرده و در اختیار آنان بگذاریم.
وی افزود: هم اینک از این ٤٦ هزار هکتار، ١٠ هزار هکتار آن از نظر کارهای زیربنایی آماده است و در همین ایام به هزار و 500 هکتار از آن برق رسانی خواهد شد.
رئیس جمهوری اظهار داشت: انشالله تا پایان سال ١٠ هزار هکتار زمین از این طرح به بهره برداری می رسد و بقیه آن در سال ٩٧ و اوایل ٩٨ به بهره برداری خواهد رسید.
روحانی تصریح کرد: با این کار امیدواریم تحول بزرگی در کشاورزی این منطقه آغاز شود و خوشحالم که این قولم به مردم سیستان در حال اجراست.
**طرح منطقه آزاد سیستان
وی خاطرنشان کرد: موضوع منطقه آزاد سیستان از مواردی بود که در سال ٩٣ مردم این منطقه بر آن تاکید داشتند و می دانم ایجاد آن تحول بزرگ تجاری و اشتغال را در این منطقه بوجود خواهد آورد.
وی افزود: ما لایحه مناطق آزاد از جمله سیستان را در سال ٩٥ به مجلس تقدیم کردیم و امیدواریم مجلس شورای اسلامی امسال آن را تصویب کند.
رئیس جمهوری ادامه داد: منطقه آزاد حق و مطالبه مردم سیستان است و ما نیز وظیفه داشتیم تا به این خواسته عمل کنیم.
**بازارچه های مرزی
روحانی گفت: در زمینه بازارچه های مرزی همین جا به وزیر کشور تاکید می کنم تا تمام توان خود را برای بررسی بازارچه های این منطقه بکار گیرد.
** گازرسانی به سیستان و بلوچستان
وی اظهار داشت: به مردم این استان قول دادیم که لوله گاز در سال 93 توسط دولت یازدهم به زاهدان خواهد رسید و مشعل آن روشن می شود.
وی بیان کرد: شعله ور شدن مشعل گاز در زاهدان در اواخر دولت یازدهم سبب شادی دل تمام مردم این استان شد.
رئیس جمهوری گفت: به بانک ها دستور داده ایم تا 20 میلیون ریال تسهیلات به هر خانه ای که در زاهدان قصد انجام لوله کشی گاز داشته باشد، اعطا کنند.
روحانی با اشاره به موضوع گازرسانی به زابل ادامه داد: عملیات لوله کشی از زاهدان به زابل به زودی آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: لوله گاز در نظر گرفته شده برای این منطقه بزرگ تر از میزان مورد نیاز برای منازل است تا بتوان از آن برای صنایع مختلف استفاده کرد، اما به طور موقت از مهر سال آینده گاز به زابل خواهد رسید.
**طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار
رئیس جمهوری اظهار داشت: موضوع چابهار یکی از موارد مهم در این استان است که بزرگترین بندر ایران در آینده خواهد بود.
روحانی افزود: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران باید سیستان و بلوچستان را به آسیای مرکزی و افغانستان متصل کند و خوشحالیم که نخستین محموله های گندم برای افغانستان از طریق بندر چابهار به مردم این کشور رسیده و این طرح ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار را افتتاح می کنیم که این امر توسعه جدیدی برای کل سیستان و بلوچستان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار ٨.٥ میلیون تن است که فازهای بعدی آن نیز ادامه خواهد داشت.
**راه آهن چابهار-سرخس
رئیس جمهوری گفت: راه آهن از چابهار به زاهدان و سپس به بیرجند و مشهد متصل خواهد شد.
روحانی بیان کرد: برای اجرای خط ریلی چابهار - زاهدان 40 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که با سرمایه گذاری داخلی یا خارجی تامین خواهد شد.
*تامین آب
وی تاکید کرد: تامین آب مردم سیستان و بلوچستان مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: حق آبه رودخانه هیرمند باید بر اساس قرارداد برای دریاچه هامون از کشور افغانستان اخذ شود.
رئیس جمهوری ادامه داد: روابط ایران و افغانستان برادرانه و دوستانه است و در تمام دیدارها برای انعقاد قرارداد بلند مدت و جامع بین 2 کشور تلاش می شود که بخشی از این قرارداد مربوط به حق آبه دریاچه هامون به عنوان یک دریاچه بین المللی است.
روحانی تصریح کرد: دولت تمام تلاش خود را برای بهره مندی مردم این سرزمین از حق قانونی شان انجام می دهد.
**روابط ایران امروز بهتر از همیشه با همسایگان
وی گفت: امروز روابط ایران با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان که در سه طرف سیستان و بلوچستان قرار دارند از همیشه بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: ما خواستار منطقه ای امن و قدرتمند هستیم و تمام همسایگان خود را به صورت متحد می خواهیم.
رئیس جمهوری بیان کرد: ما به دنبال رقابت در توسعه با سایر کشورهای منطقه نیستیم بلکه خواستار همکاری با آنان برای رسیدن به توسعه هستیم و علاقه مندیم تا با تمام کشورهای منطقه روابط دوستانه داشته باشیم.
رئیس جمهور ظهر روز شنبه وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد و بهره برداری از 25 طرح زیربنایی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح دیگر در این استان از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیران در سرسرای هلال احمر استان انجام شد.
طرح های زیربنایی و اقتصادی افتتاح شده در حوزه‌های نفت، بهداشت و درمان، کشاورزی، فناوری اطلاعات، نیرو و رفاه اجتماعی بود که برای بهره برداری یا آغاز عملیات این 30 طرح هشت هزار و 862 میلیارد ریال و 390 میلیون دلار هزینه شده است.
همچنین رئیس جهمور در همان سالن در دیدار با نخبگان و برگزیدگان سیستان و بلوچستان دستور پرداخت سریع تسهیلات کارآفرینی ارزان تر به مردم را صادر کرد.
رئیس جمهوری در این نشست ضمن تشکر از حضور مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات افزود: باید عقب ماندگی های گذشته در این استان جبران شود.
وی بیان کرد: روابط مطلوب با کشورهای همجوار با وجود مشکلاتی که به دلیل مرزی بودن سیستان و بلوچستان ایجاد می شود، سبب جهش تجاری در این استان خواهد شد.
رئیس جمهوری گفت: بسیاری از سرمایه گذاران این استان در کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده اند که باید با اعتماد سازی آنان را به سرمایه گذاری داخلی ترغیب کرد.
روحانی خاطرنشان کرد: در صورت توجه به معادن و گردشگری سیستان و بلوچستان تحول بزرگی در منطقه رخ می دهد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل مکران گفت: این سواحل در آینده توسعه خوبی خواهند یافت و مکان مناسبی برای ایجاد نیروگاههای اتمی خواهند بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سواحل مکران در پیشینه تاریخی خود زلزله بزرگی نداشته ما به دنبال ایجاد نیروگاههای کوچک در این سواحل هستیم.
همچنین دکتر حسن روحانی عصرشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی زاهدان حضور یافت و گفت:سیستان و بلوچستان استانی است که مردم عزیز و شریف آن اعم از شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی در کنار هم متحد و منسجم تحت تاثیر مسیر انحرافی برخی از افراطیون و تندروهایی که امروز در منطقه در پی خشونت و ترور هستند قرار نگرفته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح های مهم زیربنایی در سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن، گاز، اینترنت، بندر اقیانوسیه، کشاورزی، معادن و گردشگری تحولات بزرگ را برای سیستان و بلوچستان در آینده به وجود می آورد.
رئیس جمهوری ایران اسلامی روز یکشنبه 12 آذر در ادامه نخستین سفر استانی دولت دوازدهم به سیستان و بلوچستان فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار را با حضور 60 مهمان خارجی از 17 کشور افتتاح کرد.
روحانی این آیین افتتاح اظهار داشت: بهره برداری از فاز نخست این بندر تنها افتتاح یک بندر برای توسعه یک استان در ایران نیست بلکه از همه مهمتر مسیری برای تعامل و وحدت بیشتر میان کشورهای منطقه است.
وی افزود: کشورهای منطقه می توانند از طریق راه ها به یکدیگر نزدیکتر شوند، ما قرن ها سابقه دوستی با کشورهای منطقه را تجربه کردیم به طوری که همیشه روابط بر پایه همزیستی مسالمت آمیز بوده است.
وی ادامه داد: گاهی در منطقه جنوب، غرب و شمال کشور در ادوار گذشته مشکلاتی وجود داشته اما در شرق ایران کمترین مشکلات را داشته ایم که این افتخار بزرگی برای امنیت منطقه ای و ایران است.
وی تاکید کرد: از چابهار می توانیم به حاشیه دریای سیاه و اروپای شرقی وصل شویم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خوشحالیم که در این روز به یاد ماندنی در خدمت سفرای کشورهای مختلف، علمای شیعه و سنی، مسئولان، مردم چابهار و استان مرزی مهم سیستان و بلوچستان هستیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه سرآغاز راه اعتدال، باور همدیگر است گفت: باید مردم، اقوام و قومیت های منطقه و کشورهای همسایه را زیر چتر فرهنگ ملی به رسمیت بشناسیم.
روحانی با اشاره به اهمیت تکمیل ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار افزود: ما به دنبال تکمیل فازهای بعدی این بندر مهم و راهبردی و اتصال آن از طریق جاده و ریل به شبکه حمل و نقل سراسری هستیم تا از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور و منطقه بهره گیریم.
وی ادامه داد: جاده ای که میان چابهار و زاهدان وجود دارد باید به بزرگراه تبدیل و باند دوم آن ساخته شود.
وی افزود: باید بتوانیم از طریق راه آهن، چابهار را به ریل سراسری کشور متصل کنیم تا از این طریق به آسیای مرکزی و دریای سیاه متصل شویم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ترانزیت می تواند تحول بسیار مثبتی برای چابهار و منطقه به همراه داشته باشد.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی از مرداد 1386 آغاز شده بود و تا سال 1392 تقریبا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بهروز آقایی افزود: دولت تدبیر و امید با حساسیت بالا طرح توسعه بندر شهید بهشتی را به مرحله افتتاح رساند به طوری که 14 درصد پیشرفت فیزیکی این بندر مربوط به پارسال است.
وی ادامه داد: افتتاح بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری، بیکاری در شهرستان چابهار و جنوب این استان را به حداقل می رساند.
وی گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و جهان برای سرمایه گذاری است و موقعیت مناسبی در ترانشیپ، ترانزیت، واردات و صادرات کالا در کشور دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بیش از 203 هکتار زمین جدید از دریا با استفاده از لایروبی استحصال شده است، گفت: دایک گذاری بیش از پنج کیلومتر، 60 هکتار بتن ریزی و تایل گذاری و تحکیم بستر، هزار و 650 متر موج شکن، ساخت هزار و 700 متر اسکله و 35 هکتار از محوطه کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تایل گذاری و عملیاتی شده است.
آقایی اظهار داشت: این بندر پس از بهره برداری از قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری برخوردار خواهد بود و علاوه بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت و نیم میلیون تن با آماده شدن پسکرانه آن تا 15 میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد.
رئیس جمهوری همچنین عصر یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرد و هدف دولت را توسعه این استان ذکر کرد و گفت: اساس برنامه دولت در استان، توسعه ترانزیت و کشاورزی است و برای توسعه استان همه نخبگان و کارآفرینان باید به میدان بیایند.
وی ادامه داد: هزینه‌هایی که برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم انجام شده 2.5 برابر نسبت به دولت دهم بیشتر بوده است و این امیدوارکننده است.
رئیس جمهوری همچنین گفت: همه استان‌های کشور باید گام‌های توسعه را یکی پس از دیگری بردارند، توسعه سیستان و بلوچستان از دانشگاه آغاز می‌شود و در این راستا باید مواد درسی دانشگاه‌های این استان با مسایل و مشکلات آن مرتبط باشد و تحقیقات نیز باید متناسب با کاستی‌ها و نیازهای استان انجام شود.
وی همچنین به افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: خیر و برکت این مهم تنها برای استان سیستان و بلوچستان و ایران نیست، بلکه برای همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه‌ای بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه توسعه چابهار تحول در روابط منطقه ای و بین المللی است اظهار کرد: توسعه انواع ترانزیت، توسعه قدرت ملی است.
روحانی بیان کرد: پروژه راه آهن چابهار تا زاهدان و بیرجند، برای امنیت و اقتصاد ما مهم است.
وی گفت: منطقه آزاد سیستان برای توسعه منطقه موثر خواهد بود و خواهان رابطه خوب و برادرانه با همسایگان هستیم.
روحانی افزود: یکی از تأکیدات ما به وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم بر ایجاد جاده ساحلی سواحل مکران از بندرعباس و توسعه بندر جاسک بوده است و امیدواریم توسعه این بندر و ایجاد این جاده در دولت دوازدهم اجرایی شود تا بتوان صادرات نفت کشور را از طریق بندر جاسک به انجام رساند چرا که این یک تصمیم راهبردی است که صادرات نفت کشور بیرون از تنگه هرمز انجام شود.
روحانی افزود: مناطق آزاد کشور باید تبدیل به مناطق صادراتی شوند، یکی از راه‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان احیای معادن و جذب سرمایه‌گذار و کارآفرینان در این راستا است.
وی همچنین گفت: توسعه گردشگری موجب توسعه این استان است و اگر گردشگری در استان سیستان و بلوچستان فعال شود و بتوانیم در این بخش جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم، بسیار موثر خواهد بود.
روحانی تاکید کرد: در همه تحولات توسعه‌ای باید به خوبی از نیروی بومی استان استفاده شود، حاشیه‌نشینی در این استان غمی بزرگ بوده که تبعات فراوانی را به دنبال دارد و باید در راستای حل این مسأله پیگیری‌ها و اقدام مناسب انجام شود.
رئیس جمهوری یکشنبه شب در آخرین لحظه حضور در سیستان و بلوچستان در نشست خبری حاضر شد.
وی در این نشست درباره اعلام منطقه آزاد سیستان گفت: دولت کارهای خود را انجام داده و امیدواریم مجلس شورای اسلامی لایحه مربوط به آن را تصویب کند.
روحانی اظهار داشت: تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان می تواند تحولی در تجارت و اقتصاد منطقه ایجاد کند.
وی ادامه داد: برای شتاب در توسعه و آبادانی این استان، در جریان سفر کاروان تدبیر و امید، در مجموع 24 طرح و پروژه با اعتبار بیش از یکهزار و 38 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این طرحها تا سال 98 اجرایی خواهند شد.
وی همچنین گفت: موضوع گاز رسانی به زابل نیز در حال پیگیری است و امیدواریم زمستان سال آینده مردم این شهر بتوانند از گاز استفاده کنند و پروژه های گاز رسانی در سال های آتی در خاش و بقیه مناطق استان نیز اجرایی شود.
روحانی اظهار کرد: برای بهره گیری از ظرفیت 8.5 میلیون تنی بندر شهید بهشتی چابهار نیاز به راه آهن و بزرگراه داریم که هر 2 در دستور کار دولت است.
رئیس جمهوری ادامه داد: برای بهره گیری بیشتر از بندر شهید بهشتی باید جاده چابهار - زاهدان 2 بانده شود.
روحانی همچنین گفت:️ حدود 40 کیلومتر از جاده چابهار به زاهدان مشکل دارد که برطرف کردن آن در اولویت است.
وی اظهار کرد: راه آهن چابهار از طرح های مهم دولت است، اگر بخواهیم با بودجه دولت راه آهن چابهار تکمیل شود زمان زیادی می برد هم اینک راه آهن چابهار 27 درصد پیشرفت دارد.
روحانی ادامه داد: بی تردید برای استفاده مطلوب از ظرفیت بندر چابهار باید بقیه طرح های مربوط به آن اجرایی شود و به این منظور نیازمند جاده و راه آهن هستیم که هر دو از اولویت های دولت است لذا هم برای بزرگراه شدن جاده چابهار- زاهدان و هم برای تکمیل راه آهن ، تلاش های خود را ادامه خواهیم داد تا سریعتر این طرح ها به بهره برداری برسند.
رئیس جمهوری گفت: راه‌آهن از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دولت است و تکمیل و تسریع خط آهن نیازمند اعتبار است و ادامه تکمیل آن به طور طبیعی و با استفاده از بودجه سالیانه بسیار زمان‌بر است.
وی ادامه داد: نیازمند سرعت در احداث این پروژه هستیم و برای این منظور یا بایستی از منابع صندوق توسعه ملی و یا از سرمایه‌گذار خارجی استفاده شود و چون در طرح‌‌های مربوط به راه‌آهن بازپرداخت سریع انجام نمی‌شود باید خود دولت وارد عمل شود و در این راستا تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد تا این پروژه‌ها سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
روحانی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: رونق و تجارت استان به وجود منطقه آزاد و بازارچه‌های مرزی است و گزارشی در این زمینه تهیه شده که پنج بازارچه جدید در استان ایجاد شود که آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی همچنین تاکید کرد: امروز استان و مرزهای این منطقه از امنیت کامل برخوردار بوده و روابط خوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم، لذا زیرساخت‌های اصلی برای تجارت فراهم است، بنابراین برای فعال شدن بقیه بازارچه‌های مرزی تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که به علت همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان، در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان، شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی با اهمیت ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی و هزار مزیت دیگر فرصت های فراوانی را برای رونق و توسعه منطقه و کشور در اختیار دارد.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ۲ کودک سراوانی با تلاش نیرو‌های هلال احمر در رودخانه ماشکید سراوان پیدا شد.
سجادی با بیان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم