Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، روز گذشته 13 آذر در دومین روز از نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و ادبیات پایداری مراکز استانی حوزه هنری که در آبادان برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های استراتژیک حوزه هنری پرداختن به موضوع ادبیات پایداری است؛ زمانی که از این موضوع صحبت می‌شود منظور دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: وقتی که از انقلاب صحبت می‌کنیم منظور ما فقط یک تغییر نظام نیست؛ بلکه انقلاب اسلامی یک هویت، فنداسیون و برنامه ریزی جدیدی دارد که جدا از ساختارها و تغییرات آن، توسعه، پیشرفت، سبک زندگی و ایدئولوژی خاصی داشته که ادبیات پایداری می‌تواند شامل همه این موضوعات شود.

مصلحی گفت: واقعیت این است که حوزه هنری سال‌هاست مسئولیت پرداختن به موضوع دوران دفاع مقدس را با استفاده از ادبیات هنر قبول کرده و یکی از ماموریت‌های اصلی ما طی هشت سال گذشته، توسعه این بخش از تهران به سایر مراکز استان‌ها بوده که پیشرفت بسیار بالایی در این بخش صورت گرفته است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور از تولید و چاپ 250 عنوان کتاب در مراکز استان ها در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد کتاب طی هشت سال گذشته در این بخش تولید شده که با توجه به استراتژی حوزه هنری منابع مالی‌مان، به حمایت از این موضوع سوق پیدا کرده است. 

وی عنوان کرد: موضوع شب خاطره هم موضوع دیگری است که حوزه هنری به عهده گرفته و برای انتقال حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده و جاری بسیار تاثیرگذار است و از امسال این بخش را در مراکز استان‌ها توسعه دادیم.

مصلحی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 50 برنامه شب خاطره در استان‌ها انجام شده و مسیر جدیدی در افق برنامه‌های مراکز استان ها صورت گرفته است، اظهار کرد: اولویت اول و مزیت ما در حوزه هنری، پرداختن به ادبیات پایداری است و بیشترین حمایت های ما متوجه این بخش است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه حوزه ادبیات پایداری می‌تواند تغذیه کننده سایر بخش‌های هنری باشد، گفت: حوزه هنرهای تصویری، نمایش، فیلمنامه، تولیدات تجسمی و موسیقی می‌تواند کمک کننده توسعه ادبیات پایداری باشد.

وی اظهار کرد: هدف از تشکیل نشست دفاتر ادبیات پایداری در جهت برجسته کردن و هماهنگ کردن وسیاست گذاری‌های سال آتی در این بخش از حوزه هنری است و جایی که برای برگزاری این نشست انتخاب شده نسبت بسیار خوبی با این بخش دارد.

مصلحی خاطرنشان کرد: آبادان در تاریخ دفاع مقدس کاملا شناخته شده بوده و شهری مقاوم است و تناسب زیادی با موضوع ادبیات پایداری دارد و حوزه هنری آبادان هم نقش برجسته ای در نوشتن تاریخ مکتوب و رشته‌های مربوط در حوزه ادبیات پایداری داشته و این نشست فرصتی جهت بروز و ظهور و برجسته کردن فعالیت های این بخش است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی