Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@13:44:31 GMT

چیدمان جدبد اردکانیان در وزارت نیرو

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۳۶۷۵

چیدمان جدبد اردکانیان در وزارت نیرو

پس از گفتگویی که با وزیر نیرو داشتیم و انتشار خبر برگزیدن افراد شایسته برای پست‌های معاونت و مدیریت در وزارت‌خانه و شرکت‌های تابعه، موج انتصاب‌های جدید در راه است.

پس از گفتگویی که با وزیر نیرو داشتیم و انتشار خبر برگزیدن افراد شایسته برای پست‌های معاونت و مدیریت در وزارت‌خانه و شرکت‌های تابعه، موج انتصاب‌های جدید در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، بالاخره پس از حدود دو ماه از ورود رضا اردکانیان به وزارت نیرو و سنجش موقعیت، کارکنان و شرایط صنعت برق و آب، نوبت به چیدمان مدیران رسیده است. در این چیدمان همانگونه که در هفدهم مردادماه پیش‌بینی کرده بودیم افراد شاخصی چون همایون حائری و محمد احمدیان در ساختار جدید وزارت نیرو جزو گزینه‌های اصلی برای معاونت برق هستند.

با ورود اردکانیان به وزارت نیرو نیز تغییر زیادی در افراد مطرح برای انتصاب‌های جدید رخ نداد و همچنان همایون حائری، محمد احمدیان و محمد صادق قاضی زاده گزینه‌های جدی برای تکیه بر جایگاه معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی هستند.

همچنین پس از انتقاد بسیاری از مسوولان، نمایندگان، کارشناسان و فعالان صنعت آب و برق به شرایط مدیریتی، نوبت به جایگزینی معاونان آب و برق رسیده است و انتظار می‌رود همایون حائری، مرد مورد احترام صنعت برق در بالاترین مقام صنعت برق پس از وزیر نیرو، یعنی معاون وزیر نیرو در امور انرژی بنشیند.

در این بین سخن از ارتقای غلامرضا خوش خلق و ورود وی به توانیر پس از اتمام قرارداد آرش کردی در آغاز سال آتی است اما با توجه به اینکه خوش‌خلق به سن بازنشستگی رسیده بعید به نظر می‌رسد که برجایگاه آرش کردی تکیه کند. درعین حال آرش کردی یکی از مدیران جوان منصوب شده است که در سال جاری در بحران‌هایی چون پیک تابستان، زلزله کرمانشاه، زلزله کرمان و زلزله بوشهر، توانسته با کارنامه خوبی، شرایط را مدیریت کند با این حال، کردی نیز منتخب هوشنگ فلاحتیان است و باید دید که اردکانیان چه دیدگاهی در انتخاب مدیر توانیر دارد.

همچنین پس از گلایه تند برخی نمایندگان مجلس و گوشزد کردن به وزیر نیرو برای بازنگری در صلاحیت معاونت آب، نوبت به انتخاب معاون جدید رسیده و ظاهرا وقت خداحافظی میدانی با بالاترین مقام مدیریت صنعت آب پس از وزیر نیرو است.

درحوزه آب اما زمزمه تغییرها به پررنگی برق نیست، بنا به اعتقاد برخی کارشناسان و فعالان صنعت آب، چهره‌هایی چون علی نورزاد، مرد مطرح در حوزه آب و محیط زیست تا گاز و میدان پارس جنوبی و محمدرضاشمسایی، رییس سازمان پرحاشیه آب و برق خوزستان به عنوان مدیران جدید در جایگاه‌های ارشد مدیریت آب، مطرح هستند. گفته می‌شود محمدرضا جانباز نیز به زودی تغییر جایگاه می‌دهد که دور از انتظار نبود اما در انتصاب وی در جایگاه جدید باید دید که اردکانیان تا چه حد به مدیریت بجران شرکت آب و فاضلاب کشور توجه می‌کند؛ متاسفانه مدیریت توزیع آب در زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه و ایجاد امکان دسترسی به آب پاک و گوارا در حداقل زمان، آنگونه که شایسته بود، خوب به نظر نمی‌رسد و قابل توجه است.

اما گزینه‌های مطرح برای تغییر مدیران چه کسانی هستند؟ گزینه هایی که بر اساس وعده اردکانیان، شایسته ترین ها هستند. 

همایون حائری: مورد احترام برقی‌ها

یکی از گزینه‌های مطرح برای پست معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، همایون حائری است، مرد مورد احترام صنعت برق که به درستکاری معروف است.

همایون حائری خیاوی، در سال ۱۳۳۶ در شهرستان تبریز چشم به جهان گشود و مدرک فوق لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است.

مدیرعاملی شرکت توانیر، معاونت توزیع برق شرکت برق منطقه ای تهران، مدیرعامل و ریاست هیات مدیره برق منطقه ای آذربایجان، معاونت هماهنگی و تولید و عضو اصلی هیات مدیره شرکت توانیر، سرپرستی معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از سوابق اجرایی وی در صنعت برق کشور محسوب می شود.

حائری همچنین تالیف و ترجمه ۱۰ کتاب در زمینه مهندسی پیشرفته برق، ارایه بیش از ۳۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر علمی، تدریس درس رله و حفاظت سیستم‌های قدرت در دانشگاه‌های خواجه نصیر طوسی و تبریز را در کارنامه فعالیت‌های علمی خود دارد. وی در سال ۷۸ نیز به عنوان محقق نمونه وزارت نیرو انتخاب شده است.

محمد احمدیان: از وزارت نیرو تا انرژی اتمی

محمد احمدیان دیگر گزینه مطرح برای اخذ سمت معاونت وزیر نیرو است، وی متولد سال ۱۳۳۵ و دارای مدرک دکترای مهندسی برق از دانشگاه یومیست منچستر انگلستان است؛  وی از سال ۱۳۷۰ به مدت شش سال ریاست دانشگاه صنعت آب و برق را بر عهده داشت.

احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رییس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی است که سابقه معاونت امور برق وزارت نیرو در دولت سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد را داراست.

وی در مقاطعی معاونت نیروی انسانی و آموزشی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و همچنین معاونت امور برق وزارت نیرو را بر عهده داشته‌است.

محمدصادق قاضی‌زاده: مرد پژوهشی وزارت نیرو

محمد صادق قاضی زاده پیش از این تجربه فعالیت به عنوان معاون وزیر نیرو را دارا بوده است؛ وی همچنین در سمت‌هایی چون ریاست هیات تنظیم بازار برق کشور، ریاست دانشگاه صنعت آب و برق تهران  و مشاور وزیر نیرو فعال بوده است.

قاضی‌زاده در سن ۱۶ سالگی وارد دانشگاه شد و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی شریف در رشته الکترونیک و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گرایش کنترل و دکترای خود را در گرایش مهندسی قدرت از دانشگاه یومیست انگلستان دریافت کرده است. وی پس از بازگشت به ایران به مدت ۲ سال (۱۳۷۶–۱۳۷۸) سال عهده دار ریاست پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور شد.

علی نـورزاد: از آب تا گاز و راه

نورزاد مدرک دکترا خود را در رشته مهندسی راه و ساختمان (ژئوتکنیک لرزه‌ای) از  دانشگاه کنکور دیا در کانادا دریافت کرد. وی تا کنون به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست - دانشگاه  شهید بهشتی (صنعت آب و برق سابق)، عضو و رئیس هیات مدیره شرکت سابیر، مجری طرح توسعه فازهای ۱۹،۲۰و ۲۱- شرکت نفت و گاز پارس، معاون فنی و پژوهش‌ها و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، معاون برنامه‌ریزی و عضو هیات مدیره شرکت  مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه منابع آب در معاونت طرح و توسعه سازمان مدیریت منابع آب ایران، مدیرعامل شرکت خاک‌آزما، مدیرکل امور اجرایی و رئیس هیات مدیره شرکت خاک و سنگ و قائم مقام مسوول واحد مهندسی آب و خاک و رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  در کمیته امور آب  وابسته به وزارت جهاد سازندگی سابق، فعالیت کرده است.

محمدرضا شمسایی: مدیر خوزستان با کارونی آشفته

محمدرضا شمسایی نیز که سال‌ها به عنوان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان فعالیت کرده است یکی از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی با حمیدرضا جانباز است. اما نکته جالب اینجاست که شمسایی مدیر منطقه‌ای با پراهمیت‌ترین و آلوده‌ترین رودخانه کشور است؛ دیاری که در آن منطقه آب هست اما آب گوارا نه؛ و در این بین نقش مدیریت در وضعیت فعلی خوزستان پررنگ‌تر از شدت تابش خورشید است.

شمسایی تا کنون به عنوان مدیرکل دفتر بهبود بهره وری و اقتصادی آب و آبفا در وزارت نیرو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیرعامل شرکت دزآب و شهردار اهواز، خدمت کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود.

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند. خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 6086003

دیگر خبرها

  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال