Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه سه شنبه شب گزارش کرد: آمریکا از کارمندان خود خواست که به منطقه قدیمی بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن سفر نکنند.

به گزارش ایرنا، این درخواست واشنگتن درپی تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس صورت می گیرد.
انتشار خبرهای متعدد مبنی بر تصمیم احتمالی ترامپ برای انتقال سفارت واشنگتن به بیت المقدس، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «پاپ فرانسیس» از آنها خواست، مانع انتقال سفارت واشنگتن به بیت المقدس شوند.
عبدالله دومم شاه اردن نیز در تماس تلفنی با ترامپ نسبت به عواقب وخیم انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بر امنتیت و ثبات در خاورمیانه هشدار داد.
از سوی دیگر، در پی تصمیم احتمالی دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اردن خواستار تشکیل جلسه فوری اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در روز شنبه آینده شد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای جمعه آینده را «جمعه خشم» نامید و از مردم فلسطین خواست در اعتراض به تصمیم ترامپ به خیابان‌ها بیایند.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز در تماس تلفنی با ترامپ بر موضع ثابت مصر درچارچوب مراجع قانونی و قوانین بین المللی در خصوص بیت المقدس تاکید کرد.
محمد ششم شاه مغرب نیز در بیانیه‌ای به نمایندگی از ۵۷ کشور اسلامی»، نسبت به اجرای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس هشدار داد.
با وجود آنکه براساس قانون مصوب کنگره آمریکا در سال 1995 دولت این کشور موظف است که نسبت به انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس اقدام کند، تاکنون همه رئیسان جمهوری این کشور این قانون را تعلیق کرده اند.
ترامپ نیز تاکنون دو بار این قانون را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق کرده است.
«جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفته بود، رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر 2016 (آبان/ آذرماه 95) و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که درصورتی که رئیس جمهور شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری برای سخنرانی به دانشگاه جی سی شهر لاهور رفت و با استقبال رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه که قدمتی ۱۶۰ ساله دارد، وارد سالن اجتماعات شد.

صدها نفر از دانشجویان، اساتید و برخی از چهره‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای پاکستان همزمان با ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت پر شور از وی استقبال کردند.

هم اکنون سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب در دانشگاه جی سی آغاز شده است.

رئیس جمهوری و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

آیت الله رئیسی در بدو ورود مورد استقبال خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب، مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور و برخی از مسوولان دولت ایالتی قرار گرفت.

رئیس جمهوری ایران صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد و با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد