Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:47:25 GMT

19000ویزیت رایگان در رزمایش بزرگ مردم یاری ارتش

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۳۹۸۸

19000ویزیت رایگان در رزمایش بزرگ مردم یاری ارتش

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با تلاش پزشکان حاضر در این رزمایش بزرگ مردم یاری 15 هزار ویزیت رایگان در استان سیستان و بلوچستان و 4 هزار ویزیت رایگان در استان خراسان جنوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: این خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در حوزه های ویزیت پزشکی عمومی، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، ارتوپدی، جراحی عمومی، بیماریهای عفونی، سونوگرافی، بیماریهای قلب و عروق و مشاوره های روانشناسی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش اضافه کرد: همچنین در دو روز گذشته استقبال بی نظیری از سوی مردم مناطق محروم و کم تر برخوردار دو استان یادشده برای دریافت خدمات دندانپزشکی، اورژانس، آزمایشگاه، اطفال، رادیولوژی، چشم پزشکی و بینایی سنجی انجام شده است.
امیر سرتیپ دوم پزشک رجبی در ادامه اظهار کرد: همچنین انجام انواع تزریقات، کنترل فشار خون، آزمایش میزان قند خون، گرفتن نوارقلب و توزیع رایگان دارو و بسته های بهداشتی ویژه بانوان و کودکان از دیگر اقدامات انجام شده در دو روز گذشته از برگزاری رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمدرسول الله(ص) ارتش در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده است.
رزمایش بزرگ یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه 17 آذر در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.
هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.
در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر(بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160 هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند.
همچنین با برنامه ریزی های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک(منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی 15 هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می پردازند.
در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی پزشکان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش نیز ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار را در استان خراسان جنوبی(بیرجند و منطقه سربیشه در سه بخش درح، مرکزی و مود) با پوشش جمعیتی 20 هزار نفر آغاز کردند.
پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی 25 هزار نفر در حال انجام ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار این مناطق هستند.
پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور خواهند دارند.
در این رزمایش بزرگ از سامانه ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری های زنان و نظایر آن برای خدمات رسانی مطلوب تر به مراجعه کنندگان به گروه های پزشکی استفاده می شود.
در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کم تر برخوردار دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و علاوه بر این، تیم های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان ها را ندارند اعزام شده اند و آموزش های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می شود.
اجتمام (3)** 7029**1569**خبرنگار: فرهاد شرف پور **انتشار: علی حبیبی
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس