Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مردی که دست و پایش را با ساطور قطع کرده اند لحظات وحشتناک را بازگویی کرد.

حجم ویدیو: 63.84M | مدت زمان ویدیو: 00:08:14

در این گزارش داستان یک مرد سوری که قاضی شرعی داعش حکم قطع دست و پایش را صادر کرده بود مشاهده می کنید.

ابومحمد از ساکنان شهر المیادین در جنوب شرقی دیرالزور است، «ابومسلم الجزراوی» قاضی Judge سعودی تروریست‌ها دستور قطع دست و پایش را صادر کرد، تنها گناهش این بوده است که به کودکانش از گندمی که داعش ISIS در شهر مصادره می‌کرد، داده است تا بخورند، داستان و روایت هولناک مملو از مصایب را ابومحمد برای ما روایت می‌کند، این شما و این هم قصه پردرد این مرد سوری:

در ابتدا به شما سلام عرض می‌کنم، اینها خانواده‌ام، این همسرم و این دخترم هستند، کودکم هم آنجا نشسته است،‌این تنها کودکی است که برایم باقی مانده است، کودک دیگری داشتم که داعش او را که تنها هفت سال داشت، به قتل Murder رساند، او را با خودرو زیر گرفتند و جان باخت،‌اگر امروز زنده بود،‌یازده سالش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما را از زکات و غذا محروم کردند، در حالی که من کودکانی دارم که می‌خواهند غذا بخورند و زندگی کنند. داعشی‌ها تمام محصولات گندم را می‌گرفتند و در انبارهای خود مخفی می‌کردند، حتی یک دانه گندم هم به ما نمی‌دادند،‌آنها همه شهروندان را از همه چیز محروم می‌کردند مگر کسانی که با آنها همکاری می‌کردند، که به اینها کیسه‌های بزرگی از گندم می‌دادند، کسانی که به عنوان جاسوس Spy برای آنها کار می‌کردند و اخبار مربوط به همه چیز را به آنها می‌رساندند.

کودکانم گرسنه بودند، باید غذا می‌خوردند، روزی به مکانی که داعش، گندم‌ها را مخفی کرده بود، رفتم، با خودم ظرف و چاقویی بردم،‌ یکی از کیسه‌های گندم را با چاقو باز کردم و ظرف را از گندم پرکردم و آن را برای کودکانم آوردم، ما می‌خواستیم آن را برای خوردن فرزندانم آرد کنیم و نان بپزیم، که ناگهان سگ‌های داعشی به ما حمله کردند و به خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، هجوم آوردند، آنها مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و اهانت کردند، با سلاح‌های خود به من حمله کردند، می‌خواستند سرم را از تنم جدا کنند،‌حتی می‌خواستند همسرم را هم سر ببرند.

آنها یک یا دو نفر نبودند، بلکه به صورت 10 یا 15 نفره یکباره حمله می‌کردند،‌همانند سگ‌ها که شکار خود را می‌دیدند به ما هجوم می‌آوردند، آنها اینگونه به ما یورش می‌آوردند. اولین بار که برای فرزندانم غذا آورده بودم، آنها مرا شلاق Whip زدند، بار دوم هم همین کار را با من کردند، اما بار سوم مرا بازداشت کردند و هفت ماه در زندانشان تحت شکنجه Torture بودم و دست‌هایم را با طناب به بالای سقف بسته بودند، دو روز، سه روز و چهار روز به همین وضع معلق بودم،‌آنها فقط به من آب و نمک می‌دادند.

در ماه رمضان در حالی که ما روزه بودیم، کیسه‌های سیاه آوردند، آنها نه تنها سرهایمان را داخل یک کیسه قرار دادند، بلکه 10 کیسه را قرار دادند و آنها را محکوم به دور گردن ما بستند، آن هم در حالی که ما روزه بودیم به حدی که نفس‌هایمان نزدیک بود قطع شود و خفه شویم،‌ما با پاهایمان به زمین می‌زدیم، همانند زمانی که قربانی هنگام ذبح شدن پاهایش را به زمین می‌زند.

علاوه بر این اقدامات، ما را با شلاق می‌زدند، آن هم در زمانی که دست‌هایمان از پشت بسته بود،‌ما را به پشت می‌زدند،‌به سمت راست و چپ و به سرهایمان شلاق می‌زدند، در حالی که چشمانمان بسته بود،‌ تمام کسانی که در مقرهایشان بودند، علیه ما اقدام می‌کردند، برخی از آنها خارجی و برخی هم از ساکنان همان روستایمان بودند،‌کسانی که از اهالی روستا بودند، به صورتشان نقاب‌هایی زده بودند تا ما آنها را نشناسیم و به لهجه‌های مختلف همچون سعودی، تونسی‌، لیبیایی، کویتی، عراقی و مغربی حرف می‌زدند تا ما نتوانیم آنها را شناسایی کنیم.

در یکی از شب‌ها ساعت 2 بامداد ، یکی از قضات آنها نزد من آمد و من و برخی افراد دیگر را فرا خواند و مرا تحویل قاضی دوم داد که سعودی‌الاصل بود و او را ابومسلم الجزراوی صدا می‌زدند، مرا در حالی که چشمانم را با یک پارچه و دستانم را از پشت بسته بودند، پیش او بردند، او بلافاصله شروع کرد به حرف زدن و گفت خوش آمدی، زمان مناسبی آمدی، می‌خواهم سرت را از تنت جدا کنم.

به او گفتم : می‌خواهی سرم را قطع کنی؟ پاسخ داد :‌بله، من سرت را قطع خواهم کرد، به روی دو زانویت بنشین. او هرگز به من اجازه نداد حرف بزنم. به من گفت : خفه شو،‌حتی نمی‌خواهم یک کلمه از تو حرفی بشنوم، حکمی که درباره‌ات صادر شد، را گوش کن،‌حکم کردم که دست راست و پای چپت قطع شود.

وقتی حرف‌هایش تمام شد، به من گفت الان حرفی داری بزنی؟ به او گفتم در مقابل تو و تمام کسانی که همراه تو در این مقر هستند، فقط می‌گویم که «حسبنا الله و نعم الوکیل منکم» خداوند در برابر شما، ما را کفایت می‌کند و او چه خوب حامی و یاور است.

در این لحظه شروع کردند به زدن من، از پشت با چوب و شلاق مرا می‌زدند، آنگاه مرا بر روی زمین می‌کشیدند و در یک سلول انفرادی قرار دادند و تمام روزنه‌های آن را هم بستند به طوری که در وضعیت بسیار سخت و طاقت‌فرسایی قرار گرفتم.

آنها هر ساعت مرا برای شکنجه روی زمین می‌کشیدند،‌حتی یک ساعت هم طعم خواب را نچشیدم، بعد از این همه شکنجه و بعد از گذشت هفت ماه، یک روز پیش از نماز جمعه، با خود پزشکی آوردند، آنها مرا از سلول انفرادی خارج کرده، چشمانم را بستند و مرا از مقر خود به سمت خودرو بردند، در آن لحظه که سوار خودرو شدم، چوبی را دیدم که در داخل قرار داده بوددف از زیر پارچه‌ای که به چشمانم بسته بودند، تلاش کردم به آن نگاه کنم، دیدم پر از آب است و در کنار آن، یک شمشیر و ساطور قرار دارد، یکی از آنها به من گفت پارچه را روی سرت بنداز. به آنها گفتم من چیزی نمی‌بینم. از یکی از آنها پرسیدم شما مرا می‌برید تا سرم را جدا کنید، این طور نیست؟ به من پاسخ داد نه تو را برای توبه خواهیم برد.

من به خوبی جاده را می‌شناختم،‌حتی اگر نمی‌توانستم به خوبی آن را ببینم،‌آنها مرا از شهر المیادین گرفتند و از پل Bridge المیادین عبور کردیم تا به روستایم رسیدیم، وقتی نماز تمام شد،‌مردم را اعم از کوچک و بزرگ جمع کردند و پس از آن داعشی‌ها مانند سگ‌ها، در حالت سلاح به دست بر روی بام مساجد و در کوچه‌ها و اطراف خودروها ایستاده بودند، یکی از آنها شروع کرد حکمی را از روی برگه‌ای که در دست داشت، بخواند،‌پس از آن مرا روی یک صندلی نشاندند،‌آنها دستانم را وقتی در ماشین بودم،‌بی‌حس کرده بودند، دستانم را روی چوب قرار دادم، آنگاه یکی از آنها به آن ضربه زد، احساس دردی نداشتم، ولی آنها پاهایم را بی‌حس نکرده بودند، به طوری که خیلی عذاب کشیدم و درد زیادی تحمل کردم، یکی از آنها با ساطور پایم را قطع کرد،‌ با اولین ضربه پایم قطع نشد، برای بار دوم و سوم ضربه زد، باز هم پایم جدا نشد،‌آنگه یکی از داعشی‌ها دستور داد که پایم را محکم نگه دارند تا بتواند پایم را قطع کند، دیدم خون پایم تا فاصله دور فوران کرده است، آنگاه دست و پایم را در یک پارچه پیچیدند و مرا در خودرو قرار دادند، پس از آن از ساعت یک ظهر تا 10 شب در آنجا بودم تا اینکه از اتاق عملیات خارج شدم.

دیگر به شما چه بگویم،‌آنها فرزندم را کشتند،‌مرا شکنجه و به من اهانت کردند،‌حالا چگونه می‌توانم لقمه نانی برای فرزندانم تهیه کنم؟ من مشکلی ندارم حتی اگر بمیرم، ولی همسرم و دو کودک و پسری که برایم باقی مانده، آنها چگونه زندگی کنند؟ به خداوند قسم می‌خورم، ما چیزهایی را دیدیم که هرگز کسی آنها را ندید، من فقط می‌گویم حسبنا الله و نعم الوکیل، آنها ما را تحقیر کردند، زنان و کودکان و حتی سالخوردگانی را حتی اگر عمرش یکصد سال بود، مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند،‌چرا؟

حالا خداوند را شکر می‌کنیم به یاری او، ارتش سوریه اینجا رسید و ما به بهترین وجه از آنها استقبال کردیم،‌از خداوند می‌خواهم

حافظ ارتش و آقای رئیس جمهور بشار اسد باشد و آنها را بر دشمنانشان این سگ‌ها(داعشی‌ها) پیروز گرداند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خط انتقال نهبندان ـ دشتک

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از تزریق گاز ۸۰ کیلومتر خط انتقال گاز ۳۶ اینچی دشتک ـ نهبندان خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش فشار خط مذکور هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی امروز در آستانه سال نو و همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت در بازدید از روند اجرایی این پروژه اظهار داشت: با همت همکاران مهندسی و توسعه گاز ایران  ، منطقه 4 انتقال گاز و شرکت گاز استان خراسان جنوبی 80 کیلومتر  از خط انتقال 36 اینچی دو راهی دشتک به نهبندان از طرف نهبندان تزریق گاز گردید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش فشار خط در حال انجام است افزود: تزریق گاز این ابر پروژه که با تلاش شبانه روزی خادمین مردم عملیاتی شده است، عیدی شرکت گاز به استان های شرق و شمال شرق کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: پروژه خط انتقال دشتک-نهبندان یکی از اقدامات اساسی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در دولت مردمی سیزدهم است که تأمین انرژی پایدار را در استان خراسان جنوبی و استان های شمال شرقی کشور رقم می‌زند.

محمودی یادآور شد: اجرای پروژه ملی خط انتقال دشتک زابل به نهبندان در دولت مردمی سیزدهم با هزینه 80 هزار میلیارد ریال در تیر ماه سال 1402 آغاز شد و در کمتر از 9 ماه عملیات تزریق گاز آن صورت گرفت.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها