Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وجود خدا در زندگي ما کم رنگ بود و همين باور ضعيف باعث شد تا به بيراهه کشيده شوم.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، فرشته هستم، 21 ساله و سه فرزند دارم، در فرهنگ ما رسم بر اين است که دختران را در سن پايين شوهر مي دهند و متاسفانه اين فرهنگ غلط تا کنون ادامه داشته است.
دختران خانواده ما نيز از اين قاعده غلط مستثني نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

12ساله بودم که پدرم مرا شوهر داد، سن کمي داشتم و هيچ از زندگي و رابطه زناشويي نمي دانستم، حتي زمان ازدواج به سن بلوغ هم نرسيده بودم. شوهرم 6 سال از من بزرگتر بود و هر اشتباهي که مي کردم مرا به باد فحش و کتک مي گرفت و ادعايش مي شد، که خيلي دوستم دارد و مي خواهد مرا تربيت کند. هرچند با اين کارا من نه تنها تربيت نمي شدم بلکه تنفرم از او بيشتر شد.
سه فرزندم را به فاصله کم پشت سر هم دنيا آوردم. حتي يکي نبود بگويد تو خودت بچه اي، بچه آوردنت براي چيست؟ زندگي ام به هم ريخته بود، از يک طرف بچه هاي قد و نيم قد، از طرف ديگه بي عاطفگي شوهرم، بيکاري اش، بعدها مشکل اعتيادش هم اضافه شد، به طوري که نان شب هم نداشتيم بخوريم.
نه سال از زندگي ام با هر بدبختي و تيره روزي سپري شد، هرچقدر تلاش کردم شوهرم را ترک بدهم فايده اي نداشت که نداشت. البته ناگفته نماند که روحيه دينداري، توکل، باورهاي ديني و مذهبي در خانواده ما بسيار ضعيف بود و من نيز از والدينم الگو گرفته و براي حل مشکلاتم دست به دامن هر کس يا هر کاري جز خدا مي شدم، در واقع اعتقاد به خدا در زندگي ما ضعيف بود و همين موضوع باعث شد تا به بيراهه کشيده شوم.
ديگه واقعاً داشتم کم مي آوردم چند بار تصميم گرفتم به زندگي ام پايان دهم و از شر اين زندگي نکبتي که جز بدبختي چيزي برايم نداشت، خلاص شوم.
براي تأمين مخارج مجبور شدم در خانه سالمندان کار کنم تا بچه هايم از گرسنگي نجات پيدا کنند. دوستي به نام مليحه داشتم که از مشکلات زندگي ام باخبر بود و به منزل ما رفت و آمد داشت، مليحه با اينکه مجرد بود ولي با پسران و مردان زيادي رابطه داشت و مرا هم تشويق مي کرد که دوست پسري براي خود اختيار کنم.
مليحه، دايي اي به نام بهنام داشت و مرا با او آشنا کرد. بهنام خيلي به من محبت مي کرد و قول داده بود مرا از بدبختي نجات بدهد. حدود شش ماه با او در ارتباط بودم. يک روز پيشنهاد داد فرار کنم و به همراهش به يکي از شهرهاي شمالي بروم. ابتدا خيلي ترس داشتم ولي بالاخره قبول کردم که همراه او فرار کنم.
او منزلي را در يکي از محله هاي پايين شهر اجاره کرده بود و بار اول حدود 20 روز با هم در آن خانه بوديم. شايد اولش کمي عذاب وجدان داشتم ولي بخاطر اينکه بهنام خيلي به من محبت مي کرد، صدايم در نمي آمد. خيلي با هم خوش بوديم تا اينکه شوهرم مرا پيدا کرد و با کتک به منزل برگرداند فقط بخاطراينکه مادر بچه هايش بودم.
ولي از طرفي بهنام هم دست بردار نبود و مي گفت عاشقم است و به هر قيمتي شده مرا بدست خواهد آورد. آنقدر تو سرم خواند تا اينکه دوباره از منزل فرار کردم و اين بار 9 روز با بهنام بودم و به همه خواسته هاي او تن مي دادم.
تا اينکه بهنام يک روز به من پيشنهاد داد براي اينکه از شر شوهرم خلاص شوم، مقداري مواد مخدر از نوع کريستال را تهيه و در منزل جاساز کنم و وقتي شوهرم منزل است به 110 زنگ بزنم و اطلاع دهم تا بتوانم راحت از او طلاق بگيرم، ولي من پيشنهادش را قبول نکردم و اين کار را نهايت نامردي مي دانستم.
هرچقدر به بهنام گفتم، مي خواهم برگردم پيش همسر و بچه هايم او مانع مي شد و مرا در منزلش حبس کرده و نهايت سوء استفاده را از من مي کرد.
تا اينکه يک شب به بهانه گذاشتن آشغال ها دم در با لباس خانه موفق شدم فرار کنم. پدرم و همسرم مرا به جرم رابطه نامشروع تحويل پليس Police دادند و از بهنام شکايت کردند. پدرم به قدري مرا کتک زد که تمام صورت و بدنم کبود شده است و درد دارم. ديگر هيچ انگيزه اي براي ادامه زندگي ندارم. اگه پدرم مرا زود شوهر نمي داد و حق انتخاب را به من مي داد شايد الان روزگارم تيره نبود.
کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش در اين باره مي گويد
در برخي از جوامع و فرهنگ ها ازدواج دختران در سنين پايين صورت مي گيرد. اين ازدواج ها بر اساس تفکرات و باورهاي غلطي شکل گرفته و آن را جزئي از آيين و رسوم خود قلمداد نموده اند و بدون اينکه ذره اي از پيامدهاي جبران ناپذير آن آگاه باشند دختران خود را زود شوهر مي دهند.
انتخاب آگاهانه و بلوغ فکري در امر ازدواج ضامن سلامتي و پايداري زندگي است، ازدواج هايي که در سن پايين و بدون بلوغ فکري صورت مي گيرد، از درصد پايداري و موفقيت کمي برخوردار است و پايه هاي آن سست و هر آن ممکن است از هم پاشيده شود.
آنچه که در کيس فوق قابل تأمل است ازدواج در سن پايين و بدون قدرت انتخاب است و تصميم گيرنده نهايي پدر خانواده است. علاوه بر اين موارد در حالي که فرد به بلوغ جسماني نيز نرسيده است، پا به زندگي مشترک گذاشته در حالي که نه خودش و نه همسرش از مهارت هاي زندگي، روابط زناشويي، نيازها و انتظارات، تفاوت هاي زن و مرد سر رشته اي نداشته و در برخورد با مسائل زندگي قادر به حل آنها نيستند.
آنچه ملموس تر در اين خانواده به نظر مي رسد، ضعف در ارزش ها، باورهاي ديني و اعتقادي است، چرا که فرد ديندار خداترس است و به ارزش هايي مانند عفت و پاکدامني که در اسلام بخصوص براي جنس زن الزاميست، اهميت داده و تقوي و پاکدامني پيشه مي کند.
از طرف ديگر مشکل بيکاري همسر و اعتيادش مزيد بر علت گرديده و اوضاع خانواده را به کلي درهم ريخته است، ناتواني، ناآگاهي و عدم مديريت در بارداري و تنظيم خانواده موجب گشته تا سه فرزند را با فاصله کمي از هم دنيا آورده و وقتي براي رسيدگي به انتظارات و نيازهاي عاطفي سرکوب شده او باقي نماند، که در نهايت با ديدن يک روزنه محبت از فرد غريبه و نامحرم به سمت روابط فرازناشويي و نامشروع سوق داده شد.
پيشنهاد ما به اين زوج جوان که بدليل نداشتن آگاهي لازم و مهارت هاي زندگي با مشکلات عديده اي روبه رو شدند، اين است که با نشست در کنارمشاوران مجرب و روانشناس، با اتخاذ راهکارهاي مناسب درماني و پرورش باورهاي ديني و مذهبي گامي موثر در زندگي خود بردارند.
در اين کيس فرشته نيز بايد بجاي فرار از مشکلات و يافتن خوشبختي در منزل فردي ديگر که او نيز هيچ تعهدي نسبت به فرشته نداشت، راهي براي رفع مشکلات و پايندي همسر به خانواده مي يافت تا فرزندانش در آينده با همين مشکلات و آسيب ها روبرو نشوند.
راهکارهاي پيشگيرانه
1- آموزش مهارت هاي زندگي و ارتباطي به زوجين
2- ازدواج هاي آگاهانه با در نظر گرفتن ملاک هاي انتخاب همسر
3- تقويت روحيه دينداري و خدا باوري در خانواده
4- پرهيز از ازدواج در سنين پايين
5- پرهيز از ازدواج هاي اجباري
6- انتخاب آگاهانه دوست
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند