Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سید محمود حسینی، استاندار سابق اصفهان و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان در دهه 50 در مراسمی که عصر سه‌شنبه 14 آذر به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو واژه‌ای زیبا و پرمعنا و لازمه آن جستجوی دانش و داشتن ذهن نقاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که دانشجویان وارد دانشگاه می‌شوند، ابتدا چگونه سوال کردن را آموخته و در مراحل بعد می‌آموزند که چگونه پاسخ پرسش‌های خود را بیابند.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان معمولا در سنین جوانی به سر می‌برند، تعلقات کمتری نسبت به دنیا دارند و آرمان‌گرا هستند، به همین دلیل شاهدیم که در تاریخ دانشگاه و به خصوص هفت دهه گذشته، عمده‌ترین نیروی اجتماعی در طرح پرسش‌های اساسی، دانشجویان بوده‌اند که توانستند در مقاطع مختلف جنبشی اجتماعی تحت عنوان جنبش دانشجویی را شکل دهند. دانشجو اصولا فردی پرسش‌گر و چالش‌گر است و همیشه قدرت‌ها را به نقد می‌کشد.
حسینی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه در ایران به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد، گفت: بعد از سقوط رضا شاه و استقلال یافتن دانشگاه، جنبش دانشجویی شکل گرفت که معمولا این جنبش تأثیرات زیادی بر جامعه داشته و متقابلا جنبش‌های اجتماعی نیز بر دانشگاه تأثیرگذار بوده است. جنبش دانشجویی در ایران در دهه ۲۰ با ماهیت نقادی، آرمان‌گرایی وژرف‌نگری تشکیل شد و در مقابل استبداد ایستاد و آزادی را فریاد زد، عقب‌ماندگی را بر نتابید و پیشرفت را فریاد زد، با استثمار و استعمار سر سازگاری نداشت و استقلال را وجهه همت خود قرار داد که همه اینها با آرمان‌های ملت ایران همسو و سازگار بود.
وی خاطر نشان کرد: مبارزه با خرافه و جهل و زنگارهایی که به نام دین در جامعه تبلیغ می شود نیز از کارهای سخت و پیچیده جنبش دانشجویی بود و تفهیم این مطلب به مردم که اصلاح دینی و مبارزه با ظلم با دین سازگار است، کار ساده‌ای نبود. جنبش دانشجویی ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی تهران و سپس در دیگر دانشگاه‌ها تشکیل شد و خاستگاه اصلی جریان روشنفکری دینی که انقلاب بر اساس موج آن پیش رفت و به پیروزی رسید، دانشگاه بود.
استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: حرکت‌های دانشجویی در طول تاریخ به دنبال آرمان‌هایی چون آزادی، برابری، استقلال و در یک کلام، آرمان‌های انقلاب بوده و هیچ‌گاه وابستگی به خارج را نمی‌پذیرفته‌اند. امید می‌رود جمهوری اسلامی به عنوان نظامی برآمده از این انقلاب و این آرمان‌ها، خود را در مقابل جنبش‌های دانشجویی و جدای از آنها نداند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است