Web Analytics Made Easy - Statcounter

توطئه های مختلفی که دشمنان اسلام علیه مسلمانان و اسلام در طول تاریخ به ویژه در قرن های اخیر به روشنی ثابت کرده که یگانه راه مقابله با این توطئه ها، تنها و تنها وحدت اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در سایه وحدت افراد و اقوام مختلف به تحقق پیوست، ملل مسلمان حرکتی را به سوی وحدت آغاز کردند و همین امر سبب شد تا دشمنان اسلام در صدد جلوگیری از وحدت مسلمانان باشند و به همین دلیل نیز برنامه های مختلفی را با درون مایه اختلاف افکنی در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تدبیر هوشمندانه، از ۱۲ ربیع الاول(ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) است را هفته وحدت نامگذاری کردند.

منظور از وحدت شیعه و سنی این است که مسلمانان به جای اینکه به اختلافات توجه کنند، اشتراکات را مبنا قرار دهند و به این توجه داشته باشند که دشمنان اسلام هیچگاه از پای ننشسته و همواره به دنبال توطئه واختلاف افکنی هستند که از آن جمله می توان به تاسیس شبکه های ماهواره ای که در آنها ۲۴ ساعته علیه مقدسات شیعه و سنی حرف زده و برای اختلاف و تفرقه در امت اسلام  تلاش می کنند.

توطئه های مختلفی که دشمنان اسلام علیه مسلمانان و اسلام در طول تاریخ به ویژه در قرن های اخیر به روشنی ثابت کرده که یگانه راه مقابله با این توطئه ها، تنها و تنها وحدت اسلامی است، امری که بزرگان جهان اسلام تا به این حد بر لزوم وجود آن و پرهیز از تفرقه میان مسلمین تاکید کرده اند و در راس آن ها امروز سکاندار حکیم و بیدار انقلاب، این چنین از لزوم حفظ و تقویت وحدت در عین پایبندی به اصول و چارچوب های مستحکم مذهبی و دینی تاکید دارند.

در این بین بی تردید ایام ولادت پیامبر رحمت و مهربانی و هفته وحدت، بهترین فرصت است برای تقویت این وحدت.

اتحاد امت اسلامی، راه مقابله با توطئه های دشمنان

در این زمینه امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه همه آحاد مختلف مردم باید وحدت داشته و مراقب توطئه های دشمنان باشند، در گفت و گویی اظهار کرد: مسلمانان اتحاد و وحدت خود را تقویت کرده و مراقب توطئه های دشمنان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی است، گفت: نخستین راه اتحاد بین امت های اسلامی این است که باید بین علمای دینی اسلام و نظریه پردازان گفت و گو شکل گیرد چرا که عدم گفت و گو فرصت ایجاد تفرقه را برای دشمن فراهم می کند.

وی با تاکید بر توجه به نقاط مشترک و دشمن مشترک، تصریح کرد: همه ما قبله واحد، کتاب واحد، خدا و دین واحد داریم و باید با بصیرت و آگاهی در مقابل توطئه های دشمنان برای اختلاف افکنی و به جای توجه به اختلافات به نقاط مشترک توجه داشته باشیم

امام جمعه میاندوآب به لزوم تدوین آثار و نوشته های علمی و صدور فتواهای همگرایانه تاکید و اظهار کرد: آشنایی با معارف اسلامی از راه های ایجاد وحدت و اتحاد در بین مسلمین است که همه باید به آن توجه داشته باشند و این را در نظر داشته باشند که ما باید حول محور ولایت، قرآن و دین واحد حرکت کرده و” اشدا علی الکفار و رحما بینهم” باشیم.

حسن زاده با اشاره به تاسیس ۴۳ شبکه ماهواره ای فارسی زبان برای اختلاف افکنی در بین مسلمانان، گفت:  در کشور انگلیس و در یک خیابان به فاصله اندکی از هم دو شبکه ماهواره ای تاسیس شده و ماموریت آنها توهین به مقدسات شیعیان و اهل سنت است که این نشان دهنده فتنه انگیزی دشمنان برای ایجاد اختلاف است.

وی افزود: دشمن از باب قومیت گرایی وارد شده و اختلاف افکنی می کنند ولی شعار ما در مقابل این دشمنان خبیث و فتنه گر همان شعاری است که اول انقلاب گفتیم و بیان کردیم که بین کرد، ترک و لر و فارس و… هیچ فرقی نیست و رهبر ما خمینیه و امروز نیز می گوئیم ” کرد و ترک و عجم فرقی ندارند و رهبر ما خامنه ای است”.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه ما دنبال وحدت هستیم، تصریح کرد: کسانی که دم از اختلاف می زنند یا سنی آمریکایی هستند و یا شیعه انگلیسی.

هفته وحدت فرصتی برای بازنگری در آسیب های موجود در جهان اسلام

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه در مراسمی به مناسبت هفته وحدت گفت:هفته وحدت فرصتی برای بازنگری در آسیب های موجود در جهان اسلام و حل آنهاست.

جهانبخش محبی نیا با بیان اینکه باید مسائل را حل کنیم، افزود: باید در جهان اسلام برای اتحاد و وحدت بین علما گفت و گو انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از اختلاف سود می برد، گفت:  اگر گفت و گو بین علمای شیعه و سنی انجام نشود در نتیجه داعش تشکیل می شود و بهائیت و وهابیت بوجود می آید.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر وحدت تاکید دارند، تصریح کرد: باید وحدت را تقویت کنیم و در این راستا گام برداریم.

هفته وحدت، تدبیر هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) بود

فرماندار میاندوآب نیز در این زمینه در مراسم هفته وحدت گفت: امام خمینی(ره) هفته وحدت را هوشمندانه و با اعتقاد کامل به اسلام مطرح کردند و به آن نیز مقید بودند.

ناصر امیری در سخنانی با بیان اینکه هفته وحدت یادگار امام راحل(ره) است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) هفته وحدت را هوشمندانه و با اعتقاد کامل به اسلام مطرح کردند و به آن نیز مقید بودند.

وی با اشاره به اینکه باید برای وحدت و اتحاد گام برداشت، افزود: امام خمینی(ره) برای امر وحدت خیلی تلاش کردند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر وحدت اقوام و مذاهب اسلامی تاکید داشته اند، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت تاکید داشته و به مردم گفته اند که شما از اقوام مختلف در ایران و در نظام اسلامی زندگی می کنید و باید وحدت داشته باشید.

امیری در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی شهدای شیعه و سنی داشتیم و این نشان می دهد که همه همدل و متحد برای دفاع از این نظام و امنیت و آرامش تلاش می کنیم.

بنابراین مسلمانان باید امت واحد بوده و به این توجه داشته باشند که با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد نفری و منابع و امکاناتی که در اختیار دارند مسلمانان می توانند به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در صحنه بین المللی مطرح بوده و لذا پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگیز نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه ها و استفاده دشمن از این اختلافات، نخواهد داشت و وحدت تنها رمز و کلید پیروزی بر استکبارو ایستادگی در مقابل دشمنان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت ۲۹‌ فروردین «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» در یادداشتی نوشت:در تقویم پرافتخار ایران، روزی هست که به نام ارتش، مظهر اقتدار و صلابت وطن، مزین شده است.
 
به گزارش بولتن نیوز، روزی که یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف این مرز و بوم است، مردان و زنانی که با غیرت و شجاعت مثال‌زدنی، از کیان ایران اسلامی پاسداری می‌کنند.ارتش ملی ایران، دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید، و نمادی از وحدت و انسجام ملی. در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین، ارتش همواره حامی مردم و حافظ استقلال و آزادی بوده است.

از دلاوری‌های سرداران رشید در دوران باستان تا جانفشانی‌های رزمندگان غیور در جنگ تحمیلی، ارتش ایران همواره پرچمدار عزت و سربلندی ایران بوده است. ارتش ملی ایران، تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه بازوی توانمند ملت در عرصه‌های مختلف سازندگی و آبادانی کشور نیز به شمار می‌رود. از امدادرسانی در بلایای طبیعی تا کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی، ارتش همواره در کنار مردم بوده و نقش‌آفرینی کرده است.

اما آنچه ارتش را به یک نیروی ملی تبدیل می‌کند، روحیه ملی‌گرایی و تعهد عمیق آن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. سربازان ارتش، سوگند یاد کرده‌اند که از حریم مقدس ایران اسلامی دفاع کنند و در راه حفظ استقلال و آزادی کشور جانفشانی کنند.در روز ارتش، بر ما واجب است که یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش را گرامی بداریم و با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کنیم.

همچنین باید از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف ایران اسلامی قدردانی کنیم و با تمام توان پشتیبان آنان در صیانت از مرزهای مقدس کشور باشیم.ارتش ملی ایران، مظهر اقتدار و صلابت ایران اسلامی، همواره در قلب مردم ایران جای دارد. روز ارتش، فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تعهد به پاسداری از این مرز و بوم مقدس.حماسه ارتش، فریاد غیرت ملیدر سرزمین کهن ایران، همواره حماسه‌ها و دلاوری‌ها آوازه داشته‌اند. از نبردهای حماسی رستم دستان تا رشادت‌های سرداران غیور در دوران باستان، تاریخ این سرزمین پر از داستان‌های شجاعت و غیرت ملی است.ارتش ملی ایران، وارث این حماسه‌ها و مظهر غیرت ملی ایرانیان است.

سربازان ارتش، با تعهد به پاسداری از مرزهای مقدس کشور و دفاع از کیان ایران اسلامی، حماسه‌ای جاودانه را رقم می‌زنند.

روز ارتش، فرصتی است برای تجلیل از این حماسه‌ی بزرگ و قدردانی از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف ایران اسلامی.ارتش، نماد وحدت و انسجام ملیایران اسلامی، کشوری پهناور و متنوع با اقوام و فرهنگ‌های مختلف است. اما در قلب همه ایرانیان، یک عشق واحد وجود دارد: عشق به ایران. ارتش ملی ایران، نماد این وحدت و انسجام ملی است.

سربازان ارتش، فارغ از هرگونه گرایش قومی، مذهبی یا سیاسی، در کنار یکدیگر برای حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی تلاش می‌کنند. این وحدت و انسجام، ارتش را به نیرویی قدرتمند تبدیل کرده است که هیچ دشمنی یارای مقابله با آن را ندارد.

روز ارتش، فرصتی است برای تجلیل از این وحدت و انسجام ملی و تأکید بر تعهد همگانی به حفظ و تقویت آن.ارتش، حامی مردم در عرصه‌های مختلفارتش ملی ایران، تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه بازوی توانمند ملت در عرصه‌های مختلف سازندگی و آبادانی کشور نیز به شمار می‌رود.

از امدادرسانی در بلایای طبیعی تا کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی، ارتش همواره در کنار مردم بوده و نقش‌آفرینی کرده است.در مواقع بحران، سربازان ارتش با فداکاری و از خودگذشتگی، به یاری مردم می‌شتابند و جان خود را برای نجات جان هموطنانشان به خطر می‌اندازند. در عرصه سازندگی نیز، ارتش با تخصص و توانایی خود، در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و توسعه کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام