Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز یکی از توطئه‌های دشمن، تخریب چهره رسول خدا(ص) است، گفت: ما باید در شناخت بیشتر پیامبر(ص) تأمل کنیم و آن حضرت را به جهانیان بشناسانیم.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد درس خارج اصول حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و امام جعفر صادق(علیه‌السلام) و تقارن آن با هفته وحدت، عنوان کرد: امروز یکی از وظایف اصلی ما که اهمیت ویژه‌ای دارد، معرفی و شناساندن پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به جامعه‌ی بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: امروز یکی از افتراق‌ها و اتهاماتی که وهابیت علیه شیعه می‌زند، این است که شیعه، امام علی(علیه‌السلام) را بالاتر از پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می‌داند، در حالی که ما می‌گوئیم در کلمات امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) نسبت به پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) چنین تعبیری وارد شده که فرمود: «أنا عبدٌ من عبیده».

 

آیت الله فاضل لنکرانی به خطبه 192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه اشاره کرد که امام علی(علیه‌السلام) فرمود: «لَقَدْ قَرَنَ اللَّهُ بِهِ (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) مِنْ لَدُنْ أَنْ کَانَ فَطِیماً أَعْظَمَ مَلَکٍ مِنْ مَلَائِکَتِهِ یَسْلُکُ بِهِ طَرِیقَ الْمَکَارِمِ وَ مَحَاسِنَ أَخْلَاقِ الْعَالَمِ لَیْلَهُ وَ نَهَارَهُ؛ خداوند از همان هنگامی که رسول اللَّه (صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله) از شیر گرفته شد، برای ایشان فرشته‏ای عظیم الشأن را همنشین فرمود تا راه‌های مکارم اخلاق را بپیماید و محاسن اخلاق جهانیان را شب و روز به او یادآوری نماید».

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیامبر قبل از بعثت خطا کرده یا نه؟، تأکید کرد: وهابیت یا برخی از اهل‌سنت قائل به خطا برای پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قبل از بعثت هستند، اما اعتقاد شیعه درباره آن حضرت همان است که امام علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) از زمانی که از شیرخوارگی گرفته شد، خداوند متعال بزرگترین فرشته‌ی خود را همنشین آن حضرت قرار داد که تمام محاسن و مکارم اخلاق را به حضرت یادآوری می‌کرد؛ بنابراین آیا می‌شود شخصیتی که از شیرخوارگی، چنین ملکی از طرف خدا مراقبش بوده اشتباه کند تا چه رسد به اینکه ما بیائیم مسئله‌ی سهو النبی را مطرح کنیم.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با تصریح بر اینکه حق علمی و معنوی علما و بزرگان دین همچون سیدمرتضی و شیخ صدوق در همه حوزه‌ها تا قیامت ثابت و محفوظ است، عنوان کرد: امروز علم اجتهاد با تلاش و همت علما و بزرگان دین چنان قوی شده که درباره مبانی اجتهادیه مانند سهوالنبی پاسخ روشن وجود دارد و اگر این موازین اجتهادی امروز در اختیار بزرگانی چون شیخ صدوق بود، قطعا این بزرگان قائل به سهوالنبی نمی شدند.

 

وی به ادامه خطبه قاصعه پرداخت و بیان داشت: امام علی(علیه‌السلام) در این خطبه می‌فرماید: وَ لَقَدْ کُنْتُ أَتَّبِعُهُ اتِّبَاعَ الْفَصِیلِ أَثَرَ أُمِّهِ یَرْفَعُ لِی فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ أَخْلَاقِهِ عَلَماً وَ یَأْمُرُنِی بِالِاقْتِدَاءِ بِهِ وَ لَقَدْ کَانَ یُجَاوِرُ فِی کُلِّ سَنَةٍ بِحِرَاءَ فَأَرَاهُ وَ لَا یَرَاهُ غَیْرِی وَ لَمْ یَجْمَعْ بَیْتٌ وَاحِدٌ یَوْمَئِذٍ فِی الْإِسْلَامِ غَیْرَ رَسُولِ اللَّهِ(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)وَ خَدِیجَةَ وَ أَنَا ثَالِثُهُمَا أَرَی نُورَ الْوَحْیِ وَ الرِّسَالَةِ وَ أَشُمُّ رِیحَ النُّبُوَّةِ؛ و به تحقیق من همانند بچه شتری که مادرش را رها نمی‏کند به دنبال پیامبر در حرکت بودم و آن بزرگوار هر روز برای من از اخلاق خود نشانه‏ای برپا می‏داشت و مرا به پیروی از آن می‏گماشت. هر سال در کوه حراء مجاور می‏شدو فقط من او را می‏دیدم؛ در آن ایام در خانه‏ای اسلام راه نیافته بود و مسلمانی وجود نداشت جز رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و خدیجه و من که سومی آنها بودم با چشم خویش نور وحی و رسالت را دیدم و رایحه نبوت را استشمام کردم.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هر روز علمی از علم خُلق و اخلاق خویش را برای امام علی(علیه‌السلام) بیان می‌فرمود و هر روز ایشان را به مرتبه‌ی بالایی از مراتب اخلاقی می‌رساند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امام علی(علیه‌السلام) تربیت شده پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است، این آقایان بگویند که چه کسی را در تاریخ سراغ داریم که تربیت شده پیامبر باشد.

 

وی با تصریح بر اینکه در شناخت بیشتر پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) تأمل کنیم، تأکید کرد: امروز یکی از توطئه‌های مهم دشمنان اسلام، تخریب چهره نورانی رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است و ما باید آن حضرت را به جهانیان بشناسانیم.

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است