Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:09:31 GMT

برف و باران در راه است/سرپناه‌ می‌خواهند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۷۰۴۶

برف و باران در راه است/سرپناه‌ می‌خواهند

کرمانشاه- ایرنا- هفته نامه 'شهر من' چاپ کرمانشاه در شماره جدید خود مطلبی را با عنوان 'برف و باران در راه است/سرپناه‌ می‌خواهند' منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: هیچ گاه فکر نمی کردیم روزی خبر بارش رحمت الهی دلمان را بلرزاند. اما این روزها هرگاه ابری در آسمان پیدا شد قلب ما فرو ریخت و چشم به آسمان، آرزو کردیم که نبارد؛ در سرپل ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، اسلام آباد و ازگله حالا حالاها نبارد! امروز هم از آن روزها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبری، سخت آشفته مان کرد. به گزارش سازمان هواشناسی چهارشنبه شب یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می شود و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا می گیرد و از روز جمعه 5 تا 10 درجه دمای هوا کاهش می یابد. این در حالی است که هزاران خانواده در استان کرمانشاه بی خانمان هستند!
مردم زلزله‌ زده ی استان کرمانشاه پس از گذشت 23 روز هنوز در چادر زندگی می‌کنند و اگر روند تأمین امکانات برای اسکان موقت به همین روال پیش برود به این زودی چادرنشینی زلزله زدگان به پایان نخواهد رسید.
زمستان نزدیک است و مردم در این چادرها به خاطر خطر آتش سوزی و مصمومیت با گاز حتی قادر نیستند از وسایل گرمایشی استفاده کنند. حوادثی که دور از ذهن نیست! طبق گفته‌ی شهاب نادری عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس، در این مدت 2 نفر بر اثر گازگرفتگی و 2 کودک در اثر سرما جان خود را از دست داده اند.
در این شرایط کودکان از همه آسیب پذیرترند. کودکانی که به ظاهر شاد به نظر می رسند اما اضطراب و استرس ناشی از این حوادث روزی به صورت زخم‌های روانی سر باز می کنند و مشکلات عدیده ای را بوجود می آورند. کودکانی که یک یا چند نفر از اعضای خانواده، همسایه و یا همکلاسی خود را از دست داده اند، مدرسه شان تخریب شده و طعم تلخ نان گرفتن از دست غیر پدر را چشیده اند!
در زلزله‌ی استان کرمانشاه 27 کودک یک والد و 6 کودک هردو والد خود را از دست داده اند و طبق گفته‌ی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 39 کودک زیر پنج سال و 11 مادر باردار در این رویداد جان باختند.
طبق شنیده ها بیش از یکصد نفر از نظر حرکتی معلول شده اند و طبق آمار رسمی نزدیک به 600 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته‌ یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در زلزله اخیر 85 درصد مدارس استان تخریب شده اند!
12 هزار خانه به صورت 100 درصد تخریب شده اند و 45 هزار ساختمان دیگر نیازمند مرمت می باشند!
آیا رواست مردمی که چنین فاجعه ای را تجربه کرده اند و همه‌ی دارو ندارشان را یک شبه از دست داده اند شاهد رنج کشیدن فرزندانشان در زیر چادر باشند؟
مسئولان در خوشبینانه ترین حالت وعده‌ی اسکان موقت را تا یک ماه آینده داده‌اند. تکلیف چادرنشینان در این یک ماه چیست؟ آیا خودتان در چنین شرایطی دوام می‌آورید؟
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)

حضور مهدی پاشازاده و دانش آموزان ممتاز روستای کنخ حال و هوای جالبی به تمرین استقلال بخشید.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، تمرین امروز آبی پوشان میهمانان ویژه‌ای داشت. با هماهنگی صورت گرفته از سوی مهدی پاشازاده، تعدادی از دانش آموزان ممتاز دبیرستان سلمان فارسی روستای کنخ واقع در بندر لنگه در استان هرمزگان به اتفاق این پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال، به کمپ زنده یاد ناصر حجازی رفتند و میهمان تمرین امروز شاگردان جواد نکونام بودند. جواد نکونام و بازیکنان استقلال استقبال گرمی از آنها داشتند و تا پایان تمرین نیز این دانش آموزان کنار تیم ماندند.

سال ۱۴۰۱ روستای کنخ از جمله مناطقی بود که در زلزله هرمزگان آسیب دید و تعدادی از اهالی این روستا از جمله یکی از دانش آموزانی که طرفدار استقلال بود، دار فانی را وداع گفتند. باشگاه استقلال  یک بار دیگر با اهالی روستای کنخ و تمام بازماندگان زلزله هرمزگان همدردی می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هجدهمين هت تريک آبي در تاريخ ليگ استقلالی ها پولدار شدند

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)