Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرخ‌ها پس از تثبیت قهرمانی نیم‌فصل در لیگ به مصاف سپیدرودی های قرمزپوش خواهند رفت که برای نخستین بار در لیگ برتر حضور یافته است.

به گزارش تابناک ورزشی، سپیدرود حال و روز خوشی در لیگ ندارد و در چهار بازی اخیر خود شکست خورده و در حال حاضر با ۱۲ امتیاز از ۱۴ بازی در رده پانزدهم جدول قرار گرقته است. به بهانه تقابل پرسپولیس و سپیدرود در هفته چهاردهم لیگ نگاهی داشته‌ایم به آخرین وضعیت سپیدرود در فصل جاری لیگ برتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ بازیکن در ترکیب
سپیدرود در ۱۴ هفته اخیر لیگ برتر از ۲۵ بازیکن در ترکیب خود بهره برده و از این حیث همراه با فولاد پنجمین تیم‌های پرتنوع لیگ به شمار می‌روند. سپیدرود ۲۰ بازیکن بزرگسال، ۴ بازیکن زیر ۲۳ سال و یک بازیکن زیر ۲۱ سال در ترکیب خود مورد استفاده قرار داده که از این میان سه بازیکن بزرگسال در آغاز فصل جدا شدند و دو بازیکن نیز پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات از این تیم جدا شده‌اند. سپیدرود همچنین یکی از شلوغ‌ترین لیست بازیکنان لیگ برتر را با ۳۴ بازیکن (۱۷ بازیکن بزرگسال، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۸ بازیکن سهمیه سنی) در اختیار دارد.

یزدانی حاضر در تمام بازی‌ها
به رغم اینکه میعاد یزدانی وینگر چپ سپیدرود تنها در ۵ بازی از آغاز در ترکیب سپیدرود بوده اما این بازیکن در تمام ۱۴ بازی اخیر این تیم به میدان رفته و از این حیث رکوردار است. با این بیشترین دقایق بازی فصل جاری سپیدرود متعلق به محمد نزهتی با ۱۰۸۶ دقیقه است و پس از وی هادی موسوی مدافع میانی این تیم در ۱۰۸۰ دقیقه حضور داشته است. میثم فردوسی، حسین ابراهیمی و محمد حسینی نیز به ترتیب با ۹۶۹، ۹۲۷ و ۹۰۰ دقیقه در رده‌های بعدی قرار دارند.

آهسته و با شیب ملایم در گلزنی
با ۱۳ گل زده در ۱۴ بازی، سپیدرود تنها از ۵ تیم لیگ برتری بیشتر گل زده است. با این حال آنچه خط حمله این تیم را متمایز کرده گلزنی در ۱۱ بازی لیگ است. به عبارتی سپیدرود تنها در تنها در سه دیدار گلی به ثمر نرسانده است. سپیدرودی‌ها در ۹ بازی لیگ تنها یک بار گل زده‌اند و در میان بازیکنان این تیم محمد نزهتی با ۴ گل بهترین گلزن این تیم است و حسین ابراهیمی با سه گل در رده بعدی است. ۵ بازیکن این تیم نیز تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند تا در مجموع ۷ بازیکن مختلف در روند گلزنی این تیم موثر باشند.

گلسازهای کم کار
سرخ‌های گیلان در ۱۴ بازی اخیر ۶ گلساز داشته‌اند که در این میان حسین ابراهیمی سازنده سه گل سرخ‌ها بوده و بهترین گلساز این تیم بوده است. ۵ بازیکن دیگر هر کدام یک گل برای سپیدرود ساخته‌اند که در میان آن‌ها نام دو مدافع میانی و یک هافبک دفاعی دیده می‌شود که با تاثیرگذاری روی ارسال‌ها هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت گل قرار داده‌اند. همچنین سپیدرودی‌ها تمرکز شدیدی روی پنالتی دارند و در ۱۴ بازی اخیر ۴ پنالتی گرفته‌اند که سه مورد آن توسط پویا نزهتی بوده است و به نظر استفاده از ضربات ایستگاهی در نزدیکی دروازه حریف و همچنین ضربات پنالتی از اصلی‌ترین حربه‌های سپیدرود برای رسین به گل باشد.

خط دفاع پرتزلزل
با ۱۸ گل خورده در ۱۴ بازی سپیدرود چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ را داراست. میانگین گل خورده ۱،۲۹ این تیم قابل مقایسه با خط دفاعی فصل گذشته این تیم در لیگ یک که در ۳۴ بازی ۲۴ گل دریافت کرد (میانگین ۰،۷ گل در هر بازی) به مراتب افزایش یافته است. محمد حسینی دروازه‌بان شماره یک فصل گذشته این تیم که در حال حاضر دروازه‌بان اصلی سپیدرود است در ۱۰ بازی فصل جاری ۱۲ گل خورده و ۴ کلین‌شیت داشته است و ایمان صادقی دیگر دروازه‌بان این تیم در ۴ بازی ۶ گل خورده و موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است. آرین سهرابی و رضا جهشی دو دروازه‌بان دیگر این تیم هستند که در تمرینات سپیدرود حضور دارند و تاکنون شانس بازی پیدا نکرده‌اند.

توهم جوانگرایی
با وجود ادعاهای متعدد پیرامون بازی دادن به بازیکنان جوان، سپیدرود تنها ۱۷۳۹ دقیقه از زمان بازی فصل جاری خود را به بازیکنان زیر ۲۳ سال و سهمیه سنی اختصاص داده است و از این حیث تیم یازدهم لیگ به شمار می‌رود. همچنین جوان‌ترین ترکیب سپیدرود در ۱۴ هفته گذشته ۲۶،۷ سال بوده که در هفته سیزدهم ثبت شده است و میانگین سنی ۳۰،۲ سال در هفته دوم مسن‌ترین ترکیب این تیم بوده است. ترکیب اصلی سپیدرود در ۱۱ هفته از ۱۴ هفته گذشته میانگین سنی بالای ۲۸ سال داشته است. به رغم اینکه میانگین سنی کل بازیکنان سپیدرود ۲۵،۴ سال است میانگین سنی نفراتی که حداقل در ۳۰درصد بازی‌های این حضور داشته‌اند ۲۸،۴ سال است. سپیدرود پس از مشکی‌پوشان و پدیده با ۶ بازیکن بالای ۳۰ سال بیشترین بازیکن از این دسته را در لیگ در اختیار دارد.

شکست ها و آمار امتیازی
با ۸ شکست سپیدرود به همراه مشکی‌پوشان بیشترین تعداد شکست در لیگ را دارد. سپیدرود همچنین با سه تساوی پس از گسترش فولاد کمترین تعداد تساوی در لیگ را داراست و تعداد بردهای این تیم تنها از مشکی‌پوشان قعرجدولی بیشتر است. عملکرد سرخ‌های گیلان در ۱۴ هفته اخیر لیگ را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. سپیدرودی‌ها در سه هفته نخست سه شکست متوالی کسب کرده و به رده پانزدهم رسیدند. سپس سرخ‌های گیلان در ۷ بازی ۱۲ امتیاز (سه برد، سه تساوی و یک شکست) کسب کردند و توانستد در مقطعی تا رده هشتم جدول صعود کنند. سپس از هفته یازدهم روند شکست‌های سپیدرود مجددا آغاز شد و این تیم در ۴ بازی اخیر خود شکست خورده و در حال حاضر تیم پانزدهم جدول است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی پروین می‌گوید جای بازیکن پولکی در پرسپولیس نیست و اگر او به جای درویش بود به بازیکن پولکی می گفت خداحافظ!  شاید کلیت حرف علی پروین درست باشد.اسطوره پرسپولیس ۳۰ سال قبل می‌گفت اگر بازیکنی به پرسپولیس می‌آید باید یک پولی هم از جیب بدهد. پروین با این جمله می‌خواست ارزش پیراهن پرسپولیس را یادآوری کند که به طور کلی حرف درستی هم بود اما زمانه به معنای واقعی کلمه عوض شده و متر و معیارهای الان حتی با دو سال پیش هم قابل مقایسه نیست. 

محض اطلاع علی پروین همین حالا بازیکنان پرسپولیس و استقلال به شدت پولکی هستند و البته بسیاری از بازیکنان پولکی دیگر هم در تیم‌های متمول لیگ برتری بازی می‌کنند.کسانی که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال را دارند و سال‌ها با قلب قرمز و آبی و نشان دادن عدد ۶ و ۴ حسابی تعصب خود را به رخ می‌کشیدند. 

پروین: پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند قهرمان می‌شود/ هر کسی دلش با تیم است می‌ماند+فیلم

از علی پروین عزیز باید پرسید اگر پسر شما هنوز فوتبال بازی می‌کرد و با پیشنهاد ۱۱۰ میلیارد تومانی یک تیم پولدار مواجه می‌شد آیا به او توصیه می‌کردید که در پرسپولیس بماند؟ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با زمان جلو برویم و دورانی که می‌گفتند پیراهن پرسپولیس و استقلال ارزش دارد و بازیکنان به خاطر این پیراهن باید قید پیشنهادهای بهتر را بزنند،سال‌هاست که تمام شده است. حتی همان ۳۰ سال پیش هم تیم‌هایی مثل کشاورز و تجارت و بعدها بهمن بسیاری از متر و معیارهای مالی در فوتبال ایران را عوض کردند. حالا سه دهه از آن زمان گذشته و بعضی از باشگاه‌ها برای جذب بازیکن حتی دلار خرج می‌کنند و کاری هم ندارند که دلار مثلاً ۵۰ هزار تومان است یا ۷۰ هزار تومان! 

علی پروین البته نیت بدی ندارد و با مدیرعامل پرسپولیس هم حسابی رفیق است اما باید بپذیرد این پول است که رنگ پیراهن‌ها را تعیین می‌کند و مردم هم خوشبختانه یا متاسفانه بعد از یک مدت همه چیز را فراموش می‌کنند.خوب به خاطر داریم که سال‌ها قبل بازیکنی از استقلال به یک تیم صنعتی رفت و در شرایط بد مالی استقلال را تنها گذاشت اما دو سال بعد که برگشت با شعار (فلانی با تعصب) به شدت از روی سکوها تشویق شد! با این شیوه مطمئنا پول نقش اول نقل و انتقالات فوتبال ایران را دارد و حتی اگر پروین هم مدیرعامل پرسپولیس بود شاید ناچار می شد از مواضع 30 ساله خود کوتاه بیاید و برای حفظ بازیکنان تیمش یا جذب ستاره ها سر کیسه را شل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقابل سخت با صنعت نفت؛ انگیزه پرسپولیسی ها برای فراموشی کابوس دیدار رفت
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • حمله گوندوگان به آرائوخو: تیم را نابود کردی!
  • انتقاد گوندوگان از آرائوخو: تیم را نابود کردی!
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان
  • تفاضل یا رو در رو؛ قانون حل نشده فوتبال ایران
  • تصمیم جنجالی سازمان لیگ علیه استقلالی‌ها؛ یک امتیاز برتری آبی‌ها از بین رفت
  • سپاهان و پرسپولیس هستند، استقلال نیست | بهترین‌ها بدون صدرنشین