Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:22:22 GMT

برداشت تـُرب 8 کیلوگرمی در شهرستان نی ریز

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۸۳۴۶

برداشت تـُرب 8 کیلوگرمی در شهرستان نی ریز

علی عبدی کشاورز منطقه مشکان با تشریح وضعیت کشت این محصول روز چهارشنبه به ایرنا گفت: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت این محصول استفاده نکردم و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.
مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نیز در این باره گفت: سبزیجات در سبد غذایی خانوارهای روستایی جایگاه ویژه ای دارد و آنها بیشتر سعی می کنند خود سبزی مورد نیاز خود را تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی شعاع افزود: شرایط آب و هوایی منطقه مشکان شهرستان نی ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می شود که این بار در پدیده ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول که حتی غده هایی بالغ بر 8 کیلوگرم هم برداشت شده است.
شعاع همچنین گفت: وزن یک ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب، این گیاه می تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب هایی با وزن های 6 تا 9 کیلوگرم تعجب برانگیز است .
وی اظهار کرد: ترب های بزرگ بازار چندان مورد پسند مردم نیست اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات است.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی نی ریز، ترب سفید و سیاه به خاطر طبیعت گرم و خشک و کم کالری بودن آن و موثر در دفع سنگ های صفراوی و خاصیت برگ ها در هضم سریع غذا دارای اهمیت ویژه ای است.
مشکان در فاصله 65 کیلومتری شمال شرقی نی ریز واقع شده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
1876/ 2027
خبر: غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از پیشتازی این شهرستان در استان همدان در کشت کلزا خبر داد.

سجاد محمداصغری با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزای شهرستان تویسرکان اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزا مزارع شهرستان تویسرکان در سال گذشته ۲۶۵ هکتار بود که در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان همدان در سال‌جاری به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی در افزایش این میزان سطح زیرکشت کلزا در شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

محمداصغری با اشاره به اینکه محصولی چون کلزا جایگاه ویژه‌ای در حوزه اصلاح الگوی کشت دارد،  یادآور شد: کم‌آب‌بر بودن، مقاومت نسبت به سرما و بهترین گیاه در تناوب با گندم و جو را می‌توان از جمله مزایای کشت این محصول دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: محصول کلزا، عاملی به منظور کنترل بیماری پاخوره گندم است از همین رو کاشت در تناوب گندم سبب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد این محصول می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، محمداصغری، اجرای کشت قراردادی را عاملی مؤثر در افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان دانست و گفت: توسعه هر چه بیشتر سطح زیرکشت کلزا در تویسرکان در دستور کار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم