Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در برخی مناطق خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز همچنان انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ازجمله تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل تداوم دارد، افزود: از بعدازظهر امروز به سبب وزش باد شدید روی عراق، پدیده باد و گرد و خاک در برخی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب از جمله ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از اوایل امشب سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و ابتدا شمال غرب و غرب وفردا (۱۶ آذر) غالب مناطق نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و برف، برخی نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز جمعه ( ۱۷ آذر) فعالیت سامانه بارشی عمدتا در سواحل شرقی خزر و شمال شرق خواهد بود، گفت: شدت فعالیت این سامانه فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، برخی نقاط استان قزوین و روز جمعه در شرق مازندران و گلستان است که به سبب بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا و پس فردا وزش باد شدید در غالب مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود که در نیمه شرقی احتمال باد و گرد و خاک وجود دارد. همچنین سواحل خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه و خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۱۶ آذر)، ابری به تدریج بارش باران و وزش باد و احتمال رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۷ آذر)، نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد شدید، بتدریج کاهش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، عصر یکشنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار سطح زرد صادر شده طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود نیز هشدار داد.

یزدی مهر با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش بینی شده است گفت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک نیز تاکید و بیان کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودروها به ویژه در مسیرهای کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاک سازی دهانه پل، ها لایروبی کانال‌ها و آب روها نیز تاکید و اظهار کرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

کد خبر 6084597

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان از فردا
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟