Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@13:46:34 GMT

آغاز صادرات هند به روسیه از طریق ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۱۳۲۹

آغاز صادرات هند به روسیه از طریق ایران

رکنا: صادرات محموله کانتینری هند به روسیه از طریق ایران و جمهوری آذربایجان در گامی برای عملیاتی کردن کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب از ماه میلادی آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، به نقل از بیزنس استاندارد، اس کومار، کمیسر اداره گمرک هند اظهار کرد: این اقدام زمان حمل محموله را نیمی کاهش خواهد داد و با استفاده از مسیر دریایی، از ۳۵ روز به حدود ۱۷ روز کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هند مسیر صادرات به روسیه از طریق بندرعباس را برای نخستین بار از اواسط ژانویه آغاز خواهد کرد و محموله‌های کانتینری احتمالاً از ایران و آذربایجان ترانزیت شده و سپس به روسیه می‌رسد.

این کمیسر گمرک هندی گفت: دپارتمان گمرک درخواست‌های زیادی را از بخش‌های پوشاک و دارو برای استفاده از این مسیر دریافت کرده و این مسیر به صرفه جویی در هزینه و زمان کمک خواهد کرد.

در حال حاضر برای ارسال محموله‌های صادراتی به روسیه از بندر روتردام یا یک مسیر زمینی از طریق چین برای رسیدن به روسیه و آسیای مرکزی استفاده می‌شود. این مسیرها طولانی، گران و زمان‌بر هستند.

کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب یک شبکه متشکل از راه‌های مواصلاتی دریایی، ریلی و جاده‌ای برای حمل بار میان هند، روسیه، ایران، اروپا و آسیای مرکزی است. انتظار می‌رود این کریدور پیشنهادی به مسافت ۷۲۰۰ کیلومتر ارتباط تجاری میان شهرهای بزرگ بمبئی، مسکو، تهران، باکو، بندرعباس، آستاراخان و بندر انزلی را افزایش دهد.

به گفته کومار، هندی هفتاد و یکمین کشوری است که معاهده TIR سازمان ملل متحد را با هدف افزایش تجارت و یکپارچگی منطقه‌ای در سراسر آسیای جنوبی و فراتر از آن و تبدیل سریع‌تر پتانسیل این منطقه به یک قطب تجاری استراتژیک تصویب می‌کند.

معاهده TIR (حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی)، استاندارد جهانی برای ترانزیت گمرکی کالاها بوده که توسط اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای مدیریت و طراحی شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد