Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@16:48:17 GMT

درسی که خیانت عبداله صالح به ما داد!

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۱۹۷۸

درسی که خیانت عبداله صالح به ما داد!

به گزارش جهان نيوز؛ روایت مرگ فرعونی علی عبداله صالح، بیش از هرچیز به امت اسلامی ثابت کرد که "نفوذ" در یک قدمی نظام‌های اسلامی و در سطوح عالی آن در حال امرار معاش است. به قول سعدی علیه رحمه:" قحبه‌ی پیر از نابکاری چه کند که توبه نکند و شحنه معزول از مردم آزاری"؛ و علی عبداله صالح به سان همان شحنه معزول بود که پس از خلع قدرت توسط مردم انقلابی یمن، در یک فرار رو به جلو، در ظاهر، اعلام همسویی با نظام مردمی یمن و انصارالله کرد و زیر چتر بیت المال مسلمین، این همه سال لانه جاسوسی دنجی برای عربستان و امارات در خاک یمن مهیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همه سال، گرای بمباران تاسیسات و نقاط ژئوپلوتیک یمن از اتاق فرمان عبداله صالح در صنعا صادر می‌شده است، گرای سلاخی کودکان و زنان یمن چند قدم آنسوتر و در لانه جاسوسی نفوذ صالح صادر می‌شده است و جاسوسی وضع موجود اقتصادی داخلی برای پیشبرد نقشه شوم محاصره و قحطی در یمن و پرده‌ی ردای نفوذش آنچنان ضخیم بود که تن‌ها در سه روز آخر عمرش دریده شد. این درس عبرتی است برای همه نظام‌های اسلامی مقاومت چه در جمهوری اسلامی ایران، چه سوریه، چه عراق و چه لبنان که نفوذ آنچنان در زرورق و کادوپیچ است که غافلگیرانه و شاید فقط در سه روز پایانی قابل شناسایی باشد و درآن روز، نفوذ، با تمام توان می‌شورد و در معیت نظام سلطه، هدفی جز براندازی نظام اسلامی نخواهد داشت؛ و مگر نه اینکه غرب، خودش نفوذ را چنین معنا کرده: "بهترین جا برای قایم کردن هر چیز، گذاشتن آن در جلوی چشم‌ترین موقعیت ممکن است"؛ و این همان نسخه استکباری است که نظام سلطه برای عوامل نفوذی خود در سطوح عالی نظام‌های اسلامی پیچیده و در دستور کار قرار داده است؛ و اگر نبود درایت رهبر بصیر و جوان انصارالله "عبدالملک بدرالدین"، یحتمل امروز شاهد مرگ فرعون یمن نبودیم بلکه فروپاشی مقاومت یمن را آنچنان که در لانه جاسوسی صالح در معیت سعودی و امارات طراحی شده بود، نظاره گر بودیم.

بی شک، امسال میلاد رسول مهربانی‌ها (ص) برای مردم مسلمان یمن از برکتی مضاعف برخوردار بوده است، چراکه در آستانه میلاد حضرتش، نه تن‌ها طومار بزرگترین لانه نفوذ در یمن در هم پیچیده شد و بزرگترین شکست دشمنان مقاومت اسلامی یمن رقم خورد بلکه واکنش‌های درایت مندانه عبدالملک بدرالدین در این سه روز و خصوصا سخنرانی کوبنده اش بر همگان ثابت کرد که سیدحسن نصرالله ثانی در یمن متولد شده است، و عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت

هرچند این کشور در میانه عملیات اخبار منتشر شده را تکذیب کرد، اما ساعاتی پس از عملیات رسماً از نقش خود در دفاع از اسرائیل پرده برداشت. از طرفی این اقدام ملک عبدالله از دید دوستداران فلسطین هم دور نماند و امت‌های عربی و اسلامی توانستند ذات این شخصیت را بشناسند.

دولت اردن یک دولت مصنوعی است که انگلستان پس از جنگ جهانی اول و تقسیم سرزمین‌های امپراتوری عثمانی در پی معاهده سایکس پیکو ایجاد کرد.انگلستان در آن سال‌ها فرزندان شریف حسین-حاکم  مکه- را که در سرنگونی امپراتوری عثمانی کمک شایانی کرده بود، در عراق(فیصل) و اردن (عبدالله اول) روی کار آورد.

اردن از اساس یک کشور طبیعی و دارنده عناصر تشکیل دهنده یک ملت نیست و در یک قرن اخیر وظایف و مأموریت‌هایی را که غرب به پادشاهانش محول کرده انجام می‌دهد و در عوض از آن‌ها مساعدت مالی و تسلیحاتی می‌گیرد.در جریان عملیات وعده صادق نیز پادشاه اردن آسمان کشورش رادر اختیار کشورهای غربی و صهیونیستی قرار داد تا پهپادهای ایرانی را که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند هدف قرار دهند.

البته این اقدام هزینه فراوان  و بی‌آبرویی روی دست این کشور جعلی گذاشت و در میان افکار عمومی دنیای عرب، ملک عبدالله دوم منفوریت بیشتری پیدا کرد و یک خائن و نوکر اسرائیل نامیده شد.

در خصوص نحوه واکنش ایران و کشورهای محور مقاومت به خیانت اردن این نکته را باید ذکر کرد که در حال حاضر این کشور در موضع انفعال قرار دارد و هرگونه اقدام تنش‌زای مستقیم به نفع این پادشاهی تمام خواهد شد.

در نتیجه باید با هوشمندی و تدبیر و دیپلماسی عمومی این وضعیت انفعالی اردن در داخل و خارج را تداوم بخشید.

نباید فراموش کرد ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی‌تبار هستند و از حمایت‌های این پادشاهی از اسرائیل منزجر شده‌اند و اگر یک جریان فرهنگی و رسانه‌ای روشنگرانه در خصوص خیانت‌های خاندان شریف هاشمی در یک قرن اخیر و حمایت آن‌ها از طرح های استعمار در منطقه ایجاد شود، بدون شک در سال‌های آینده تحولات اجتماعی و سیاسی در این کشور رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت که تقویت جریان‌های مقاومت در آنجا را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند