Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@16:55:20 GMT

روحانی: قدس شریف بخش لاینفک فلسطین است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۲۰۲۸

روحانی: قدس شریف بخش لاینفک فلسطین است

به گزارش ایسکانیوزاز پایگاه اطلاع رسانی ریاست روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_در_راس_مسائل_سیاسی_دنیای_اسلام_است_همه_موظف_هستند_از_فلسطین_و_ملت_آن_دفاع_کنند_فیلم">فلسطین_است">جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد «رجب طیب اردوغان» برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو ایرانی_نایب_رییس_مجمع_محیط_زیست_ملل_متحد_شد">سازمان همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، افزود: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15921977/آمریکا_شریک_بی_همتای_ماست">کشورهای روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.
روحانی با قدردانی از تماس تلفنی رییس سازمان_همکاری_روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">اسلامی_را_خواستار_شد">جمهوری ترکیه، تصریح کرد: امروز یکی از اولویت های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است؛ ما همه آمریکا_شریک_بی_همتای_ماست">کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان را دعوت می کنیم تا در برابر این اقدامات غیرقانونی، ایستادگی کنند.
رییس اسلامی_را_خواستار_شد">جمهوری با بیان اینکه منطقه ما نیاز به ثبات و امنیت دارد و این حرکات نادرست و غیرقانونی می تواند کشور فلسطین و کل منطقه را به سمت بی ثباتی بکشاند، به بی توجهی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه های سازمان ملل و ایستادگی در برابر جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: بی تردید مسئولیت مستقیم همه بی ثباتی و ناامنی ها، بر عهده رژیم صهیونیستی است.
روحانی، مسئولیت کشورهای اسلامی و مسلمانان را در این برهه زمانی، نسبت به قدس شریف بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">کشورهای روحانی_استکبار_جهانی_و_صهیونیسم_دنبال_ماجراجویی_جدید_در_منطقه_هستند">اسلامی و همه کشورهای آزاده جهان باید در برابر حرکت و تصمیم واشنگتن، به سرعت و در قالبی بازدارنده دست به اقدام بزنند.
رییس جمهوری گفت که جمهوری روحانی_مسئولیت_همه_ناامنی_ها_مستقیما_بر_عهده_رژیم_صهیونیستی_است">اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد.
روحانی در ابتدای این تماس تلفنی نیز با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین تشکر از ابراز تاسف همتای ترکیه ای خود از حمله تروریست ها به یکی از پست های مرزبانی و شهادت یکی از مرزبانان ایرانی، گفت: ما آماده ایم همه توان خود را برای تقویت امنیت مرزها و مبارزه قاطع با تروریست ها بکار بگیریم.
رییس جمهوری ترکیه نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از شهادت یکی از مرزبانان ایرانی در حمله تروریست ها گفت: این حادثه به ما نشان داد که گسترش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه ای دارد.
«رجب طیب اردوغان» در ادامه به تصمیم رییس جمهوری آمریکا_به_تعهداتش_در_نشست_ناتو">آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اشاره و گفت: این تصمیم نگران کننده و جسارت ترامپ، ناشی از اختلافات داخلی در جهان اسلام است و اکنون جهان اسلام باید یکصدا وحدت خود را نشان داده و با این حرکت، مخالفت کند.
رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که این حرکت آمریکا_به_تعهداتش_در_نشست_ناتو">آمریکا نقض حقوق بشر و همه تصمیمات سازمان ملل متحد درباره قدس شریف است.
وی با بیان اینکه «کسی که در منطقه ثبات را می خواهد نباید فراموش کند که قدس نقش کلیدی در منطقه و جهان دارد»، گفت: ترکیه به عنوان رییس دوره ای سازمان همکاری اسلامی خواهان برگزاری اجلاس فوق العاده سران این سازمان در روزهای آتی است.
رییس جمهور ترکیه اظهار داشت: این مساله و مشکل واقعا باعث تشدید درگیری ها و حوادث بدی در منطقه خواهد شد و جهان اسلام باید وحدت و یکپارچگی خود را در قبال این موضوع به جهانیان اعلام کند.
رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که تصمیم خود را برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس اجرایی می کند؛ این تصمیم دونالد ترامپ، واکنش منفی جهانی را به دنبال داشته است.

301

جمهوری اسلامی ایران ترکیه آمریکا فلسطین حسن روحانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود

شهاب ادواری در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سخنانی اظهار داشت: تمام جهانیان به صورت واضح و آشکارا شاهد نسل کشی مسلمانان توسط رژیم جعلی اسرائیل هستند و در مقابل نیز شاهد سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل می‌باشند که این مایه شرمساری برای جامعه جهانی در قرن بیست و یکم می‌باشد.
 
این فعال رسانه ای ادامه داد: طبق آخرین آمار از شهدای غزه تا به امروز بیش از ۳۲ هزار نفر از شهروندان فلسطینی و غزه توسط نیروهای متجاوز صهیونیستی به شهادت رسیده اند ولی دریغ از یک موضع گیری درست و انسانی در مقابل این همه جنایات ضد بشری.
 
ادواری در ادامه با انتقاد از مواضع کشورهای اسلامی در قبال صهیونیست‌ها و دیگر کشورهای متجاوز، یادآور شد: تا زمانی که کشورهای اسلامی همچنان به دنبال حفظ مسند و حکومت خود هستند نباید امیدی به اصلاح وضعیت کنونی داشت بلکه باید منتظر عواقب سخت تری برای کشورهای اسلامی بود.
 
این فعال رسانه با اشاره به اینکه در کنار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها، رسانه‌های غربی و آمریکایی نیز در کنار اسرائیلی ها این جنگ را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه هم در حوزه نظامی و هم در حوزه رسانه هیچ عکس العملی از کشورهای اسلامی در دفاع از مردم غزه تاکنون ندیده‌ایم و بی‌شک این انفعال و بی‌تفاوتی جهان اسلام در قبال غزه می‌تواند زمینه‌ای برای گسترش آتش جنگ و درگیری در منطقه خاورمیانه و حتی دیگر بلاد اسلامی شود.
 
ادواری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز جهان غرب به ویژه آمریکایی ها و صهیونیست ها تمام قدرت خود را بر روی منزوی کردن ایران اسلامی متمرکز کرده اند، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که پیش قراول نهضت آزادی و جریان مقاومت در جهان، جمهوری اسلامی می‌باشد بنابراین می‌خواهند با ایجاد حاشیه و از سوی دیگر تجاوزات به کشورهای همسایه به نوعی ایران را وارد یک جنگ نابرابر کنند که تاکنون با هوشیاری دولتمردان ایران این نقشه شیطانی آنان عملی نشده است.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که این انقلاب و نظام وجود داشته باشد جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و دیگر متجاوزان جهان نیز تداوم خواهد داشت بنابراین باید این مهم را قبول کرد که دشمن جمهوری تمام قدرت خود را روی تضعیف اسلامی متمرکز کرده است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • روز جهانی قدس؛ روز فریاد امت اسلامی بر ضد استکبار و رژیم صهیونیستی
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • مقاومت غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است
  • مقاومت و ایستادگی مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • رمضان شریف: رژیم اسرائیل هرگز به جایگاه پیش از طوفان الاقصی باز نخواهد گشت
  • شریف: جمهوری اسلامی پرچمدار حمایت از آرمان فلسطین است