Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي پلي استيشن)
--> معرفي 7 مورد از بهريتن شبيه ساز هاي کنسول پلي استيشن براي اندرويد

زماني که کمپاني سوني کنسول پلي استيشن را معرفي کرد، طوفاني در صنعت بازي به وجود آمد. هنوز هم از کنسول پلي استيشن 1 به عنوان يکي از برترين کنسول هاي بازي در زمان خودش ياد ميشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بازي هاي فراواني براي اين کنسول عرضه شده اند. اگر شما نيز جزو افرادي بوديد که زماني کنسول بازي فوق العاده پلي استيشن 1 را داشتيد، حتما خاطرات زيبايي از آن روز ها داريد.
نظرتان راجع به احياي مجدد روز هاي پلي استيشن 1 چيست؟ شايد از نظر بسياري از کاربران اين خارق العاده باشد. از آنجايي که تلفن هاي همراه هوشمند روز به روز قدرتمند تر ميشوند، هم اکنون ميتوانند بازي هاي کلاسيک و زيباي زمان کنسول پلي استيشن 1 را اجرا کنند.
اما اين کار چگونه انجام پذير است؟ با استفاده از شبيه ساز ها! شبيه ساز هايي وجود دارند که با استفاده از آنها ميتوانيد بازي هاي پلي استيشن 1 را در گوشي هاي اندرويدي خود اجرا کنيد. اما تعداد زيادي شبيه ساز وجود دارند، کدام را انتخاب کنيم؟ در اين مقاله 7 مورد از بهترين هاي آنها را به شما معرفي ميکنيم.
1. ePSXe

با بهترين شبيه ساز پل استيشن براي اندرويد شروع ميکنيم: ePSXe. اين برنامه موفق ترين و معروف ترين شبيه ساز پلي استيشن براي اندرويد است و با 99 درصد از بازي ها پلي استيشن سازگاري دارد. اين نرم افزار يک حالت بازي دو نفره نيز دارد که در آن تصوير را به دو قسمت تقسيم ميکند. يکي از عالي ترين چيز هاي ديگر راجع به شبيه ساز ePSXe اين است که حتما مجبور نيستيد که براي بازي کردن در آن از دسته مجازي و کليد هاي در صفحه استفاده کنيد، اين شبيه ساز از دسته هاي بازي کنسول هاي پلي استيشن، اکس باکس و وي (Wii) پشتيباني ميکند.
نکته: کنسول پلي استيشن 1 در زمان خودش با نام پلي استيشن اکس (PlayStation X) نيز شناخته ميشد و دليل نام گذاري اين شبيه ساز نيز همين است.
2. FPse

بزرگ ترين رقيب شبيه ساز ePSXe. شايد شبيه ساز FPse کمي کاربر پسند نباشد، اما پس از مدتي کار کردن با آن به خارق العاده بودنش پي خواهديد برد. يک برتري اين شبيه ساز نسبت به ePSXe اين است که ميتواند بازي ها را با رزولوشن بالاتري نسبت به آن اجرا کنيد زيرا به خوبي از تکنولوژي “OpenGL” که براي کارهاي گرافيکي استفاده ميشود استفاده ميکند.
اين برنامه ميتواند صفحه هر بازي را کمي بکشد تا در صفحه هاي پهن گوشي ها زماني که عمودي گرفته ميشوند به خوبي نمايش داده شود. شبيه ساز Fpse از عينک هاي واقعيت مجازي نيز پشتيباني ميکند.
3. ClassicBoy

يکي از معروف ترين شبيه ساز ها است زيرا ميتواند تعداد زيادي کنسول را شبيه سازي کند و بازي هاي آن ها را اجرا کند. اين شبيه ساز بازي هاي کنسول هاي پلي استيشن 1، نينتندو 64 چند کنسول گيم بوي (GameBoy) و چندين کنسول ديگر را اجرا ميکند. کليد هاي مجازي کنترلر در شبيه ساز ClassicBoy عالي هستند و يک کليد هشت جهته دارد که ميتواند در آن انگشت خود را به هر جهت بکشيد و براي هر جهت انجام يک کار در بازي مورد نظر را تعيين کنيد.
اين شبيه ساز از سنسور شتاب سنج و يا همان “Accelerometer” گوشي نيز براي حرکت دادن به کاراکتر هاي بازي ها استفاده ميکند که همين به لذت بازي ميافزايد. يکي ديگر از قابليت هاي فوق العاده ClassicBoy پشتيباني از اتصال دسته هاي بازي به گوشي تا 4 دسته براي بازي 1 تا 4 نفره است.
4. RetroArch

شبيه سازي متن باز (Open Source) که از “OpenGL” که از آن براي انجام کارهاي گرافيکي استفاده ميشود و دوربين پشتيباني ميکند و قابليت هاي فراوان ديگري نيز دارد. RetroArch يک شبيه ساز بسيار قدرتمند با رابط کاربري ساده است و همچنين کاربر ميتواند جاي دکمه هاي لمسي را در آن در صفحه تغيير دهد و همچنين از کد هاي تقلب در بازي ها استفاده کند. RetroArch يک شبيه ساز با پشتيباني از چندين کنسول است اما براي اجرا بازي هاي هر کنسولي در آن ابتدا بايد “Core” و يا همان هسته مناسب براي کنسول مورد نظر را دانلود و در آن نصب کنيد.
5. Matsu Emulator

Matsu Emulator يک شبيه ساز بسيار قدرتمند با پشتيباني از چند کنسول است که البته تمرکز اصلي آن بر روي اجراي بازي هاي کنسول پلي استيشن 1 است. در کل Matsu Emulator بسيار پايدار بازي ها را اجرا ميکند و بسيار کم پيش ميايد که کرش شود و يا هنگ کند.
6. EmuBox

EmuBox نام يک پروژه گم نام اما قدرتمند براي شبيه سازي بازي هاي کنسول هاي قديمي است. اين شبيه ساز از اجراي بازي هاي چندين کنسول مختلف اعم از پيس استيشن 1، نينتندو، گيم بوي کيوب (GameBoy Cube) و... پشتيباني ميکند. EmuBox زيباترين رابط کاربري را در بين تمامي شبيه ساز هاي کنسول ببراي اندرويد دارد. اکثر شبيه ساز هاي کنسول براي اندرويد تنها چند اسلات سيو و يا همان ذخيره بازي ها در اختيار کاربر قرار ميدهند اما EmuBox بيست اسلات سيو براي هر بازي در اختيار کاربر ميگذارد که خارق العاده است. اين شبيه ساز ميتواند از صفحه بازي اسکرين شات و يا همان عکس از صفحه تهيه کند و همچنين سرعت بازي را زياد کند. با اعمال تغييراتي در تنظيمات شبيه ساز EmuBox ميتوانيد آن را به گونه اين تنظيم کنيد که در گوشي هاي ضعيف نيز بازي ها را روان اجرا کنيد.
7. Xebra

آخرين شبيه ساز که در اين ليست معرفي ميکنيم شبيه ساز Xebra است که با وجود تعداد بازخورد هاي منفي بسيار زيادي که از سوي کاربران دريافت کرده، هنوز هم به کار خود ادامه ميدهد. تمامي بازخورد هاي منفي به علت رابط کاربري نامرتب و به هم ريختگي که اين نرم افزار دارد هستند. البته اين موضوع را نيز بايد بدانيد که اين شبيه ساز بازي ها را با حداکثر گرافيک اجرا ميکند و از اين نظر از تمامي شبيه ساز ها برتر ميباشد و همچنين دکمه هاي لمسي کنترلر در آن بسيار سريع پاسخ ميدهند و به خوبي کار ميکنند. شايد تمامي کاربراني که به اين شبيه ساز بازخورد منفي داده اند خيلي کم با آن کار کرده اند زيرا پس از مدتي کار با Xebra، عاشق آن ميشويد!
هم اکنون که تعداد زيادي شبيه ساز پلي استيشن 1 براي گوشي تان در اختيار داريد، زمان دانلود بازي ها است! بر روي هر يک از لينک هاي زير کليک کنيد تا بازي مورد نظر با لينک مستقيم دانلود شود:
دانلود بازي کراش (حجم 521 مگابايت)
دانلود بازي کرش رالي (حجم 338 مگابايت)
دانلود بازي درايور 2 (حجم 440 مگابايت)
دانلود بازي فيفا 2005 (حجم 433 مگابايت)
دانلود بازي مورتال کمبت (حجم 11.5 مگابايت)
دانلود دونده پپسي (حجم 135 مگابايت)
دانلود رزيدنت اويل 2 (حجم 407 مگابايت)
دانلود تيکن 3 (حجم 445 مگابايت)
دانلود کشتي کج 2 (حجم 533 مگابايت)
جمع بندي
قديم ها، گرافيک بازي ها عالي نبودند، اما خود بازي ها خارق العاده بودند. اگر شما در دوران کوکي تان بازي هاي کنسول پلي استين 1 و يا ديگر کنسول هاي کلاسيک نظير نينتندو 64 را انجام ميداديد و ميخواهيد که ياد ان دوران ها را زنده کنيد، از شبيه ساز هايي که در اين مقاله معرفي کرديم استفاده کنيد. همچنين اگر علاقه به اجراي بازي هاي PS2 در گوشي اندرويديتان داريد، ميتوانيد از لينک زير استفاده کنيد:
نرم افزار شبيه سازي پلي استيشن 2 (براي اندرويد) - PlayStation 2 Emulator 0.30 Android
موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به پلي استيشن
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در سریال جدید ده‌نمکی

محمدرضا نجفی امامی، طراح جلوه‌های ویژه بصری سریال «رستگاری»، در شبکه خبر درباره کارکرد استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم و سریال گفت: آن چیز‌هایی که ما نمی‌توانیم در عالم واقع فیلمبرداری کنیم، از جلوه‌های ویژه بصری کامپیوتری کمک می‌گیریم. اگر ما یکسال وقت گرافیک نمی‌گذاشتیم، در فیلمبرداری با مشکل بر می‌خوردیم. چون بخش روح برای ده‌نمکی خیلی مهم بود و می‌خواست پروژه «رستگاری» کار جدیدی باشد. ما فیلم‌های بالیوودی و هالیوودی زیادی دیدیم و هرچه ارواح و پشت صحنه فیلم‌ها را می‌دیدیم، به دنبال آن بودیم از جلوه‌ای استفاده کنیم که امضای «رستگاری» باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نجفی امامی ادامه داد: ما در طرح و گرافیک‌ها از هوش مصنوعی هم کمک گرفتیم. آن بخش‌هایی که ارواح شبیه شیشه و شفاف بودند، از جلوه‌های ویژه استفاده گرفتیم. ما عذاب‌ها و فضا‌های برزخی سریال را شبیه‌سازی کردیم. بزرگترین فیلم‌های دنیا که الان سروصدا می‌کند، با کمک جلوه‌های ویژه است و این تکنیک‌هاست که به فیلم‌ها عظمت می‌دهد. از همان ابتدا ژانر سریال ترسناک بود، ولی ده‌نمکی گفت، چون سریال برای ماه رمضان است، شدت‌اش را کم کنیم، تا شبیه ژانر وحشت نشود.

طراح جلوه‌های ویژه بصری در پاسخ به این سوال که تقسیم کار بین شما و کارگردان چگونه صورت می‌گیرد؟ گفت: ابتدا کارگردان یا تهیه‌کننده به من سفارش می‌دهد، بعد فیلمنامه را برایم می‌فرستد، ما با کارگردان بر اساس سناریو شروع به طراحی می‌کنیم. بعد از اینکه کارگردان تاییدیه اولیه را به ما داد، از سکانس‌های مرتبط با صحنه‌های ویژه ماکت اولیه تهیه می‌کنیم. این ماکت‌ها تبدیل به الگو برای فیلمبرداری می‌شود. چون سریال «رستگاری» چند لایه فیلمبرداری شده است.

وی با بیان اینکه، چون در چند برداشت فیلمبرداری صورت می‌گیرد، روند کار طولانی‌تر می‌شود، گفت:، اما کیفیت کار چند سطح بالا می‌رود. باید کارگردانان مجاب شوند از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کنند. آقای ده‌نمکی علاقه‌مند به این تکنیک است. در ایران کمتر کارگردانی هست که این ریسک را بپذیرد.

نجفی امامی در پاسخ به این سوال که «رستگاری» شبیه نمونه‌های خارجی نشد؟ بیان کرد: بله، خیلی. به نمونه‌های روح در پروژه‌های نتفلیکس و هند نگاه کنید می‌بینید استفاده از جلوه‌های ویژه در این سریال از خیلی از پلان‌های آن‌ها بهتر شده است.

دیگر خبرها

  • ابرکامپیوتر اوپتا چیست و چرا دائما نظرش تغییر می‌کند؟
  • گیفت کارت هایی که هر گیمری را خوشحال می‌کنند
  • معرفی تیم‌های راه‌یافته به بسکتبال باویلچر پارالمپیک پاریس
  • اپل اشتباهش را پذیرفت
  • (تصاویر) وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود
  • تهران قدیم| وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود/ عکس
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • هوش مصنوعی در سریال جدید ده‌نمکی