Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به کاهش سن ازدواج در بین جوانان اظهار کرد: طبق قانون سن ازدواج در ایران برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال است.

وی ادامه داد: ازدواج کمتر از سن قانونی برای دختران منوط به اجازه ولی و به تشخیص دادگاه صالح صورت می گیرد و معمولا دادگاه‌ها از عرف حاکم بر مناطق مختلف تبعیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمارهای موجود 85 درصد ازدواج‌ها در ایران برای مردان 20 تا 34 ساله و زنان 15 تا 29 ساله ثبت شده است.

وی افزود: براساس این آمارها بهترین ازدواج ها در سنین 20 تا 24 سالگی رخ می دهد.

پور حسین با بیان اینکه بالا و پایین شدن سن ازدواج مشکلاتی را با خود به همراه دارد، تصریح کرد: بالا و پایین شدن سن ازدواج معضلات بسیاری با خود به همراه دارد و همین روند کاهش و افزایش سن ازدواج موجب بروز معضل طلاق در میان جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، دختران در صورتی که به بلوغ جنسی، فکری و روانی رسیده باشند، می‌توانند ازدواج کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تفاوت کشور ما با کشورهای دیگر در رابطه با ازدواج، سن رضایت است، یعنی در کشورهای اروپایی به دلایل شرایط اقلیمی سن ازدواج 18 سال است.

وی افزود: بر اساس شرع و عرف در کشور ما ازدواج دختر در سنین پایین منوط به اجازه ولی است، چراکه ازدواج دختران در زیر سن قانونی به این دلیل که درک آن ها از زندگی کامل نشده و شرایط لازم را برای تشکیل خانواده ندارند، مشکلاتی را در آینده برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

پور حسین تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله فقرمادی خانواده، شرایط محلی و منطقه ای، شرایط روحی و روانی جوان در خانواده و باورهای سنتی در ازدواج های زود هنگام جوانان دخیل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ازدواج های زیر سن قانونی آثار حقوقی به همراه دارد، گفت: در ایران ازدواج با اجازه ولی صورت می‌گیرد و هیچ محدودیت سنی و مجازاتی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق