Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با نکوداشت "احترام برومند" و "عباس دوست‌قرین" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،در آئین اختتامیه بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئارت کودک و نوجوان نکوداشت «احترام برومند» گوینده تلویزیون و رادیو، بازیگر و صداپیشه و«عباس دوست قرین» نمایشنامه‌نویس و فیلمساز فعال اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15922411/جشناره_بین_المللی_فیلم_کودک_و_نوجوان_به_استان_همدان_بازگردد">کودکان در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد.

این مجری و بازیگر ایرانی در این آئین اظهار داشت: من لایق نکوداشت نیستم، از دبیر جشنواره و آنها که مخالفتی با تجلیل من نکردند ممنون هستم، اینها خواستند کم‌لطفی سالیان قبل را که خود دخیل نبودند را جبران کنند و گوشه‌ای از خاطرات خود را جستجو کنند.

وی در برابر مخاطبان تصریح کرد: شما بچه‌های دورانی بودید که من برای شما صحبت می‌کردم در هر شغلی که هستید می‌بینم که دارید دلسوزانه برای کشورمان کار می‌کنید این بزرگترین جبران و دلگرمی است.

برومند افزود: دلم می‌خواهد جای شهرام کرمی را هم که سالها دبیری هنرمند_معلول_ذهنی_ایتالیایی">جشنواره تئاتر را داشت خالی کنم هر چند خانم کاظمی میتواند جایگزین خوبی برای او در سالهای سال باشد.

احترام برومندزاده سال 1326 در تهران، بازیگر، صداپیشه، قصه‌گو، نویسنده و مجری پیشکسوت تلویزیون و رادیو است. او سال 1343 بعد از پایان تحصیلاتش در آموزش و پرورش و «مؤسسه امید» فعالیت در حوزه کودکان را آغاز کرد و همزمان به تلویزیون رفت و بیش از یک دهه برای کودکان ایران برنامه اجرا کرد.

سال 1359 با همکاری شاملو، ساعدی، بابک بیات، مرتضی احمدی و غیره کاست‌های مطرح «قاصدک»، «بچه‌ها بهار»، «بچه‌ها سلام» را منتشر کرد.

این هنرمند در فیلم‌های سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا»، ساخته رسول صدرعاملی، «وقتی برگشتم» (وحید موسائیان) «سکوت» (ژرژ هاشم‌زاد)، «فروشنده» (اصغر فرهادی) و غیره را بازی کرده است. برنامه‌های «بازراچه» و «خنده‌سازان» هر دو در رادیو ایران، ضبط 100 قصه از کتاب «قصه‌ها و متل‌ها»ی مصطفی رحماندوست و غیره از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.

* فرزند نوجوان_بازدید_کردند">جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «امید» هستم

عباس دوست قرین پس از تجلیل با بیان اینکه با افتخار می‌گویم فرزند جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «امید» هستم، اظهار داشت: بنده از دومین دوره این جشنواره بودم و شیفته تئاتر کودک شدم.

وی با بیان اینکه بعد از آن به نمایشنامه‌نویسی در این عرصه پرداختم؛ افزود: صادقانه و عاشقانه تلاش کردم به طوری که بیست و سه سال از عمرم را در این مسیر گذراندم.

این هنرمند در پایان از همه برای این برگزاری این نکوداشت تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تسنیم، "عباس دوست قرین"، زاده دوازدهم تیر ماه سال 1350 است. او نمایشنامه‌نویس و فیلمساز است و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال 1365 در سینمای جوان همدان آغاز کرده است.

دوست قرین فعالیت نمایشنامه نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال1370 آغاز کرد و از سال 1378 به عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صدا و سیما مشغول به کار شد.

او مدرس فیلمسازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه‌نویسی در امور تربیتی، فرهنگسراها و دیگر مراکز فرهنگی است. وی در جشنواره‌های مختلف ملی جوایز گوناگونی را کسب کرده است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 15 آذر ماه در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان به کار خود پایان می دهد و نکوداشت این دو هنرمند در همین مراسم برپا می‌شود.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از 10 تا 15 آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

 

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت شمس لنگرودی برگزار شد/ قدردانی از یک هنرمند همه فن حریف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، به همت مدیریت تماشاخانه «ملک» آیین نکوداشتی برای محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر، نویسنده، خواننده و بازیگر به بهانه اجرای پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» به کارگردانی و آهنگسازی مهیار علیزاده شامگاه روز جمعه سی و یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این آیین نکوداشت که پس از پایان اجرای این اثر نمایشی موسیقایی انجام شد، از سوی عماد عامری رییس هیات مدیره و امیرسپهر تقی لو مدیریت تماشاخانه ملک، هدایایی به رسم یادبود به همراه یک قاب عکس از محمد شمس لنگرودی در اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» به این شاعر و بازیگر شناخته شده کشورمان اهدا شد.

احمد پوری مترجم، نویسنده و ویراستار شناخته شده کشورمان که به عنوان مهمان ویژه این اجرا در سالن حضور پیدا کرده بود، حین برگزاری نکوداشت محمد شمس لنگرودی گفت: صحبت درباره شمس لنگرودی آن هم در چند دقیقه کوتاه به هیچ عنوان میسر نیست زیرا وقتی بخواهیم از تلاش ها و آثار ارزشمندش در عرصه ادبیات حرف بزنیم زمان زیادی می برد که اصلا در چارچوب این برنامه نمی گنجد. واقعیت ماجرا هم این است که شمس لنگرودی اصلا نیازی به تعریف ندارد. به اعتقاد من او یکی از محبوب ترین شاعران معاصر ایران است که من امشب بعد از بازگشت به خانه دوباره شعرهایش را می خوانم.

وی افزود: شمس لنگرودی یکی از با ارزش ترین و بهترین شاعران ایران است که آثارش باید در صحنه های جهانی عرضه شود. همه ما باید ارزش کار او را بدانیم که امروز در نکوداشت هنرمندی حضور داریم که علاوه بر حضور موثر و درخشان در عرصه ادبیات، هم خواننده و هم بازیگر خوبی است.

در ادامه محمد شمس لنگرودی که در پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده به عنوان یکی بازیگران اصلی حضور دارد، ضمن قدردانی از مدیریت تماشاخانه ملک در برگزاری این نکوداشت توضیح داد: احمد پوری خوب می داند که ما می خواستیم دنیا را عوض کنیم اما دنیا ما را عوض کرد و چه خوب که امشب در کنار او، شما تماشاگران فهیم و گروه اجرایی پروژه «و تو هم برنگشتی» شاهد برگزاری چنین اتفاقی هستم که اصلا در جریان برگزاری آن نبودم.

این شاعر و پژوهشگر بیان کرد: من تا امروز هرکاری کردم برای دل خودم بوده است ولی خیلی خوشحالم که این همه هم دل و همراه با آثارم وجود دارند. همین موضوع، بزرگ ترین جایزه من است که همواره برای من جذاب و جالب است. مخاطبانی که با وجود تمام مشکلاتی که دارند با لطف زیاد به اینجا می آیند و به تماشای نمایش گروه ما می نشینند. اینها برای من مایه افتخار و مسرت بخش است.

پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» به نویسندگی ساغر رجبی، کارگردانی و آهنگساز مهیار علیزاده و بازی محمد شمس لنگرودی، امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور و آرش الیگودرزی (خواننده - بازیگر)، وصال علوی (خواننده - بازیگر) ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک تهران روی صحنه می رود.

فرزین محدث بازیگردان و مشاور کارگردان، محمدرضا مقدسیان مشاور پروژه، رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، فاطمه تقوی دستیار کارگردان و برنامه ریز، مرتضی فربد طراح صحنه، علی کوزه گر طراح نور، شقایق محمودی طراح لباس، کاوه عابدین صداگذار، علیرضا لاجورد، سعید شجاعی، علیرضا ترابی (ساخت تیزر، عکاسی و گرافیک)، نوید آغاز مدیر تبلیغات دیگر عوامل اجرایی پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» را تشکیل می دهند.

کد خبر 6083082 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس 
  • انتشار فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان تئاتر
  • نکوداشت شمس لنگرودی برگزار شد/ قدردانی از یک هنرمند همه فن حریف