Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:37:59 GMT

مهاجری: هرچه زدیم به در بسته خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۳۴۸۲

مهاجری: هرچه زدیم به در بسته خورد

سرمربی تیم فوتبال پدیده می‌گوید تیمش تمام راه‌ها برای گلزنی را امتحان کرده اما موفق نشده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مهاجری پس از شکست تیمش مقابل گسترش اظهار کرد: فقط می‌توانم بابت این برد به گسترش‌فولاد تبریک بگویم، تمام راه‌های منتهی به گل را رفتیم اما هرچه زدیم به در بسته خوردیم. واکنش خوب حریف، تیر دروازه و حتی پنالتی باعث شدند که نتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال جریان دارد و باید در آینده بهتر کارکنیم. می‌دانستم که شکل کار تیم‌های آقا فیروز به چه شکل هستند، اما متاسفانه غافلگیر شدیم و دروازه‌مان باز شد. گسترش از تک گلش به خوبی حفاظت کرد و امروز روز ما نبود.
ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور گذشته و حال در آستانه روز جهانی «دروازه بان»؛ ۱۰ گلر برتر تمام ادوار برزیل کدام چهره‌ها هستند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال‌ها قبل در فوتبال برزیل، همه بازیکنان می‌خواستند گل بزنند. هر مهاجم، هافبک یا حتی مدافعی دنبال این بود که تکنیک بسیارش استفاده کرده و دروازه حریف را فروریزد.

آن موقع کمتر بازیکنی حاضر می‌شد در چارچوب دروازه قرارگیرد و «مرد شماره یک» باشد.

سرزمین مهد سامبا و قهوه، هر چقدر که از نظر ستاره در خط حمله، میانی و حتی دفاع، لبریز بود، اما سرشار از دروازه بان‌های درجه یک نبود.

«استیو رین»، گزارشگر معروف انگلیس دراین باره می‌گوید: «فوتبالیست‌های برزیلی را ما با تکنیک شگفت انگیزشان می‌شناسیم. بزرگترین ستاره‌های آنها همه دنبال حمله در کنار روکردن مهارت‌های فنی بیشمار خود و تسخیر دل هواداران بودند. از این رو می‌توان بزرگانی همانند پله، گارینشا، زیکو، روماریو، ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو و خیلی چهره‌های دیگر را نام برد که چنین هدفی در ذهن داشتند. همین نکته تفهیم می‌کند فوتبال برزیل دارای چه تاریخ باستانی و غنی است که آن همه ستاره بزرگ ظهورکردند. در عین حال گلر‌های پرورش یافته در این کشور، هر چند پرتعداد به اندازه مهاجمان، هافبک‌ها و یا مدافعان نبودند، اما به اندازه کافی بزرگ و توانمند بودند.»

با چنین توصیفی در این گزارش مروری به گذشته و حال محبوب‌ترین ورزش کشور آمریکای جنوبی داریم؛ و البته تلاش خواهیم کرد در روز جهانی دروازه بان (۲۶ فروردین) بزرگترین دروازه بان‌های تاریخ برزیل را برشماریم:

*ادرسون

وقتی بحث بهترین گلر‌های تاریخ سرزمین سامبا در میان باشد، مگر امکان دارد از «مرد شماره یک» تیم منچسترسیتی انگلیس حرفی نزنیم؟ «ادرسون سانتانتا دموراس» که خلاصه به «ادرسون» صدا زده می‌شود، در شرایط کنونی حتی جزو بهترین گلر‌های جهان به حساب می‌آید و البته یکی از بهترین سنگربانان ادوار کشورش نیز شناخته می‌شود.

مزیت اصلی وی، توانایی هایش در مهار و خاتمه دادن به شوت‌ها نیست. بلکه مهارت فوق العاده اش در بازی «با پا» است که می‌تواند به عنوان یک سوئیپر از عقب زمین، اقدام به بازیسازی کند که همین، اصلی‌ترین خواسته پپ گواردیولا، سرمربی تیم از او است.

ادرسون ۷ سال است که برای «آبی آسمانی ها» بازی می‌کند. در تابستان ۲۰۱۷ سیتیزن‌ها ۴۰ میلیون یورو به بنفیکا پرداختند که او را به خدمت گیرند. با آن رقم ادرسون به دومین دروازه بان گرانقیمت آن هنگام تبدیل شد.

ستاره با تجربه تاکنون ۳۱۶ بازی برای تیمش انجام داده و ۱۴۸ کلین شیت هم کرده است.در ۴ دوره اخیر لیگ برتر، به سه جایزه دستکش طلایی رسیده است. در عین حال ۱۶ جام بزرگ همراه با تیم دوم شهر منچستر کسب کرده و خیلی‌ها معتقدند یکی از ارکان اصلی تیم گواردیولا است.

در تیم ملی برزیل نیز تاکنون ۲۵ مرتبه حضور یافته که ۱۲ کلین شیت را به نام خویش ثبت کرده است.همین چهره در سال گذشته در انتخابات فیفا و فدراسیون آمار و تاریخ، به عنوان بهترین گلر جهان معرفی شد.

*کارلوس کاستیلو

هواداران فلومیننزه او را «سنت کاستیلو» صدا می‌زدند. مهار‌های غیرممکن، تخصص اش بود. با در نظرگرفتن این نکته و مواردی از این دست، باید اعتراف کرد کاستیلو یکی از بهترین دروازه بانان تمام دوران برزیل بوده است.

در عین حال یکی از اسطوره‌های تاریخ فلومینیزه هم به حساب می‌آید که از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۴ در خدمت این تیم باشگاهی بود. با انجام ۶۹۹ بازی رسمی، پرسابقه‌ترین ستاره تاریخ باشگاه برزیلی بوده؛ ضمن آنکه موفق به ثبت ۲۵۵ کلین شیت شد که خود همین هم رکوردی به حساب می‌آید.

کارلوس کاستیلو در دهه پنجاه و شصت برای «سلسائو» ۲۵ بازی و ۱۲ کلین شیت هم کرد. در جام جهانی ۱۹۵۴ گلر اول تیم ملی بود و همراه با آن در جام‌های جهانی ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ دو قهرمانی جام جهانی را کسب کرد.

*روجریو سنی

روجریو سنی در تمام دوران حرفه‌ای اش توانست ۱۳۱ گل به ثمر رساند... بله، ما درباره دروازه بانی صحبت می‌کنیم که فقط کارش، حفظ و مراقبت از دروازه با رفلکس‌های به موقع و در نهایت ثبت «کلین شیت» نبود. بلکه گل‌های بسیاری هم زد که حتی نه فقط یکی از بهترین گلر‌های تاریخ کشورش بود بلکه حتی عنوان گلزن‌ترین دروازه بان جهان را نیز به خود اختصاص داد.

در مورد او می‌توان گفت از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۵ برای سائوپائولو بازی کرد. سنی با ۱۲۳۷ بازی، در واقع پرسابقه‌ترین ستاره تاریخ باشگاه قدیمی کشورش است. در عین حال دهمین گلزن برتر تمام ادوار سائوپائولو به حساب می‌آید. این نکته که چطور به این رکورد گلزنی دست یافته، داستان عجیبی دارد و در یک کلام می‌توان گفت که بیش از ۱۸ سال صاحب ضربات آزاد و پنالتی تیمش بود. او علاوه بر مهارت استثنایی اش در گلزنی از ضربات ایستگاهی، قابلیت‌های دروازه بانی فراوانی هم داشت. «سیو» او مقابل لیورپول در فینال جام باشگاه‌های جهان یکی از بهترین مهار‌های تمام دوران حرفه‌ای اش محسوب می‌شود.

روجریو در مدت حضور در تیم محبوبش، سه قهرمانی لیگ برزیل، یک کوپالیبرتادورس و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد. دروازه بان گلزن همچنین در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترین بازیکن کوپالیبرتادورس و بهترین گلر جام باشگاه‌های جهان انتخاب شد.

در عین حال وی بخشی از تیم برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۰ بود اگر چه در هیچ مسابقه به میدان نرفت. با این همه وی ۱۷ بازی برای سلسائو را انجام داد که ۱۰ گل دریافت کرد و ۸ مرتبه هم اقدام به کلین شیت کرد.

*مارکوس

«مارکوس روبرتو سیلویرا ریس» معروف به «مارکوس» یکی از بهترین گلر‌های تاریخ این کشور است. او دروازه بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۲ بود.

مارکوس تمام دوران حرفه‌ای اش را در پالمیراس گذراند. از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ عضو پالمیراس بود و برایش ۵۵۳ نیز انجام داد. وی به عنوان هفتمین عضو پرسابقه تاریخ پالمیراس آنقدر محبوب بود که هواداران او را «مارکوس عزیز» می‌نامیدند. ستاره‌ای که همراه تیمش به دو قهرمانی لیگ برزیل و یک جام لیبرتادورس رسید. ضمن آنکه با تیم کشورش فاتح یک کوپاآمریکا، جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی شد.

در مجموع وی برای تیم ملی ۲۹ بازی (دریافت ۲۱ گل با ۱۳ کلین شیت) کرد.

*امرسون لیائو

در دو جام جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ تیم ملی برزیل گلری به نام «امرسون لیائو» داشت که فوق العاده بود.وی در دوران فوتبالش برای پالمیراس، واسکودوگاما، گرمیو و کورینتیانس بازی کرد و سه بار با پالمیراس و یک بار نیز همراه گرمیو قهرمان برزیل شد.

وی که گلری جسور و با رفلکس‌های عالی بود، برای تیم ملی ۸۰ مرتبه به میدان رفت و ۴۵ مرتبه هم دروازه اش را حفظ کرد.

*آلیسون

آلیسون بکر یکی از بهترین دروازه بان‌های کنونی جهان و در عین حال یکی از برترین گلر‌های تاریخ برزیل است. وی با قدرت مهار شگفت انگیز و توانایی فوق العاده اش در موقعیت‌های تک به تک، در سال‌های اخیر درخشش باورنکردنی برای لیورپول داشته است.

او در کشورش با اینترناسیوناله مطرح شد که بعد راهی رم شد. وقتی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به عنوان بهترین گلر سری آ بود، در ازای ۶۲.۵ میلیون یورو راهی تیم آنفیلدی شد. همین قرارداد او را به گرانترین دروازه بان تاریخ تبدیل کرد.

وی در جمع قرمزپوشان به یکی از بهترین‌های تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. ضمن آنکه در راه قهرمانی لیگ برتر و اروپا تیمش نقش بسزایی ایفاکرد.

آلیسون تاکنون دو دستکش طلایی لیگ برتر را کسب کرده و در ۲۵۵ حضور برای لیورپول، ۱۱۲ بازی کلین شیت کرده است. وی از سال ۲۰۱۵ عضو تیم ملی است که برای زردپوشان تاکنون ۶۳ بازی (دریافت ۲۶ گل و ثبت ۴۱ کلین شیت) کرده است.

*ژولیو سزار

ژولیو سزار هم که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ برای تیم ملی برزیل بازی کرد، یکی از بهترین گلر‌های تمام دوران کشورش به حساب می‌آید. او مرد شماره یکی است که با ثبت رکورد ۵۸۱ دقیقه حفظ دروازه، توانسته «رکوردار بیشترین دقایق بدون دریافت گل در تیم برزیل» را ثبت کند.

ژولیو دوران اوج خود را در اینترمیلان سپری کرد که ۳۰۰ بازی هم برای نراتزوری انجام داد و ۱۲۸ مرتبه نیز دروازه اش را بسته نگه داشت.

در تیم ملی برزیل نیز موفق به انجام ۸۷ بازی شد که ۷۰ گل دریافت کرد و ۴۴ مرتبه هم دروازه اش را بسته نگه داشت. او در جام جهانی ۲۰۱۴ مثل ۲۰۱۰ عضو مرد شماره یک تیم کشورش بود و البته در افتضاح باخت ۷ بر یک از آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ نامش ثبت شد.

*دیدا

«نلسون دژسوس سیلوا» معروف به دیدا هم نامش در زمره بهترین گلر‌های تاریخ کشورش ثبت شده است. در برزیل برای چند تیم بازی کرد، اما همه یک دهه درخشش او را همراه با آث میلان یاد دارند.

برای روسونری او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در ۳۰۲ بازی توپ زد که ۱۳۲ مرتبه هم دروازه اش را محفوظ نگه داشت. در کنار افتخارآفرینی همراه با تیم ایتالیایی، دیدا یکی از بهترین سنگربانان تیم ملی به شمار می‌رود. همین نکته که در ۹۱ بازی به میدان رفت و در ثبت ۴۸ کلین شیت سهم داشت، از توانایی و قدرتش حکایت دارد.

*کلادیو تافارل

وقتی کتاب تاریخ فوتبال برزیل را ورق می‌زنیم، به طور قطع نمی‌توان از کنار نام «کلادیو تافارل» بی تفاوت گذشت. او با ثبت ۵۲ کلین شیت در ۱۰۱ بازی ملی، در حقیقت رکوردار حفظ دروازه در تمام ادوار تیم ملی است. بازیکن سال‌های دور اینترناسیوناله، مینیرو، پارما، رجیانا و گالاتاسرای، دروازه بانی با ثبات بود و به همین خاطر به هر تیمی که رفت، پیوسته بازی‌های پرشماری هم انجام داد.

در تیم ملی نیز در ۳ جام جهانی نیز حضور داشت، اما بی شک بازی‌های کاملا بی اشتباهش در جام جهانی ۱۹۹۴ منجر به قهرمانی یارانش شد.

*گیلمار

«گیلمار دوسانتوس نوس» معروف به گیلمار دروازه بان شمار یک برزیل در دهه ۵۰ و ۶۰ بود. آنهایی که بازیش را به یاددارند، نقل می‌کنند، بسیار گلر چابکی بوده و واکنش‌های سریعی داشته است. در عین حال به خوبی می‌توانست از عقب زمین تیمش را هدایت کند. به همین خاطر گفته می‌شود به القای حس آرامش تیمش نقش فوق العاده‌ای داشته است.

این اسطوره برای دو تیم کورینتیانس و سانتوس بازی کرد. در عین حال به عناوینی همچون ۵ عنوان قهرمانی لیگ، دو کوپالیبرتادورس و دو جام بین قاره‌ای دست یافت.

برای تیم ملی هم ۹۴ بازی کرد و در سه جام جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶ و ۱۹۹۶ بازی کرد. گیلمار در واقع تنها بازیکنی در تاریخ است که دو بار قهرمان جام جهانی به عنوان دروازه بان فیکس را به خود به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد
  • «محمد نصرتی» سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل شد
  • مرادمند علیه بازگشت یک استقلالی به ترکیب!
  • تماشایی ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال
  • سرمربی بنفیکا به سپاهان برگرد!
  • رقیب بیرانوند در یک‌قدمی ثبت رکوردی تاریخی
  • فرار تن‌هاخ از خبرنگار: نشست خبری نیمه‌تمام ماند
  • مرور گذشته و حال در آستانه روز جهانی «دروازه بان»؛ ۱۰ گلر برتر تمام ادوار برزیل کدام چهره‌ها هستند؟
  • هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن
  • کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ