Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استاندار کرمانشاه گفت : دفترچه های ارایه خدمات هلال احمر در شهرها باید با توجه به خانه های آسیب دیده صادر شود. هر کسی که برای وی دفترچه صادر می شود باید حتما در داخل شهر یک واحد آسیب دیده داشته باشد تا با این ساماندهی، کمک ها هرچه استاندار_کرمانشاه_از_احتمال_جابجایی_برخی_روستاها_در_مناطق_زلزله_زده_خبرداد">سریعتر و بهتر به دست آسیب دیدگان برسد. وی افزود : بانک ها هرچه سریعتر در شهرهای زلزله زده شعبه سیار را دایر کنند تا مردم بتوانند خدمات مناسب بانکی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند گفت : روند بازسازی در مناطق زلزله زده نیازمند مشارکت گسترده خود مردم است و اینکه خود مردم پای کار آمده اند بسیار دلگرم است و لایق حمایت و تشویق ویژه هستند. بازوند همچنین گفت : برخی فضاهای آموزشی مدارس در اختیار ادارات قرار گرفته و یا در صحن آن چادرهایی برپا شده که باید سریعاً تخلیه شده و در روز شنبه آینده این مدارس نیز دایر شوند. وی همچنین ادامه داد : این 89 مدرسه تخریبی باید زودتر تعیین تکلیف شود. 51 مدرسه تعیین تکلیف شده اند و تعداد باقی مانده با توجه اعلام آمادگی مجمع خیرین، بانک های خصوصی، اتاق بازرگانی و ... توسط نوسازی مدارس باید سریعا تعیین تکلیف شوند. استاندار کرمانشاه با توجه به سفر اخیر مقام معظم رهبری رهبری به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت : مقام معظم رهبری گفتند در این زلزله باید سرعت عمل را در نظر بگیرند و هنر یک مدیر این است که در کارها سرعت عمل داشته باشد. استاندار کرمانشاه همچین گفت : خسارت دام های تلف شده در زلزله باید هرچه سریعتر به زیان دیدگان پرداخت شود. در این زمینه باید مدیر جهادکشاورزی به سرعت پیگیری کند تا این پرداخت ها هر چه سریعتر انجام شود. وی گفت : مردم روستا در این زلزله به شدت آسیب دیده اند و سخت نیازمند دریافت خسارات دام های تلف شده هستند، تداوم زندگی مردم عشایر و روستا به دام هایشان بستگی دارد و باید علوفه های رایگان در اختیار آن ها قرار گیرد. بازوند باتوجه به مصرف برق توسط هیتر های برقی گفت : وزارت نیرو باید به گونه شبکه برق را تجهیز کند که اگر مردم از هیتر برقی استفاده کنند، شبکه در شرایط اضافه بار جوابگو باشد و شاهد قطع برق نباشیم. استاندار کرمانشاه از جابجایی برخی روستاها خبر داد و گفت : ممکن است برخی روستاها جابجایی مکان داشته باشند که در این شرایط، امتیاز قبلی برقرار خواهد ماند و مردم حق انشعاب آب و برق تازه ای پرداخت نخواهد کرد. وی افزود : توزیع سوخت نفت در میان زلزله زدگان تا زمان احساس نیاز با تصویب ستاد بحران مجانی است، آب و فاضلاب استاندار_10هزار_میلیارد_ریال_وام_حمایت_از_اشتغال_خرد_و_متوسط_در_گلستان_پرداخت_می_شود">روستایی نیازمند اکیپ های کاری جدید است و باید از استان های همسایه کمک بگیرد. استاندار کرمانشاه در پایان گفت : سپاه و ارتش کمک های بسیار ارزشمندی به زلزله زدگان انجام داده اند و این خدمات رسانی همچنان تداوم داشته و خواهد داشت. به سپاه و ارتش افتخار می کنیم. بنیاد مسکن در ستادهای معین نیروهای مورد نیاز را از میان مهندسین بیکار استان تامین کند. ۴۶

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید در ۲۱ استان طی امروز و فردا از احتمال وقوع سیلاب،آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر،‌خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۴: مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵: سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل ۱ تا ۱.۵ متر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی،احتمال غرق شدن شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر.

توصیه: تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی ممنوع، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران