Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محققان MIT با استفاده از روشي خاص، موفق به ساخت يک جوهر زنده شدند که به محيط اطراف خود واکنش نشان مي‌دهد.
به گزارش ايسنا به نقل از گيزمگ، محققان با استفاده از يک پچ از سلول‌هاي باکتري چاپ سه‌بعدي يک "تتوي زنده" که در حضور محرک‌هاي شيميايي خاص تغيير رنگ مي‌دهد، ساختند.
يک تيم تحقيقاتي در MIT سلول‌هاي باکتري را به صورت ژنتيکي تغيير داده و تکنيک چاپ سه‌بعدي جديدي را براي ايجاد يک تتوي زنده توسعه داده است که مي‌تواند به محرک‌هاي مختلف پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تتوهاي الکترونيکي و تکنولوژي‌هاي جوهر هوشمند، پتانسيل هيجان‌انگيزي را در تغيير نگرش به چگونگي استفاده از دستگاه‌هاي پوشيدني مبتني بر حسگر از خود نشان مي‌دهند.
در حالي که بسياري از مهندسان در حال آزمايش انواع مواد واکنشي هستند، تيم MIT به دنبال اين بود که سلول‌هاي زنده را به سمت يک استفاده کاربردي سوق دهد.
اولين گام اين بود که ببينند کدام سلول‌هاي آلي مي‌توانند مورد استفاده قرار بگيرند و معلوم شد که ديواره‌هاي سلولي قدرتمند باکتري‌ها بهترين هدف براي استفاده بودند، زيرا آنها مي‌توانند زير نيروي نازل چاپگر سه‌بعدي زنده بمانند.
همچنين باکتري‌ها با هيدروژل‌هاي مورد نياز براي چاپ سه‌بعدي دقيق کاملا سازگار هستند.
براي آزمايش اين تکنيک، تيم تحقيقاتي يک پچ چاپ سه‌بعدي از سلول‌هاي باکتري را بر روي يک لايه "الاستومر" طراحي شده براي شبيه‌سازي يک درخت ساختند.
الاستومر (Elastomer) پليمري است که قابليت ارتجاعي زيادي دارد. نام الاستومر از دو قسمت «الاستو» (برگرفته از الاستيک و به معناي ارتجاعي) و «مر» (برگرفته از «پليمر») تشکيل شده است.
الاستومرها در ساخت محصولات زيادي مانند لاستيک اتومبيل، سيل‌هاي آب‌بندي، برف پاک‌کن و شلنگ‌ها بکار مي‌روند.
ضريب پواسون (نسبت کرنش جانبي به کرنش محوري) آن‌ها به 0.5 بسيار نزديک است و بنابر اين مي‌توان آنها را تراکم‌ناپذير فرض کرد.
الاستومرها به دو دسته تقسيم مي‌شوند؛ ترموست الاستومرها که در نتيجه حرارت سخت شده و ديگر به حالت اوليه بر نمي‌گردند و ترموپلاستيک الاستومرها که با حرارت حالت ارتجاعي پيدا مي‌کنند.
باکتري در هر شاخه درخت براي پاسخ به يک محرک شيميايي متفاوت طراحي شده است.
هنگامي که پچ بر روي دست انسان آزمايش شد که با مواد شيميايي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گرفت، باکتري‌ها به طور موفقيت آميز شاخه‌هاي خود را هنگام حس کردن مواد شيميايي مربوطه روشن کردند.
نتايج نهايي اين فناوري نويد آينده فوق‌العاده‌اي مي‌دهد. تيم تحقيقاتي پيشنهاد مي‌کند اين تکنيک احتمالا منجر به توسعه نوعي کامپيوتر زنده مي‌شود.
ساختارهاي پيچيده مي‌تواند ايجاد شود که شامل انواع مختلفي از سلول‌هاي مهندسي شده است و با يک ترانزيستور در يک ريزپردازنده ارتباط برقرار مي‌کنند.
"هيون‌وو يوک"، دانشجوي کارشناسي ارشد MIT و يکي از محققان اين مطالعه، مي‌گويد: اين کار بسيار آينده‌گرا است، اما ما انتظار داريم بتوانيم پلت‌فرم‌هاي محاسباتي زنده را که مي‌تواند پوشيدني باشد، چاپ کنيم.
استفاده فوري‌تر و کاربردي‌تر شامل ايجاد برچسب‌هاي هشداردهنده حاوي سلول‌هايي است که براي پاسخ دادن به يک محيط خاص يا محرک‌هاي شيميايي و يا پوشيدني‌هاي نظارت بر سلامتي که سيگنال‌ها را مطابق با يک درجه حرارت خاص يا تغييرات PH فعال مي‌کنند، طراحي شده است.
اين مطالعه در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس

علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال واکنش نشان داد.

طرفداری | تیم ملی فوتسال ایران قهرمان جام‌ ملت‌های آسیا شد.

تیم ملی فوتسال ایران امروز در دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا برابر تایلند قرار گرفت و با نتیجه چهار بر یک پیروز شد. 

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی با انتشار یک استوری اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان داد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی