Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@11:32:55 GMT

اسطوره موسیقی هرمز روی صحنه درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۵۰۶۷

اسطوره موسیقی هرمز روی صحنه درگذشت

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
هنرمند پیشکسوت موسیقی محلی و از اعضای اصلی گروه لیوای هرمز شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در شب میلاد پیامبر اسلام(ص) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از دنیا رفت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هنرآنلاين، خالو محمدقنبر هرمزی معروف به قنبر راستگو روز سه‌شنبه در سومین روز از هفته هنر هرمز در تهران هنگام اجرای برنامه در مجموعه تئاتر باران دچار عارضه شد و در بیمارستان فیروزگر به کما رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او چند ساعت بعد به دلیل ایست قلبی دار فاني را وداع گفت.

گروه لیوای هرمز متشکل از پیشکسوتان موسیقی هرمز و از قدیمی‌ترین گروه‌های هرمزگان است که حضوري پررنگ و موفق در جشنواره‌هاي مختلف گوشه و كنار ايران داشته و به معرفی آیین‌های موسیقی هرمزگان پرداخته است. زنده‌ياد خالو قنبر از اصلی‌ترین میراث موسیقی محلی به ويژه موسيقي آييني جنوب ايران بود و در نخستین آلبوم رسمی گروه داماهی حضوري افتخاری داشت.

سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد با حضور در تئاتر باران و ابراز همدردی با هنرمندان جزیره هرمز گفت: «خالو قنبر تا آخرین ثانیه‌های عمر گوش مخاطبان را از نوا و نغمه پر کرد و سعادتي بزرگ یافت که بر صحنه، نقطه پایانی بر عمر گرانبارش گذاشته شود.» در پي درگذشت اسطوره موسیقی آيینی هرمز، اجرای برنامه موسیقی گروه لیوا در هفته هنر هرمز لغو شد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد