Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:17:01 GMT

مترجم پرکار کشور درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۵۲۰۸

مترجم پرکار کشور درگذشت

خبرگزاري آريا - مجتبي عبدالله‌نژاد نويسنده و مترجم آثار آگاتا کريستي، صبح امروز دچار ايست قبلي شد و در 48 سالگي دار فاني را وداع گفت.
به گزارش جام نيوز، سهيلا قسيمي همسر زنده‌ياد مجتبي عبدالله‌نژاد با تائيد خبر درگذشت، گفت: آقاي عبدالله‌نژاد ساعت 6 صبح امروز چهارشنبه 15 آذر دچار حمله ناگهاني قبلي شد و متاسفانه دار فاني را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پيکر همسرم براي خاکسپاري در شهر زادگاهش، فردا به کاشمر انتقال مي‌يابد و پس از برگزاري مراسم تشييع، در قبرستان اين شهر به خاک سپرده مي‌شود.
زنده‌ياد عبدالله‌نژاد متولد سال 1348 در شهرستان کاشمر بود. وي که آثار زيادي از ادبيات انگليسي‌زبان و از نويسندگان شهيري مانند دونا روزنبرگ، مايکل تالبوت، آگاتا کريستي، جک هيگينز و سال بلو، ترجمه و به مخاطبان ايراني عرضه کرده بود، دستي هم در حوزه تحقيق و پژوهش ادبي داشت که کتاب «گفتگو با مسعود سعد سلمان» از آن جمله است؛ تلفيقي است از کار تخيلي با کار پژوهشي. از او يک مجموعه شعر هم به نام «آوازهاي ماه و معادله‌هاي رياضي» به جا مانده است.
زنده‌ياد عبدالله نژاد کتاب‌هاي مصيبت بي‌گناهي، شب بي‌پايان، قتل در خانه کشيش، قتل آسان است، مرگ خانم مگينتي، جيب پر از چاودار، راز قطار آبي، در هتل برترام، جسدي در کتابخانه، نوشابه با سيانور، راز سيتافورد، آيينه سرتاسر ترک برداشت، چرا از ايوانز نخواستند، شرارتي زير آفتاب، چشم‌بندي، معماي کاراييب، دست پنهان، موج‌سواري، الهه انتقام، جشن هالووين، چهار غول بزرگ، ساعتها، شاهد خاموش، قتل در تعطيلات، قتل در خوابگاه دانشجويي، گرگ در لباس ميش و مقصد نامعلوم، را هم از آگاتا کريستي به فارسي ترجمه و منتشر کرده است.
از وي مقالاتي در بعضي نشريات ادبي مثل کلک، کارنامه، سمرقند، بخارا، رودکي، نافه، شوکران، و گوهران منتشر شده‌است.
مهر
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت

ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، ایرج کاهیرده ملی پوش سابق کشتی ایران پس از سال ها درد ناشی از بیماری در سن ۸۱ سالگی در گذشت. مراسم تشییع وی امروز (سه شنبه) برگزار ‌و پیکر او در قطعه ورزشکاران بهشت آباد اهواز به خاک سپرده می شود.

مرحوم کاهیرده مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی ایران و ریاست هیات کشتی خوستان را نیز در کارنامه دارد.

درگذشت ایرج کاهیرده را به جامعه کشتی ایران و نیز خانواده این مرحوم تسلیت می‌گوییم.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است