Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@11:29:23 GMT

گفتگوی 18:30/بسته جامع بهزیستی برای معلولین

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۶۰۷۰

گفتگوی 18:30/بسته جامع بهزیستی برای معلولین

‍‍‍‍‍‍

بسته ویژه بهزیستی، در تلاش است تا با آموزش های لازم به معلولین ذهنی پای این گروه را به بازار کسب و کار باز کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، افروز صفاری فرد آموزشی_مدارس_شبانه_روزی_و_عشایری_وضعیت_مناسبی_ندارند_ساخت_شهری_مناسب_در_سایه_وحدت_آینده_روشنی_را_رقم_خواهد_زد">مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی با اشاره به بسته جامع آموزشی و توانبخشی کم توانان ذهنی زیر 15 سال گفت: این بسته آموزشی در تلاش است تا بتواند برای معلولان ذهنی زیر 15 سال مفیدتر از روش ها و شیوه های گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: تحقیقات ثابت کرده است که افراد کم توان ذهنی از طریق بازی مطالب جدید را بهتر می آموزند، در نتیجه معلولین برای ادامه آموزش مصمم تر می شوند.

صفاری فرد افزود: ما انتظار داریم بعد از 4 سال کودکان ناتوان به توانمندی مورد انتظار دست یابند.

او گفت: این بسته جامع برای اولین بار و به مدت 10 ماه برای آموزش معلولین مورد استفاده قرار گرفت که در کمال تعجب نتیجه خوبی داشت که به زودی در کل مراکز مورد استفاده قرار می گیرد.

صفاری فرد گفت: در مراکز حرفه آموزی، آن دسته از شغل هایی که در توان معلول و مورد نیاز جامعه است برای معلولین آموزش داده می شود.

صفاری فرد گفت: ما این بسته ها را در مراکز غیر دولتی به اجرا می گذاریم، وظیفه سازمان بهزیستی آموزش این بسته ها به مربیان است لذا ما مشکلی برای اجرای این طرح در کل کشور نداریم.

به گفته مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی تنها نیمی از معلولین ذهنی آموزش پذیر هستند و مابقی غیرقابل آموزش هستند.

او افزود: ما در هفته معلولین هستیم، این هفته فرصتی است تا از حقوق معلولین دفاع کنیم.


علی همت محمودنژاد مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولین با اشاره به وجود 90 کارگاه آموزشی و آموزش 3200 نفر از معلولین در این کارگاه ها گفت: این تعداد کارگاه به این معناست که منابع مالی ما برای این گروه بسیار کم است.

او با بیان اینکه آموزش معلول از تکالیف آموزش و پرورش است، گفت: متاسفانه نظام آموزشی کشور با نیاز امروز معلولین ذهنی همخوانی لازم را ندارد.

او گفت: برای یک دوره آموزش 10 ماه کم است بلکه باید یک مطالعه طولانی تر صورت بگیرد تا بعد از روشن شدن نقاط ضعف طرح و رفع آن در کل مراکز مورد استفاده قرار گیرد.

محمود نژاد افزود: هر کودک معلول آموزش خاص خود را می خواهد، در حال حاضر ما کمبود مربی داریم و حداقل به 20 هزار نیرو برای آموزش معلولین نیازمندیم، درحال حاضر بهزیستی از کمبود نیروی تخصصی در این عرصه رنج می برد.

او گفت: این بسته در صورت حمایت می تواند برای معلولین کارساز باشد این درحالیست که بودجه بهزیستی در سه سال گذشته بسیار انقباضی بوده است.

او گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولین برای 5 سال مورد بررسی قرار گرفت تا همه حقوق معلولین مدنظر قرار گیرد لذا در صورت تصویب مشکلات این گروه بطور چشم گیری کاهش می یابد.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ بخش اول گفتگوی اختصاصی خبرگزاری صداوسیما با همسر سردار شهید حسن طهرانی مقدم با عنوان "روزهایی که نیستی"بزودی از شبکه خبر پخش می شود.

 شهید حسن طهرانی مقدم ۶ آبان سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. وی پس از تحصیلات مقدماتی، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد. این شهید که در آغازین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت آن درآمده بود، در دوران جنگ عراق و ایران، جزو نخستین فرماندهان توپخانه سپاه و بنیان‌گذاران این واحد بود. شهید طهرانی مقدم بنیان‌گذار یگان موشکی سپاه است که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در زمان جنگ مدیریت می‌کرد. او در سال ۱۳۶۴ به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد. راکت نازعات، موشک شهاب ۳، قیام، قدر، عاشورا و خلیج‌فارس، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت اوست. شهید حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۸۵، مسؤولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت و تا روز شهادتش در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰، برای تولید و گسترش تسلیحات موشکی کشور فعالیت داشت. علی طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم نیز ۱۸ آبان سال ۱۳۵۹ مصادف با ظهر عاشورا وقتی تنها ۱۸ سال داشت در جبهه سوسنگرد به شهادت رسیده بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!