Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخير امانوئل ماکرون در جريان مصاحبه با دو روزنامه الجزايري و تاکيد او بر نقش ايران در حل بحران‌هاي منطقه‌اي، اظهار کرد: واقع‌بيني بيشتر رئيس‌جمهور فرانسه در قبال تحولات منطقه‌اي زمينه لازم را براي همکاري‌هاي منطقه‌اي فراهم‌تر مي‌سازد.
بهرام قاسمي در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به سوالي در ارتباط با اظهارات اخير رئيس‌جمهور فرانسه مبني بر اينکه ايران يک قدرت منطقه‌اي است و بايد نقش سازنده در حل بحران‌هاي منطقه ايفا کند، گفت: در يک نگاه واقع‌بينانه، سازنده و منصفانه و فارغ از استانداردهاي دوگانه مي‌توان در يک حرکت جمعي در جهت کاهش تنش و بي‌ثباتي در منطقه تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين ديپلمات ارشد کشورمان تاکيد کرد: آنچه در اين روند مهم است، توجهي دقيق به ريشه‌هاي بحران‌هاي منطقه‌اي است و جمهوري اسلامي ايران همواره با تمام توان در جهت کاهش تنش و ايجاد ثبات بيشتر و مبارزه با افراط‌گرايي و تروريسم تلاش بسزايي داشته است.
قاسمي افزود: آرامش، ثبات و امنيت منطقه در گرو گفت‌وگو و دور کردن منطقه از رقابت‌هاي بي‌مورد تسليحاتي است.
به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌هاي الخبر و الوطن چاپ الجزاير گفته است، ايران يک قدرت منطقه‌اي است و بايد نقشي سازنده در حل بحران‌هاي منطقه ايفا کند.
وي همچنين اظهار کرده که رقابت ميان کشورهاي حاشيه خليج فارس و ايران يک موضوع مورد نگراني است و در اينجا نيز تنها گفت‌وگو راه‌حل کاهش تنش‌ها به شمار مي‌آيد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، ۵ سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌وفناوری در حضور «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا به امضا رسید.

رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • فیلم/ استقبال رسمی از رئیس جمهور ایران در سریلانکا
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان