Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز همدان، تندیس‌های طلایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از بین ۴۰ نمایش داخلی و ۸ نمایش خارجی بر دستان هنرمندان برگزیده خودنمایی کرد.
در این جشنواره در بخش تئاتر ایران، مهرداد باقری برای بازی در نمایش «عقل صورتی» بهترین بازیگرمرد و نسیم تاجی برای بازی در نمایش «سفر شادی» بهترین بازیگر زن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مرتضی طباطبائی برای موسیقی نمایش «عقل صورتی» / مهدی شریفی و زینب رشتی برای طراحی صحنه و لباس نمایش «دیواکولا» / حمید قلعه‌ای برای نگارش نمایشنامه «پسر‌ها تنهایند» و مهدی فرشیدی سپهر» برای کارگردانی نمایش «عقل صورتی» عنوان برتر را از آن خود کردند.
در بخش تئاترخیابانی و بازیگری مرد هیچ کس حائز رتبه برتر نشد و در بخش بازیگری زن تندیس جشنواره نرگس خاک کار برای بازی در نمایش «یک میهمانی ساده» از شهر ری رسید / بهداد بلیغ فر برای طرح و ایده نمایش «فتالاموس» از تهران / مهدی حبیبی برای کارگردانی نمایش «یک میهمانی ساده» / شیرزاد عشقی و جواد ذاکری برای موسیقی نمایش «مبارک باشه» از میناب مهدی حبیبی و امیرحسین شفیعی هم برای طراحی فضا و لباس «یک میهمانی ساده» در این بخش برتر شناخته شدند.
همچنین در بخش تئاترخردسال فرهاد اسماعیلی برای بازی در نمایش «جاده اردک ها» از تهران و مریم اکبری برای بازی در نمایش «لاک پشت و خرگوش» از تهران بهترین بازیگر معرفی شدند.
آراد ترابی از همدان هم برای بازی در نمایش «دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده به عنوان بهترین بازیگر خردسال انتخاب شد.
سمیه منجم برای نگارش نمایشنامه «کی از همه قویتره» از لاهیجان و رامین کُهن برای نگارش نمایشنامه «هدیه کوچولو» از تهران / رامین کُهن برای کارگردانی نمایش «هدیه کوچولو» از امین پروین برای موسیقی نمایش «هدیه‌ی کوچولو» از تهران
مجید بخششیان و سجاد انتظاری برای طراحی صحنه نمایش «نجات مادر» از مشهدهم در این بخش برتر شدند.
در بخش نمایش برگزیده از دیدگاه مردمی هم آزاده انصاری ماه پیشونی از تهران دربخش کودک/ سید جواد رحیم زاده کارگردان پسر‌ها تنهایند از مشهد مقدس در بخش نوجوان و کیو کمو راماکیو نمایش تک نوازی دو نفره از دانمارک در بخش بین الملل عناوین برتر را کسب کردند.
در بخش بین الملل هم لوکا پاستور برای بازی در نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» از ایتالیا بهترین بازیگر مرد و ماریا فرانچسکا برای بازی در نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» از ایتالیا بهترین بازیگر زن شناخته شدند.
تونیو دی نیتو برای نگارش نمایشنامه و کارگردانی «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت / پائولو کولتا برای موسیقی نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» از ایتالیا و روبرتا دوری بودو برای طراحی صحنه نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» از ایتالیا برترین‌های بخش بین الملل این جشنواره معرفی شدند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم همدان را میزبانی شایسته برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دانست و گفت::
در چهار سال گذشته سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی در رویداد‌های فرهنگی بوده و اکنون شاهد برگزاری مناسب یک جشنواره بین‌المللی در همدان هستیم.
آقای مراد خانی مهم‌ترین تاثیر تئاتر را آموزش بیان و خاطر نشان کرد امیدواریم با حمایت‌های آموزش و پرورش تئاتر هم در برنامه‌های مدارس گنجانده شود.
استاندار همدان هم با اشاره به تاکید پیمبر اکرم (ص) برتوجه ویژه به کودکان و نوجوانان و تربیت شایسته آن‌ها / گفت:: باید شرایط نشاط و شادابی این قشر از جامعه فراهم شود که برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از راه‌های ایجاد شادی است.
آقای نیکبخت به هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان و مقصد گردشگری بودن این استان اشاره کرد و افزود: شهر همدان می‌تواند محور برگزاری همه رویداد‌های مربوط به کودکان و نوجوانان باشد و همه مسئولان استان هم در این زمینه حمایت لزم را خواهند داشت. وی همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را هم دوباهر به شهر همدان بازگرداند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد