Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:04:56 GMT

تولد نوزادان 4 قلو در سردشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۶۷۱۸

تولد نوزادان 4 قلو در سردشت

تبریز- ایرنا - مادر 33 ساله سردشتی در دومین وضع حمل خود 4 نوزاد با وضعیت عمومی مناسب به دنیا آورد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز مادر بارداری که به علت کنترل فشار خون و مسمومیت حاملگی در بیمارستان بستری بوده و در هفته 28 حاملگی قرار داشت، دچار اختلالات زایمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعیده رفیعی افزود: این مادر بلافاصله به بخش منتقل و پس از شروع دردهای زایمانی و معاینات پزشکی، ختم حاملگی اعلام و تصمیم بر سزارین گرفته شد که چهار نوزاد دختر با وضعیت عمومی مناسب به دنیا آمدند.
وی اعلام کرد: وزن اولیه هر یک از نوزادان یک کیلو و 100 گرم بوده که 2 نوزاد در بخش کودکان و 2 نوزاد دیگر در بخش آی سی یو هستند و مادر نوزادان نیز وضعیت جسمانی خوبی دارد.
رفیعی اضافه کرد: مادر نوزادان با 33 سال سن دومین بارداری خود را تجربه می کند که در بارداری اول به صورت طبیعی زایمان کرده است اما این بار به دلیل این که برای چندین سال باردار نشده، تحت درمان داروهای نازایی بوده است.
پدر این نوزادان هم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اهل شهر ربط هستم، گفت: هم اکنون بیکار بوده و در شرایط مالی سختی به سر می برم و از مسئولان درخواست همکاری و مساعدت برای بزرگ کردن فرزندانم را دارم.
به گزارش ایرنا، در 6 ماهه اول امسال یکهزار و 198 زایمان در بیمارستان سردشت با موفقیت انجام شده که از این تعداد 758 مورد زایمان طبیعی و 434 مورد به صورت سزارین بوده است.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم

صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد