Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه از تصمیم «دونالد ترامپ» برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا ابراز تاسف کرد.

وی با تفرقه‌برانگیز توصیف کردن این تصمیم، از طرفین اسرائیلی و فلسطینی خواست آرامش خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که با هر اقدام یک‌طرفه‌ای مخالف است. وی همچنین گفت که موضوع قدس بسیار مهم و حساس است و باید بین فلسطینی‌ها و اسرائیل حل و فصل شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود که این تصمیم ترامپ، مذاکرات صلح در خاورمیانه را به چالش می‌کشد.

گوترش بر راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه حل اختلافات اعراب و اسرائیل تأکید کرد و گفت که بیت‌المقدس باید پایتخت هر دو کشور باشد.

وزارت خارجه ترکیه نیز با محکوم کردن تصمیم ترامپ، آن را غیرمسئولانه خواند و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده است.

وزارت خارجه مصر هم به تصمیم ترامپ واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. این وزارتخانه، انتقال سفارت آمریکا به قدس را غیرقابل قبول خوانده است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که فلسطینیان تصمیم آمریکا را محکوم می‌کنند و آن را نخواهند پذیرفت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد و از مسلمانان خواست برای تضعیف جایگاه آمریکا در منطقه تلاش کنند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا این تصمیم را تهدید برای صلح دانسته و تاکید کرده است که لندن باید چنین اقدامی را محکوم کند.

این تصمیم با واکنش مثبت مقام‌های رژیم صهیونیستی رو‌به‌رو شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، گفت که این اقدام «روزی تاریخی» را رقم زد.

وی مدعی شد که تصمیم ترامپ در قبال قدس، گام مهمی به سمت صلح است.

«دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد: «ما از تصمیم شجاعانه رئیس‌جمهوری آمریکا استقبال می‌کنیم».

وی از سایر کشورهای جهان نیز خواسته است رویکرد مشابهی اتخاذ کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است