Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-19@09:19:11 GMT

دانشجو؛ موذن جامعه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۷۸۶۲

دانشجو؛ موذن جامعه

شهید دکتر بهشتی درباره اهمیت جایگاه دانشجو در جامعه گفته است: دانشجو موذن جامعه است، خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود.به گزارش بلاغ، شهید دکتر بهشتی درباره اهمیت جایگاه دانشجو در جامعه گفته است: دانشجو موذن جامعه است، خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود.

به بهانه 16 آذر روز دانشجو، پوستری که در چندرسانه‌ای بلاغ تولید شده، منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ ناشنوایی نباید در خانه بماند/ نخبه‌های ناشنوا را جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون ورزش ناشنوانان چند روز پیش رییس جدید خود برای ۴ سال آینده را شناخت و با برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، مصطفی نکو لعل آزاد به عنوان رییس انتخاب شد.

نکو لعل آزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که حالا به عنوان یک فرد کم شنوا مشکلات ورزشکاران و اهالی این حوزه را بهتر درک می کند به تشریح برنامه هایش برای اداره فدراسیون پرداخت.

توسعه همزمان ورزش همگانی و قهرمانی

در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، بهترین تعریف را مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند قهرمانی قله است و ورزش همگانی دامنه آن به حساب می‌آید. اگر می خواهیم قله بلند باشد، باید دامنه وسیع داشته باشیم. اگر هم می‌خواهیم دامنه وسیع باشد، قله هم باید وسیع باشد. این دو مساله مکمل یکدیگر هستند. در واقعا این بهترین تعریفی است که می‌شود در این زمینه ارایه کرد.

بنابراین یکی از برنامه های ویژه من این است که در هر دو حوزه پیشرفت همزمان و یکسان داشته باشیم. شعار ما در حوزه همگانی این است که هیچ ناشنوایی نباید در خانه بماند. ما باید با فراهم کردن شرایط، بتوانیم فرد ناشنوا را از خانه بیرون بیاوریم و مقدمات ورود او به یک رشته ورزشی را فراهم کنیم.

ما برنامه داریم که برای ناشنوایانی که قدرت مالی بالایی ندارند، کارت‌های رایگان و یا نیم بها در اختیارشان قرار دهیم. در کنار این مساله به دنبال دعوت از نخبه‌های ناشنوا هستیم تا آنها را وارد کار قهرمانی کنیم. با توجه به تجربه کسب شده در سال‌های گذشته، این مساله می‌تواند به راحتی انجام شود.

استفاده از اسپانسرها

نکولعل آزاد در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر گفت: ما به خوبی می‌دانیم که بودجه دولت جوابگوی نیازهای رشته‌های متعدد فدراسیون ناشنوایان نیست. در این شرایط اسپانسرها می توانند وارد عمل شوند. مثلا فدراسیون فوتبال در کنار بودجه دولتی از اسپانسرها هم برای فعالیت‌های خود کمک می‌گیرد. در همین راستا وزیر ورزش به درستی و برای اولین بار اعلام کرد فدارسیون‌ها غیر دولتی هستند و مثلا در آمریکا از دولت هیچ پولی دریافت نمی‌کنند. این اظهارنظر در واقع به ما سیگنال می‌دهد که برای فعالیت خود باید به دنبال پول و سرمایه باشیم. وقتی شخص اول ورزش این حرف را بیان می‌کند، ما باید جدی‌تر به این مساله نگاه کنیم. به همین دلیل ما به دنبال این هستیم که اسپانسر را وارد این روند کنیم.

نقش مهم رسانه‌ها

یک بخش اعظم کار ما گفتمان سازی است. ما احساس می کنیم که فرد ناشنوا در جامعه به حق خود نرسیده است. در این مرحله نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می‌توانند صدای ناشنوایان را به مسوولان برسانند. رسانه می‌تواند با انجام مصاحبه، ساخت مستند، گفتگو با کارشناسان و انجام تحلیل و پژوهش، کمک شایانی به ما در این مسیر ارائه کند.

اشتغال زایی ناشنوایان

یکی از برنامه‌های مهم در این مسیر،‌ ایجاد شغل و کار برای ناشنوایان است. احساس می‌کنم این افراد از داشتن یک زندگی عادی محروم شده‌اند. در واقع کار برای این افراد، نقش بسیار حیاتی و مهمی دارد. ناشنوایی که شغل مناسب نداشته باشد، متاسفانه به انزوا کشیده می‌شود. اگر بتوانیم در این مسیر برای او کاری انجام دهیم، هم او هم خانواده‌اش را نجات داده‌ایم.

ما در این بخش، برنامه رفاهی هم برای آنها در نظر گرفته‌ایم. ما باید سفرهای استانی داشته باشیم و با استاندارها صحبت کنیم تا بتوانیم کمی از مشکلات این افراد در حوزه های مختلف مثل مسکن را کاهش بدهیم. یکی از برنامه‌ها این است که به مسئولان هر استان پیشنهاد دهیم برای قهرمانان خودش مسکن و خدمات رفاهی ارائه کند. ما به دنبال این هستیم که گفتمان مسکن را تحقق بخشیم.

حل مشکلات اعزام

در بخش اعزام باید کاری کنیم که در مسابقات مطرح همچون المپیک، بازی‌های جهانی و آسیایی در تمام رشته‌ها، ورزشکار ناشنو استرس نداشته باشد. او باید مطمئن باشد که اعزامش به موقع انجام می‌شود و اردوی آماده‌سازی نیز در زمان مناسب تشکیل می‌شود. در صورت نداشتن استرس و اضطراب چنین موضوعاتی، آنها هم می‌توانند قهرمانی به دست بیاروند. این مساله هم با وجود اسپانسر حل می‌شود.

در بحث آموزش، توانمندی‌سازی ناشنوایان یکی از بحث‌های جدی است. ما اعتقاد داریم که در این مسیر، فقط موضوع اهدای امکانات مادی مطرح نیست. ناشنوا باید احساس کند که یک انسان کامل است و فقط شنوایی‌اش ضعیف است. این طرز فکر به این معناست که او می‌تواند در جامعه از هنرها و دیگر توانمندی‌های خود استفاده کند. این بخش شاید ساده به نظر برسد، اما تحقق آن زمان‌بر خواهد بود. با توانمندی‌سازی می توانیم استعدادهای این افراد در حوزه های مختلف را شکوفا کنیم.

لزوم تیم‌سازی

مصطفی نکولعل آزاد در بخش پایانی گفت و گویش با خبرنگار مهر گفت» قسمت آخر و مهمترین اقدام ما، تیم سازی برای پیاده‌سازی این برنامه‌ها است. من به تنهایی نمی‌توانم چنین کاری را انجام بدهم زیرا کار بزرگی است. ما باید برای اجرای این برنامه‌ها، حتما تیم داشته باشیم. اگر این برنامه‌ها اجرایی شود، موفقیت‌های بعدی هم ادامه‌دار خواهد بود. به همین دلیل با چند برنامه عملیایتی وارد شدیم و به پشتوانه تجربه ۲۰ ساله مطمئنم که می‌توانیم جایگاه ناشنوایان را ارتقا بدهیم.

کد خبر 6056579

دیگر خبرها

  • تیمی که دوست ندارد در لیگ برتر باقی بماند!
  • آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت
  • ژاوی را راضی کنید در بارسا بماند
  • تقدیر از فعالان برپایی نماز در دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی
  • بارگذاری اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال
  • اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال ثبت شد
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگذاری شد
  • هیچ ناشنوایی نباید در خانه بماند/ نخبه‌های ناشنوا را جذب می‌کنیم
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگزاری شد
  • قانون «تحریم کالاهای صهیونیستی» تا چه زمانی قرار است معطل بماند؟