Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از بین حدود ۳۴ میلیون جمعیت افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۱۰ میلیون شهروند افغانستان به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

بر اساس این گزارش، ۲ میلیون شهروند افغانستان با فقر جدی مواجه هستند و تأمین غدای روزانه برای آنها دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر، سازمان ملل می‌گوید که طی سه سال آینده، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که تنها در ماه اکتبر سال جاری بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان، حدود ۳۶۰ هزار تن آواره شدند.

در گزارش سازمان از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی شده و در آن آمده است: ۹۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان در نتیجه جنگ‌ها از خانه‌هایشان آواره شدند و در ۹ ماه نخست امسال، در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در افغانستان، دست‌کم ۲ هزار و ۴۸۰ کودک کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل می‌گوید که اکنون حدود ۱۴ میلیون نفر، نزدیک به نیمی از جمعیت افغانستان در مناطق ناامن به سر می‌برند که در آن مناطق درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان جریان دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران

به گزارش همشهری آنلاین هر افغانی در بازار تهران در حدود ۸۴۴ تومان قیمت دارد این در حالی است که قیمت فروش هر افغانی در روزهای ابتدایی اسفندماه برابر با ۷۶۴ تومان بوده است.

در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روزهای ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

اقتصاد صد نوشت: بر اساس این گزارش در روزهای ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمارهای ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

کد خبر 840845 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم ارز - بازار جهانی افغانستان دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • داعش سرکوب شده است