Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:07:26 GMT

لحظه تولد پیامبر اکرم(ص) در فیلم محمد رسول الله

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۸۱۷۵

لحظه تولد پیامبر اکرم(ص) در فیلم محمد رسول الله

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفدهم و دوازدهم ربیع الاول در تقویم قمری برای خواهران و برادران شیعه و سُنی از جمله ایام مبارکی است که نور رسالت بر جهان تابید و آخرین پیام آور وحی در دامن مادری پاک «آمنه» دختر «وهب»، با نام «احمد» متولد شد. به همین مناسبت سکانس زیبایی از فیلم محمد رسول الله را می توانید در اینجا ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه خوب خدا | کرامت خدا دربارۀ مؤمنانی که افطاری می‌دهند

معمولاً وقتی از افطاری دادن صحبت می‌شود، تصور می‌کنیم حتماً باید سفره‌ای اعیانی پای روزه‌داران پهن شود که در آن بهترین غذاها باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رسول خدا صلی الله علیه و آله در ادامۀ خطبۀ خویش که دربارۀ آداب و اعمال ماه مبارک رمضان خواند، فرمود «هر کس یک مؤمن روزه دار را در این ماه افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا دارد و مایۀ آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود. عرض شد: ای رسول خدا، همه ما بر اینکه روزه‌داری را افطاری دهیم توانا نیستیم. فرمود «إِنَّ اللَّهَ كَرِیمٌ یُعْطِی هَذَا الثَّوَابَ لِمَنْ لَمْ یَقْدِرْ إِلَّا عَلَى مَذْقَة مِنْ لَبَنٍ یُفَطِّرُ بِهَا صَائِماً أَوْ شَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ عَذْبٍ أَوْ تَمَرَاتٍ لَا یَقْدِرُ عَلَى أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ وَ مَنْ خَفَّفَ فِیهِ عَنْ مَمْلُوكِهِ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْهُ حِسَابَهُ»؛ یعنی «خدا کریم است؛ همین پاداش را به کسی که با آبِ آمیخته با شیر، یا با جرعه آب گوارایی، یا با جرعه یا با چندین خرما که جز بر آن قادر نیست روزه‌داری را افطار می‏‌دهد نیز عطا می‏‌کند و هر که در آن بر مملوک (و زیر دست) خود آسان گیرد، خدا از او آسان حساب کشد. و این ماهی است که آغاز آن رحمت، و میانه آن مغفرت، و پایان آن اجابت و آزادی از آتش است.»

ماه خوب خدا | جلوۀ صبر و مواسات در ماه رمضان

این فراز از خطبۀ رسول خدا صلی الله علیه و آله گویای ثواب بالای افطاری به روزه‌داران ماه رمضان است. منتها معمولاً وقتی از افطاری دادن صحبت می‌شود، تصور می‌کنیم حتماً باید سفره‌ای اعیانی پای روزه‌داران پهن شود که در آن بهترین غذاها باشد. باید گفت در نگاه اسلام استفاده از بهترین غذاها و امکانات غذایی نسبت به مهمان یا سفرۀ نذری و افطاری، مساوی با تکریم مهمان یا روزه‌دار است به شرطی که افراد چنین امکان مالی را داشته باشند. در عین حال دستور  یافتیم از آنچه در توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم مهمان کنیم.

دربارۀ افطاری دادن در ماه رمضان همین قاعده وجود دارد، منتها به لحاظ ثواب بالایی که این کار دارد، انسان مؤمن نیاز نیست سفره‌ای پهن کند تا افطاری دهد، بلکه می‌تواند به نیت افطاری دادن، به بستگان نزدیک یا همسایگان یا رهگذران دانه خرمایی دهد و یا تکه نانی همراه با نوشیدنی داغ دهد و در صورت کلی، هر آنچه در توان دارد برای افطاری صرف کند.  رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید خداوند چون صفتش «کریم» است، با کرامت خویش ثواب همین کار را مضاعف می‌کند. چون نزد شخص «کریم»، بخل جایگاه ندارد و او از خوان کرم خویش مدام سعی دارد دیگران را متنعّم کند و می‌داند هرچه عطا کند، از اندوخته‌های او کم نمی‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک تولد رسول خادم به سبک علی ضیا
  • عکس| پیام کریم ‌باقری برای تولد رسول خادم
  • استوری خاص کریم باقری برای رسول خادم
  • (تصویر) استوری خاص کریم باقری برای رسول خادم
  • استوری خاص کریم باقری برای رسول خادم (عکس)
  • استوری متفاوت و ویژه علی ضیا برای رسول خادم
  • عکس| پیام معنادار هنگامه قاضیانی به رسول خادم
  • ماه خوب خدا | کرامت خدا دربارۀ مؤمنانی که افطاری می‌دهند
  • شهرک سینمایی نور
  • ایرنه پاپاس، بازیگر هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله در ۹۳ سالگی + عکس