Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:13:53 GMT

پیشنهاد کمک قاچاقچیان به صادرکنندگان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۸۱۹۱

محسن بهرامی ارض اقدس در گفت و گو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش تعرفه واردات کالا و تأثیرات آن بر کالاهای مصرفی مردم اظهار کرد: مالیات ارزش‌افزوده روی عموم کالاهای با غیر از کالاهای عمومی، معیشتی و کشاورزی دریافت می‌شود اما دریافت هر نوع دریافت مالیات از کالاهای مصرفی معیشتی، هزینه‌های سبد خانوار را به‌شدت بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما درصورتی‌که بتوانیم میان دریافت عوارض ویژه از کالاهای وارداتی و پرداخت جوایز صادراتی پیوندی بزنیم، بحث دیگر و امری منطقی است اما باید ابعاد آن نیز بررسی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: به نظر بنده به‌جای این کار می‌توان سهمی ازدرآمدهای حاصله از کشف کالاهای قاچاق را که محل اقتصاد رسمی است به این کار اختصاص دهیم که طرحی زودبازده نیز است.

بهرامی ارض اقدس گفت: واردکنندگان رسمی ما در مسیری هستند که تمام حق‌وحقوق دولتی را پرداخت می‌کنند و وضع یک هزینه جدید به بازار واردات رسمی فاقد منطق است و باید از افرادی که به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند و مخل اقتصاد هستند این پول را دریافت کرد و در واقع آنها به‌جای فعالان رسمی نقره‌داغ شوند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد

در جلسه‌ای که با حضور سید امیر برهانی نائینی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات، محمد مجید فولادگر، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی بابائی دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و همچنین مدیران ارشد تعدادی از شرکت‌های صادراتی دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر با خدمات حمایتی صندوق برگزار شد، برهانی ضمن تشریح خدمات متنوع بیمه‌ای و تضمینی صندوق از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: بر اساس تاکیدات مقام عالی وزارت و با تصویب هیات مدیره صندوق مبنی بر حمایت همه جانبه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌برداری از خدمات تضمینی صندوق به توسعه عملکرد صادراتی خود مبادرت کنند.

وی با اشاره به امکان تضمین تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی در سیستم بانکی کشور با حداقل وثایق نوع اول، ادامه داد: در همین راستا، صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان، به صورت کاهش حداکثر ۱۰ درصدی از حداقل وثایق نوع اول در هر گروه اعتباری خواهد بود. به این صورت، وثایق نوع اول برای شرکت‌های دانش بنیان واقع در گروه‌های اعتباری A و B، صفر در نظر گرفته خواهد شد.

برهانی نائینی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادراتی که از ظرفیت شرکت‌های امین استفاده می‌کنند، صندوق ضمانت صادرات ایران به پوشش اعتباری خریداران خارجی برای شرکت‌های فوق اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها و ضرورت استفاده از سایر ابزار‌ها و روش‌های نوین تامین مالی، شرکت‌های صادراتی دانش بنیان می‌توانند با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و از طریق صندوق‌های تامین کننده مالی (crowd funds) بخشی از سرمایه ثابت مورد نیاز برای پروژه‌های صادرات محور خود را تامین کنند. ترکیب وثایق و تسهیل فرآیند صدور در این حوزه نیز با حداکثر ظرفیت حمایتی صندوق (با حداکثر ۳۰ درصد وثیقه) محقق خواهد شد.

فولادگر، معاون وزیر صمت هم ضمن تبیین اهمیت صادرات محصولات دانش بنیان، این حوزه را پیشران سیاست‌های اصلی وزارت صمت جهت توسعه صنعتی معرفی کرده و اظهار داشت: رویکرد محوری وزیر با توجه به سوابق علمی و تجربی وی، اهتمام به صادرات محصولات دانش بنیان است. انتظار می‌رود با بسته جدید حمایتی در نظر گرفته شده از سوی صندوق، گام مهمی در جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان برداشته شود.

منبع:  معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد