Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@06:44:00 GMT

آئین نامه جدید تسهیلات بانکی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۸۲۵۹

بانک مرکزی آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی را به مدیران عامل بانک های دولتی ، غیر دولتی، شرکت های دولتی پست بانک ، موسسات اعتباری غیر بانکی ، بانک مشترک ایران - ونزوئلا  ابلاغ کرد.

در این آیین نامه آمده است، احتراما بدین وسیله به استحضار می رساند، در جلسه 30 مهر ماه  هیات 1396 هیات وزیران  مقرر شد تبصره  دوالحاقی به ماده (6) آیین نامه فصل سوم قانون  عملیات بانکی بدون ربا (بهره) با عنوان " آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی " موضوع تصویب نامه شماره 88620 مورخ 28 اسفند 1362 و اصلاحات بعدی آن به شرح ذیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره دو - تمام بانک ها موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط سازمان صنایع کوچک و شهر ک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه و همچنین قرارداد های مربوط به تخصیص زمین برای اجرای طرح های صنایع روستایی و پروژه های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد موافقت اصولی آنها توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است و نیز قرار دادهای مربوط به حق بهره برداری از زمین و خدمات زیر بنایی در شهر ک های علمی وتحقیقاتی ، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نو آوری را هم ردیف اسنادرسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در خصوص قراردادهای مزبور اعمال کنند.

وزارت خانه های راه و شهر سازی و جهاد کشاورزی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سایر دستگاه های اجرایی به استثنای سازمان اوقاف و امور خیریه موظفند در اجرای قرارداد تسهیلات اعطایی بنا به درخواست بانک و یا موسسه مالی و اعتباری ذینفع ، آن ها و یا اشخاص معرفی شده از طرف آن ها را به عنوان جانشین مجری طرح موضوع قرارداد واگذاری زمین ، شناخته و بپذیرند و تمام حقوق و تعهدات ناشی از آن را به بانک یا موسسه مالی و اعتباری ذیفنع و یا اشخاص معرفی شده منتقل کنند . همچنین دستگاه های مذکور موظفند در صورت تغییر یا تعویض قرارداد بنا به تقاضای بانک برای تفویض اختیار به بانک در اسرع وقت به دفاتر اسناد رسمی معرفی شده مراجعه کنند.

در پایان ضمن ایفاد تصویر تصویب نامه شماره 96223 /ت 54359 ه مورخ 06 / 08 / 1396 هیات وزیران خواهشمند  است دستور فرمایید مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153 / 96 مورخ 16 /5 / 1396 به قید تسریع به  تمامی واحدهای آن بانک / موسسه اعتباری غیر بانکی ابلاغ شده وبر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

 این بخشنامه توسط اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • قیمت گواهی اسقاط خودرو چقدر است؟
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟