Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@14:42:14 GMT

عربستان به تصمیم ترامپ علیه قدس واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۳۴۱

عربستان به تصمیم ترامپ علیه قدس واکنش نشان داد

به گزارش جام نیوز، دفتر پادشاهی عربستان به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌‌جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و برنامه‌ریزی واشنگتن برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری العربیه، در این بیانیه آمده است: عربستان با تاسف پیگیر خبر تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شده است در حالی که پیش‌تر هم درباره عواقب خطرناک چنین کار غیرقابل توجیه و غیرمسئولانه‌ای هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه افزود: عربستان تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم و نسبت به آن عمیقا احساس تاسف می‌کند چرا که نشانه جانبداری بزرگ از اسرائیل علیه حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین در مساله قدس است.

دفتر پادشاهی عربستان آورده است: حقوق ملت فلسطین را قطعنامه‌های بین المللی تعیین کرده‌اند و مورد تایید و اعتراف جامعه بین المللی قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی حتی اگر تغییر یا خدشه‌ای به حقوق ثابث و مصون ملت فلسطین در مساله قدس و دیگر اراضی اشغالی وارد نکرده و واقعیت جدیدی را بر آن تحمیل نکند اما عقب نشینی بزرگ از تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح است.

این بیانیه افزود: چنین اقدامی موضع بی طرفانه تاریخی آمریکا در قبال مساله قدس را از بین می‌برد و مناقشه فلسطین و اسرائیل را بیش از این پیچیده تر می‌کند.

دفتر پادشاهی عربستان گفت: دولت عربستان امیدوار است که دولت آمریکا از این اقدام صرف نظر کند و جانب خواسته جامعه بین المللی برای بازپس گیری حقوق مشروع ملت فلسطین را بگیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: عربستان بر اهمیت ایجاد راه حل فوری و دائم برای مساله فلسطین مطابق با قطعنامه های بین المللی مربوط و «ابتکار کشورهای عربی» تاکید می کند تا ملت فلسطین بتوانند حقوق مشروع خود را بازپس بگیرند و امنیت و ثبات در منطقه تثبیت شود.

 

فارس

111

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا

کمیساریای عالی حقوق بشر بدون توجه به دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای اخیر سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی؛ دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری 900 تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچک‌ترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید

به گزارش تسنیم،‌ ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از ارسال نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر خبر داد. غریب‌آبادی در این نامه از سرکوب خشونت‌آمیز تجمعات دانشجویی در آمریکا انتقاد کرد و خواستار محکومیت آن از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی