Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا گیاهان این تیره، همه علفی و به حالت خودرو در مزارع و کوه ها و صحرا میرویند، یکی از علایم شناسایی آنها کرک هایی است که بر روی برگ های آنها دیده میشود و بر روی این کرک ها کیسه کوچکی است که پرده نازکی آن را پوشانده و در آن کیسه اسانس های معطر قرار گرفته است .
بسیاری از گیاهان این تیره را در جهان برای استفاده از اسانس آنها به مقدار زیاد میکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک متخصص طب ایرانی معتقد است آویشن گیاهی پرخاصیت، کم عارضه و ضدعفونی کننده ای قوی است و در منابع طب ایرانی، خواص متعددی از آویشن از جمله بازکننده گرفتگیها، اشتها آور، تقویت قوای باروری و پاک کنندگی ریه و معده از رطوبت های اضافه نام برده شده است.
دکتر محمد عسکر فراشاه روز پنجشنبه به ایرنا گفت: روایات متعددی از معصومین نقل شده که آویشن به تنهایی یا با دیگر ادویه، نافع قلب، انسداد رگها، بلغم، بوی بد دهان ، ضعف قوه جنسی ، ناراحتی معده و اعصاب است و به علت عطر و طعم مطبوعی که دارد، یک داروی اشتها آور و هضم کننده غذاست.
وی تصریح کرد: در مقالات جدید هم برای درمان نفخ معده و روده ها موثر دانسته شده،
همچنین نتایج مطالعات جدید از اثر بخشی این گیاه بر بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر بیانگر این مطلب است که آویشن در بهبود علایم شایعی نظیر درد شکم، نفخ ،اسهال و یبوست موثر است.
وی با اشاره به اینکه آویشن، هوش و قوه ادراک را زیاد و اعمال اعضای باروری را در بدن تحریک و تقویت میکند افزود: همچنین در درمان بیماری های ریوی، نشانه های سرماخوردگی، برونشیت ، آسم ، سرفه و احتقان بینی مفید دانسته شده و خلط آور خوبی است.
دکتر عسکر فراشاه تصریح کرد: آویشن، ترشح آب دهان ، ترشح عرق و ترشح ادرار را زیاد میکند و از این لحاظ می توان آن را در بیماری های مربوط مورد استفاده قرار داد‌ و از
دیدگاه طب ایرانی نیز این دارو گیاهی، قاعده آور خوبی است و در بانوانی که قاعدگی آنان بند آمده تجویز میشود وبه همین دلیل درزنان باردار باید با احتیاط مصرف شود .
این متخصص یادآور شد: آویشن به علت وجود تیمول موجود در خود یک ضد عفونی کننده و ضد انگل قوی است و انواع کرم های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور(کرمک) را میکشد و علاوه بر کشتن کرم ها، تخم کرم را نیز از بین میبرد.
وی در مورد بهترین طریقه تهیه دم نوش آویشن هم گفت: یک قاشق مرباخوری آویشن دریک فنجان آب جوش، دم نموده، صاف کرده و در صورت تمایل آن را شیرین نموده (با عسل) و روزی سه فنجان بخوریم.
دکتر عسکر فراشاه اضافه کرد: شستن سر با جوشانده غلیظ آویشن (10 گرم آویشن را در صد گرم آب جوشانیده، صاف کرده به کار برند) موجب جلوگیری از ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو و تقویت پیازهای آن میشود.
وی مهمترین خواص این گیاه دارویی را وجود ترکیبات ضدمیکروبی و ضدقارچی قوی در آن دانست به طوری که بسیاری از منابع پزشکی و دارویی از آویشن به عنوان
یک ضدعفونی کننده قوی یاد می کنند و باعث شده فرآورده های دارویی حاصل از روغن آویشن جهت درمان عفونت های میکروبی و قارچی (کاندیدیایی )نیز تولید شود.
به گفته وی طب ایرانی، مصلح آویشن را چند قطره سرکه میداند که باعث میشود مصرف آن عارضه ای نداشته باشد.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: بر اساس پیمایش‌ها و داده‌های مرکز آمار ایران (تا پایان سال ۱۴۰۱) بیشترین مصارف فرهنگی خانوار ایران حدود ۵/‏۵‬ درصد است. طبعاً باید نظام فرهنگی کشور این دغدغه را داشته باشد. چراکه حوزه پوشاک و ملزوماتش مرتبط با نظام فرهنگی کشور است زیرا پوشاک و لباس جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۵/۵ درصد از هزینه و مصارف فرهنگی خانواده ایرانی پوشاک است؛ اما نظام فرهنگی نه تنها در سال‌های گذشته بلکه در یک قرن گذشته که دولت مدرن در ایران مستقر بوده است، اساساً نگاه فرهنگی‌اش به این موضوع کمتر بوده است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس به تصویب رسید و دبیرخانه‌ای در این باره به تأیید دولت وقت، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت. اما اقدامی که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور انجام شد، جامع‌ترین، زنجیره‌وارترین و کامل‌ترین متن راهبردی و اقدامات برای بیش از بیست دستگاه است که توانسته به صورت قانونمند، دقیق و علمی مسأله ساماندهی پوشاک را در کشور مورد نظر قرار دهد.

وی افزود: اگر ایرانی بپوشیم و شاخص‌های فرهنگی، دینی و شرعی و اسلامی خودمان را در عرصه پوشش، تولید، توزیع، مصرف و انتخاب و ذائقه ارتقا دهیم، حتماً بسیاری از چالش‌های امروز که در نظم فرهنگی به ویژه در میان نسل نوجوان وجود دارد، شاهد نخواهیم بود.

امامی گفت: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی به عنوان یک فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است یعنی فقط به تولید توجه نشده بلکه به مصرف کننده و حقوق فرهنگی مصرف کننده و حتی به زنجیره پوشاک از مواد اولیه تا طراحی و توزیع پوشاک توجه شده است. در این سند شاهد هدفگذاری کمی هستیم و امیدواریم بیش از ۳۰ درصد پوشاک مصرف مردم کشور به ویژندهای متعهد، متخصص، بومی و ایرانی متصل شود. واردات پوشاک دوخته شده بر اساس تصمیم گیری‌هایی که از سال‌های قبل بوده ممنوع است؛ زیرا می‌توانیم نیاز داخلی را رفع کنیم. البته در عرصه طراحی باید نگاه انفعالی را تبدیل به نگاه فعالی کنیم.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان گفت: امیدواریم با سند ساماندهی سبک پوشش ایرانی اسلامی که در آن مد به عنوان سبک پایداری و ذائقه پایداری از پوشش مورد توجه قرار گرفته است، بتوانیم مصرف بزرگ، اتفاق و پدیده بزرگ فرهنگی را در کشور با نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و متخصصان و با حمایت تولیدکنندگان و اصناف ساماندهی کنیم.

کد خبر 6081925 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • گربه باهوش از سیل نجات پیدا کرد + فیلم
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها