Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@12:50:40 GMT

پویایی شهر در گرو همدلی اعضای شورا و شهردار است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۹۹۵

پویایی شهر در گرو همدلی اعضای شورا و شهردار است

لنجان_رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت:سرمایه‌گذاری براشتغال، عملکرد فرهنگی، اقتصادی، مشارکت‌های اقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار شهر بسیار تأثیرگذار است لذا سرمایه‌گذاری را باید یکی از اصلی‌ترین عناصر رونق اقتصادی و توسعه شهری دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در نشست با خبرنگاران اظهار کرد : اعضای شورای اسلامی شهر به واسطه اینکه نمایندگان مستقیم مردم هستند بزرگترین نقش را در مشارکت مردم در مدیریت شهر دارند لذا به دلیل وجود نقش پررنگ شوراها همواره باید بین اعضای شورا و مردم رابطه مستقیمی برقرار شود تا بتوان از آنها در همه زمینه ها استفاده حداکثری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت یکی از مهمترین وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است از این رو براساس نظرخواهی که از اعضاء شورای اسلامی زرین شهر شده بود و با توجه به جمع بندی های انجام شده، مصاحبه های حضوری وبررسی سوابق و اعلام آمادگی افراد جهت فعالیت در سمت شهردار زرین شهر از بین حدود ۳۰ گزینه پیشنهادی میثم محمدی با ۷ رای موافق به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن مدیریت شهری، شورای اسلامی زرین شهر در فرایند انتخاب شهردار، علاوه بر تخصص به قانون مداری، دوستدار قانون بودن و داشتن خلاقیت را مورد توجه قرار داد تا در مدت چهار سال آینده علاوه بر اتخاذ تصمیم های اقتصادی صحیح، خدمات شایسته تری نیز به شهروندان ارائه شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرو شهرداری به‌عنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری، نقش مؤثر و اساسی در روند توسعه و پیشرفت شهر ایفا می‌کنند از این رو باید توجه داشت در نظام‌های مدرن، اداره جامعه براساس یک توافق جمعی شکل می‌گیرد لذا با توجه به اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف همواره عاملی مهم برای تداوم رشد اقتصادی هر شهر به شمار می آید تلاش شده جذب سرمایه گذار با نتیجه برد برد سیاست شورای شهر باشد.

نادی زاده اضافه کرد: سرمایه‌گذاری براشتغال، عملکرد فرهنگی، اقتصادی، مشارکت‌های اقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار شهر بسیار تأثیرگذار است  لذا سرمایه‌گذاری را باید یکی از اصلی‌ترین عناصر رونق اقتصادی و توسعه شهری دانست.

وی عنوان کرد: امروز زرین شهر به دلیل دارا بودن پتانسیل های متعدد بستر سرمایه‌گذاری خوبی را دارد و باید از این فرصت در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و کسب درآمد برای شهر استفاده کرد چراکه با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از رکود سنگینی که گریبانگیر شهر شده جذب سرمایه گذاران است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: تلاش شورای اسلامی زرین شهر نیز در این دوره این خواهد بود که با کمک به مجموعه شهرداری جذب سرمایه و ایجاد امنیت برای سرمایه سرمایه گذاران، بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را  در شهر فراهم کند چراکه ما معتقدیم نقش شورا در یاری رساندن به مجموعه شهرداری در زمینه کسب درآمدهای پایدار، در ارائه فکر و اندیشه و طرح های مفید به مجموعه شهرداری بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه پویایی شهر در گرو همدلی اعضای شورا و شهردار است، خاطرنشان کرد: ما در شورای اسلامی دوره پنجم زرین شهر به عنوان حامی و هدایت کننده شهرداری در تلاش هستیم به سمت تدوین برنامه‌های بلند مدت گام برداریم و از پرداختن به کارهای سطحی، کوچک و مقطعی پرهیزکنیم.

نادی زاده با اشاره به روند پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اذعان کرد: با توجه به اینکه این پروژه که از اموال عمومی مردم زرین‌شهر به حساب می‌آید و شورای اسلامی نیز موظف به احقاق حق شهروندان است از این رو در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک مسئولان ارشد شهرستان و مدیریت شهری چالش های موجود را با مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی و بصورت کدخدا منشانه مرتفع کنیم چراکه تا زمانی که این مهم محقق نشود چالش ها به پایان نخواهد رسید و این مسئله به ضرر طرفین این پروژه خواهد بود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور  رأی  در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت:با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوییم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

او افزود:همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است