Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری بیش از 9 میلیون نفر سفر دریایی و تخلیه و بارگیری بالغ بر 4 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس طی هشت‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی آسیابانپور طی نشستی به تشریح تازه‌ترین گزارش آماری از عملکرد مجموعه بنادر و دریانوردی قشم در زمینه جابجایی کالا و مسافر طی هشت‌ماهه سال 96 پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای اظهاراتش به اقدامات چشمگیر صورت گرفته در خصوص ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس اشاره کرد و ضمن تاکید بر جایگاه نخست بنادر قشم و زمینه ترابری مسافران دریایی در سطح بنادر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری 9 میلیون و 166 هزار و 155 نفر سفر در این جزیره به ثبت رسیده است.

همچنین سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم به عملکرد این بنادر در زمینه جابجایی بار و کالاهای تجاری اشاره و تصریح کرد: از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه، 4 میلیون و 152 هزار و 851 تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه حجم عمده این کالاها شامل 4 میلیون و 72 هزار و 136 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده است، افزود: 80 هزار و 815 تن فرآورده‌های نفتی نیز از ابتدای امسال تاکنون در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شده است.

صادرات و واردات 192 هزار تن انواع کالا

در ادامه آسیابانپور به میزان صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه، تخلیه و بارگیری 192 هزار و 252 تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید.

وی در ادامه افزود: طی این مدت هشت‌ماهه، 112 هزار و 850 تن کالای صادراتی بارگیری شد و همچنین 86 هزار و 402 تن محموله‌های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم، عمده محموله‌های تجاری غیرنفتی را شامل کالاهایی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم‌یدکی خودرو و مواردی از این قبیل عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، سه میلیون و 836 هزار و 131 تن کالای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

بیش از ۴۶۰۰ TEU کانتینر جابجا شد

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری چهار هزار و 653 TEU کانتینر طی هشت‌ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد اظهار کرد: در یک ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

عباس نژاد پیش بینی کرد؛ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چند منظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

به گفته وی گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه های آینده تعداد شرکت های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می یابد.

عباس نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چند منظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد : سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل  سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود : توسعه بندر چند منظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیر کل بنادر هرمزگان خاطرنشان کرد : طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

بندر چند منظوره خمیر با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند