Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@07:39:59 GMT

راه‌اندازی بیمارستان جایگزین درسرپل‌ذهاب

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۱۲۲۶

قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا قبل از وقوع زلزله یک بیمارستان 50 تختخوابی وجود داشت و در حال حاضر با راه‌اندازی بیمارستان جایگزین، 50 تخت بیمارستانی و 16 تخت اورژانس در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: دکتر ایرج حریرچی در حاشیه افتتاح بیمارستان جایگزین شهدای سرپل اظهار داشت: این بیمارستان 2 اتاق عمل، 4 تخت آی سی یو و سی سی یو، 8 تخت زایمان و بخش هایی مانند اورژانس، اطفال و داروخانه دارد و  خوشبختانه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکوکاردیو گرافی در شهرستان سرپل ذهاب از روزهای گذشته به مردم خدمات ارائه می داد.
 وی تصریح کرد: پس از زلزله، پزشکان عمومی و متخصصان زیادی در شهرستان سرپل ذهاب حاضر شدند اما این به معنی حل تمام مشکلات مردم نیست زیرا در شرایط سردی هوا و آلودگی احتمالی آب آشامیدنی، امکان بروز بیماری های مختلف وجود دارد.
 سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روزانه 4 هزار ویزیت سرپایی و 4 هزار نسخه دارویی در سرپل ذهاب ارائه می شود، افزود: سرپل ذهاب دو کمبود در حوزه بهداشت و درمان دارد که ظرف سه هفته آینده برطرف می شود یکی انتقال تخت های دیالیز از قصر شیرین به سرپل ذهاب و دیگری راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این شهرستان است.
حریرچی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، یادآور شد: تا کنون 25500 واکسن آنفلوانزا برای مردم مناطق زلزله زده تزریق شده همچنین برای کل مصدومان واکسن کزاز تزریق شده است.
 قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به پذیرش 14 هزار و 695 نفر از مصدومان مناطق زلزله در بیمارستانهای کرمانشاه، تهران، البرز و همدان، خاطرنشان کرد:1831 عمل جراحی برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.
بنابر اعلام وب‌دا، حریرچی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی پس از وقوع زلزله به خوبی و به موقع ارائه شد و در حال حاضر، 221 مصدوم این حادثه هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.
 وی در پایان یادآور شد: خوشحالیم که هیچ موردی از فوت مصدومان در حین انتقال به مراکز درمانی ثبت نشد که این موضوع مورد توجه و تعجب نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز قرار گرفت.
منبع: ایسنا برچسب ها: سرپل‌ذهاب ، زلزله کرمانشاه ، بیمارستان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام «حسن درویشیان» رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور در آخرین روز از اجرای «طرح ملی پایش مراکز درمانی سراسر کشور در تعطیلات نوروزی» طی بازدید سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بیماران و همراهان و همچنین گزارش کمبودها و نارسایی‌های کادر درمان قرار گرفت.

در این بازدید میدانی دو ساعته که با همراهی مسؤولان وزارت بهداشت و درمان و مدیران بیمارستان امام‌خمینی (ره) انجام شد، حجت‌الاسلام درویشیان از اورژانس‌، آزمایشگاه، بخش‌های خون، گوش و حلق و بینی، جراحی‌های محدود، سرطان و انستیتو کنسر، و قلب و انکولوژی بازدید به عمل آورد و بدون واسطه مشکلات مردم و شکایات آن‌ها را شنید و دستورات لازم را در جهت رسیدگی فوری به کادر درمان صادر کرد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، در پایان این بازدید سرزده، در گفت‌وگویی کوتاه اظهار کرد: با توجه به اهمیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در ایام نوروز، بلافاصله ۱۵ گروه متشکل از نخبگان، کارشناسان، خبرگان و بازرسان تخصصی حوزه بهداشت و درمان، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین امسال به استان‌ها اعزام شدند و عملکرد بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها را به صورت شبانه‌روزی مورد رسیدگی و بازرسی قرار دادند که گزارش آن به زودی تقدیم رییس‌جمهور خواهد شد.

مسؤول مبارزه با فساد در دولت سیزدهم درباره نتایج و خروجی این طرح ملی تصریح کرد: مشکلاتی نظیر کمبود پرستار، غیبت برخی پزشکان گوش به زنگ و شیفت در ایام تعطیل، فقدان برخی داروهای کمیاب، ضعف در برخی تجهیزات مورد نیاز پزشکی و عدم تناسب تخت و تعداد بیمار در گزارش‌ها مورد اشاره قرار گرفته است، البته در بسیاری از شهرستان‌ها با مازاد تخت مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام درویشیان افزود: متأسفانه فرهنگ قدیمی مراجعه بیماران به مراکز درمانی پایتخت بعضاً باعث ایجاد صف مراجعین در بیمارستان‌های بزرگ تهران شده است؛ در حالی که در اغلب استان‌ها هم پزشک حاذق و هم بیمارستان مجهز در دسترس است و تنها چند استان کم‌برخوردار هنوز با سرانه حداقلی یا مطلوب فاصله دارند که رسیدگی به آن‌ها ضروری و جزو اولویت‌های عمرانی دولت خدمتگزار قرار دارد.

نماینده ویژه رییس‌جمهور همچنین با قدردانی از پزشکان متعهد، پرستاران زحمتکش و کادر پرتلاش درمان کشور، تاکید کرد: مراکز بهداشت و درمان در تمام ۳۶۵ روز سال باید در حال خدمت‌رسانی به مردم عزیز میهن‌ مان باشند و تعطیلات ادارات و سازمان‌های اجرایی شامل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شبانه‌روزی نمی‌شود. ان‌شاء الله با توجه ویژه هیأت دولت و وزارت بهداشت و درمان، شاهد کاهش مشکلات مردم و تأمین نیازهای این بخش حیاتی کشور باشیم.

کد خبر 6083612 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند
  • آمبولانس دریایی در جزیره خارگ راه‌اندازی می‌شود