Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@04:37:32 GMT

با ساخت نوعی هیدروژل؛ تاتوی زنده ساخته شد!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۱۲۵۳

با ساخت نوعی هیدروژل؛ تاتوی زنده ساخته شد!

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان MIT نوعی جوهر از هیدروژل با پرینتر سه بعدی ساخته اند که قابلیت حس و عکس العمل به محرک ها را دارد. آنها به این هیدروژل لقب تاتوی زنده داده اند.

این هیدروژل حاوی باکتری هایی است که به طور ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند. هنگامی که این هیدروژل با مواد شیمیایی خاصی تماس می یابد، روشن می شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان حسگر زنده استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان برای نمایش قابلیت های این جوهر آن را به شکل یک درخت چاپ کردند. هر بخش از درخت حاوی باکتری های مختلفی بود که نسبت به مواد شیمیایی خاصی واکنش نشان می داد. سپس مواد شیمیایی مختلفی را روی دست فردی اسپری کردند و جوهر چاپ شده را روی دست او چسباندند. پس از تماس با مواد شیمیایی بخش های مختلف درخت با رنگ های فلورسنت درخشیدند.

به اعتقاد محققان می توان از این تاتوی زنده برای برنامه ریزی حسگرهای زنده استفاده کرد تا نشانگرهای زیستی التهابی یا ویروس های قابل هضم را بررسی کرد که در معده وارد می شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران

گروه اقتصاد و درآمد: ماموران گمرک ایران یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند.

به گزارش جماران، این محموله کود شیمیایی حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان ارسال  شده بود که توسط مأموران گمرک توقیف شد.

روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد: واردات و ترانزیت هر گونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی بر روی این کالاها از طرف مأموران گمرک صورت می گیرد.

   

دیگر خبرها

  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد 
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • وجود بیش از حد مجاز مواد شیمیایی ابدی در منابع جهانی آب
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش
  • توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران
  • ابداع ماده عجیبی که با ضربه سفت می‌شود