Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@23:28:04 GMT

افزایش 131 درصدی کمک خیران زنجانی به نیازمندان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۱۷۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 19 مرکز نیکوکاری فعال در استان زنجان با محوریت مساجد وجود دارد، گفت: مراکز نیکوکاری باهدف توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در محلات و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز، با مدیریت و ساختار مردمی در استان زنجان ایجادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت صفری  افزود: رویکرد کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های این نهاد به مراکز نیکوکاری و باهدف مدیریت هدفمند فقر در محلات، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در جامعه و خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان دنبال می‌شود.

وی به ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری ایجاد همبستگی اجتماعی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی افراد در قبال نیازمندان، احیای حقوق همسایگی در حوزه دستگیری از فقرا و نیازمندان  است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه نقش کمیته امداد در مراکز نیکوکاری انتقال تجربیات در حوزه محرومیت‌زدایی و ارائه مشاوره‌ها و راهکارهای لازم در این بخش است، تصریح کرد: کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد نظارتی و تسهیل گر در امور خدمت‌رسانی به نیازمندان در مراکز نیکوکاری ایفای نقش کرده و ساماندهی کارهای خیرخواهانه در جامعه را به‌منظور ارائه خدمات فوری و اثربخش به نیازمندان از طریق این مراکز پیگیری می‌کند.

صفری مزایای برجسته فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان را نیز برشمرد و ادامه داد: تقویت جایگاه اجتماعی مساجد در بین مردم، افزایش کارکردهای اجتماعی و ایفای نقش اجتماعی مساجد در محلات، شناسایی نیازمندان در محل و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات از طریق مساجد از مزایای ایجاد مراکز نیکوکاری در این استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه امسال خیران زنجانی سه میلیارد و 105 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری این استان به نیازمندان کمک کرده‌اند، افزود: مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان از طریق مراکز نیکوکاری در هشت‌ماهه امسال 131 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: کمک‌های خیران زنجانی از طریق مراکز نیکوکاری در هشت‌ماهه امسال به‌منظور تأمین بخشی از هزینه‌های مربوط به درمان، تحصیل، معیشت و مسکن نیازمندان از طریق هیئت عامل و مددکاران افتخاری همکار با این مراکز هزینه شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان