Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@08:29:19 GMT

بازداشت شکارچیان قوچ در نیشابور

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۱۹۷۷

بازداشت شکارچیان قوچ در نیشابور

محمدمهدی نوربخش روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی گزارشهای مردمی از روستای گرینه مبنی بر مشاهده تعدادی شکارچی پس از هماهنگی با دادستان عمومی بخش زبرخان و همکاری پاسگاه انتظامی قدمگاه ماموران یگان حفاظت محیط زیست نیشابور بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران در محدوده حفاظت شده منطقه بینالود به دو خودرو مشکوک شدند که پس از بازرسی اجزای یک راس قوچ وحشی به همراه چهارقبضه اسلحه، 14 تیر فشنگ و سه دستگاه دوربین چشمی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط پنج متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند. ادوات کشف شده نیز به محیط بانان منطقه حفاظت شده بینالود تحویل شد.
منطقه حفاظت شده بینالود با وسعت 61 هزار و 936 هکتار بین 3 شهرستان طرقبه شاندیز، نیشابور و چناران واقع است.
منطقه بینالود در نزدیکی منطقه حیدری به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد تا به نوعی پشتوانه گونه‌های زیستی منطقه حیدری باشد.
از گونه‌های مهم جانوری آن می‌ توان قوچ و میش اوریال، گربه وحشی، سمور، پلنگ، کفتار، گرگ، گراز، روباه و انواع پرندگان از قبیل شاهین، بحری، کبک و تیهو را برشمرد.
نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: در پی اعلام مرکز EOC استان خراسان رضوی مبنی بر مفقود شدن مردی ۴۵ ساله در ارتفاعات شهر بار، یک تیم از نجاتگران تخصصی امدادونجات کوهستان به‌موقعیت اعزام شدند.   اسماعیل شاه بیکی افزود: به دلیل وسعت منطقه، سه تیم از امدادگران خانه هلال شهر بار و تعدادی از اهالی محلی برای جستجو نیز به منطقه اعزام شدند.   به گفته او، به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، مه غلیظ و صعب‌العبور بودن مسیر، تیم‌های جستجو پس از حدود ۲۰ ساعت عملیات، موفق به نجات این شهروند شدند که به‌دلیل گم کردن مسیر و امکان نداشتن برقراری تماس، به یک دامداری پناه برده بود.    شاه بیکی اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و نداشتن دید کافی، تیم‌های جستجو و نجات امکان بازگشت را نداشتند که شب را در ارتفاعات شهر بار سپری کردند و با روشن شدن هوا به منطقه امن بازگشتند.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته