Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@14:58:20 GMT

افزایش تقاضا در گروه خودرویی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۲۵۵۰

افزایش تقاضا در گروه خودرویی

به گزارش ایلنا، در بازار امروز با افزایش تقاضا در گروه خودرویی مواجه شدیم به طوریکه اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند و نمادهای خگستر و خمهر صف خرید شدند اما در اواخر بازار کل گروه با تعادل بیشتری به کار خود پایان داد. در سوی دیگر و در گروه حمل و نقل به جز نمادهای حتوکا و حپترو که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگروه های متعادل فلزی و معدنی، نمادهای کچاد، کگل، کنور، فایرا(صف خرید)، کاوه، ارفع(صف خرید)، فمراد و کطبس با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر و نمادهای هرمز، کپرور، کشرق، فسرب، فخاس، کدما(صف فروش) فلوله، فولاژ، فجر(صف فروش)، کمنگنز وتوکا و فسپا(صف فروش) از فشار فروش بالاتر و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها برخوردار بودند.

در شروع بازار، با ریزش قیمتی و صف فروش نماد مرقام، علیرغم معاملات متعادل سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک، مواجه شدیم و در نیمه دوم بازار نماد  (های وب) با صف خرید حدود 300 میلیون سهمی و رشد محدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در نهایت با حجم معاملات حدود 40 میلیون سهم و صف خرید حدود 180 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

نماد وبوعلی پس از انتشار گزارشی مناسب، با جهش قیمتی، صف خرید شد، در این گروه (سرمایه گذاری) نمادهای وبهمن، وسبحان و وتوصا با معاملاتی مثبت، نماد وگستر با صف فروش و مابقی هم گروهی ها با دادوستدهای متعادل و منفی دنبال شدند. به نقل از راشاتودی، بورس اوراق بهادار مسکو بزودی حدود یک میلیارد دلار اوراق قرضه را به یوآن منتشر خواهد کرد. تحلیلگران می گویند که این ممکن است شروع یک سیستم مالی جدید بر پایه غیر دلار آمریکا باشد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها جز گروه های منفی بازار امروز بودند و اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را سپری کردند که در این میان دادوستدهای متعادل و مثبت معدود نمادهای شسپا، شبهرن، شیران، پاکشو و شفن نمایان تر بود، در اواخر بازار و با افزایش عرضه ها در گروه های مذکور، نماد شلعاب صف فروش شد و نمادهای شفارس و شتوکا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند. وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد تولیدکنندگان نفت مذاکره درباره زمان افزایش تولید را در ژوئن آغاز می‌کنند با این همه اوپک به کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ادامه می‌دهد.

درگروه متعادل ساختمانی، صف فروش نمادهای وتوس و وآذر و تشکیل صف خرید نماد ثفارس پس از انتشار شفاف سازی و افزایش پیش بینی سود از 340 ریال به 400 ریال، قابل توجه بود، نماد ثباغ نیز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد و نماد ثشاهد نیز پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره، متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: 3.5 میلیون تن سیمان طی هفت ماه سال جاری به خارج از کشور صادر شده است. براساس آمارهای موجود عراق بیش از 50 درصد سیمان صادراتی ایران را جذب می کند و روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله وارد کنندگان سیمان ایران هستند. بر اساس آمارهای منتشر شده، سال 1390 مجموع صادرات سیمان و کلینکر کشور به بیش از 10 میلیون تن رسید؛ سال 1391 افزون بر 13.6 میلیون تن و سال 1392 نیز بیش از 18 میلیون تن صادر شد.

به جز نمادهای تمحرکه(صف خرید)، بالبر، رمپنا، بکام، تپمپی و بکهنوج که با نوسانات مثبتی همراه بودند، در سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود این در حالی بود که همچنان با توقف نماد پرسر و صدای آذراب مواجه می باشیم..

در گروه متعادل و مثبت کانی های غیر فلزی، نماد کرازی دومین روز از رشد قیمتی، معاملات پرحجم و صف خرید خود را تجربه کرد، در اواسط بازار نیز نماد سکرد با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای رمپنا، کگل، کچاد، خودرو و های وب با رشد حدود 157 واحدی به ارتفاع  91,093رسید که در این بین گروه پالایشگاهی و بخصوص نمادهای شتران، شپنا و شبندر با نواختن ساز مخالف بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۱۳۲۱ واحد افزایش به ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد و شاخص قیمت با ۷۳۹ واحد افزایش به ۴۲۴ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با انجام بیش از ۴۰۴ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، نوری، شبندر، وغدیر و بملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۴۷ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام ۲۱۰ هزار معامله بیش از ۵ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای ارفع و وخاور بیشترین اثر مثبت و نمادهای هرمز، آریا، آریان، شگویا و فزر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد