Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم جعفری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر در جلسه مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی می توانند بازوی یاری گر حفاظت از آثار تاریخی باشند.

وی افزود: مطابق دستور العمل میراث فرهنگ دهیاران و شوراهای اسلامی می بایست نسبت به تشکیل انجمن میراث فرهنگی اقدام کرده و در این انجمن الزامات و ضروریات حفاظت از آثار تاریخی را مورد مشورت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر متذکر شد: به منظور تحقق این مهم می بایست دهیاران و شوراها در روزهای آتی جلسه انجمن میراث فرهنگی را در محل خدمت خود برگزار کرده و شیوه های حفاظت و صیانت از آثار تاریخی را بررسی کنند.

جعفری با اشاره به تعدد آثار تاریخی در شهرستان مشگین شهر ادامه داد: حفاظت از این تعداد اثر نیازمند همکاری نهادهای مختلف از جمله دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک فعالیت انجمن میراث فرهنگی زمینه ساز حفاظت بهینه از آثار تاریخی این شهرستان باشد.

وی همچنین خواستار فرهنگ سازی حفاظت از آثار تاریخی از سوی انجمن های میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: در حفاظت از آثار تاریخی می بایست ظرفیت های مردمی نیز به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ح

حفاظت از آثار تاریخی در شهرستان مشگین شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  این مراسم که با حضور سعدی پژوهان و در  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه دارد به صورت همزمان در قالب نشست‌های مجازی پژوهشگران ادبیات کهن دنبال می‌شود.

 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویداد‌های مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار کرده است.

مهدی سربازی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه