Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس – ایرنا - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله در شرق استان گلستان از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی روستای گونیلی در شرق این شهرستان خبر داد.

محمدصادق بشکوفه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: این آتش سوزی از شب گذشته و به دنبال وزش بادهای محلی در ارتفاعات جنگلی پهن برگ روستای گونیلی آغاز شد و تلاش نیروهای منابع طبیعی برای اطفای ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به خاطر صعب العبور بودن محل آتش سوزی امکان گسترش آتش سوزی وجود دارد، از شوراهای اسلامی ، دهیاران و نیروهای مردمی روستاهای شرق این شهرستان خواست برای اطفای حریق ارتفاعات جنگلی گونیلی به یاری نیروهای منابع طبیعی بشتابند
بشکوفه همچنین گفت: با توجه به وزش شدید بادهای محلی موسوم به خوشاباد در 24 ساعت گذشته در دو نقطه جنگلی آقسو و دومانلی نیز آتش سوزی به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی به صورت کامل اطفا شد.
شهرستان کلاله در شرق استان گلستان دارای 123 هزار هکتارعرصه ملی و طبیعی است که از این میزان23 هزار هکتار جنگل دست کاشت سوزنی برگ، 45 هزار هکتار جنگل طبیعی و بقیه نیز مرتع است.
به گزارش ایرنا، در پی وزرش بادهای محلی فصلی در منطقه، هشت نقطه جنگلی شهرستان های گالیکش و مینودشت در شرق استان گلستان نیز از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه دچار آتش سوزی شد که بنا به اعلام معاون فنی اداره کل منابع و آبخیزداری استان گلستان، این آتش سوزی ها با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردمی و آتش نشانی در ساعت چهار بامداد امروز ( پنجشنبه ) مهار شده و به حدود 10 هکتار از عرصه های جنگلی این دو شهرستان به صورت سطحی خسارت وارد کرده است.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس پلیس راه استان گلستان گفت: بارش باران شدید و جاری شدن روان آب‌ها سبب شد محور  کلاله- گنبدکاووس حد فاصل پل روستای بایلر تا اطلاع ثانوی مسدود شود.

سرهنگ شهرکی افزود: رانندگانی که قصد عبور از این مسیر را دارند می‌توانند از مسیر جایگزین محور بزرگراهی گنبدکاووس- کلاله استفاده کنند.

شهرکی گفت: پس از بازگشایی درباره رفت و آمد در این محور اطلاع رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری