Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از شرایط دنیا و کشور تحلیل درستی داشته باشند گفت: دانشجویان نبابد اجازه دهند ماهیت روز 16 آذر به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم قضایی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روز ۱۶ آذر اظهار کرد: دانشگاه علوم قضایی یکی از دانشگاه‌های راهبردی در کشور است و جایگاه مهمی در آموزش دانشجویان ما دارد.

وی  با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران که ثمره انقلاب مردم است موضوع عدالت از اساسی‌ترین موضوعات است، گفت: بحث عدالت یکی از موضوعاتی است که در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانشگاه علوم قضایی هم وظیفه اصلی‌اش تربیت افرادی برای اجرای عدالت است. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: رشته حقوق جزو رشته‌هایی است که نیاز دارد در کنار آن به ادبیات، معارف دینی، مسائل اجتماعی و دیگر رشته‌ها هم توجه شود. در غیر این صورت تک بعدی رشد کردن موجب می‌شود که در زندگی اجتماعی با مشکلاتی مواجه شویم، چون دانشجو باید علاوه بر تخصص خود همزمان در مسائل اجتماعی هم رشد کند و لازم است از دیگر ابعاد روانشناسی هم قدرتمند باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مثلاً قاضی ما باید بداند که چرا یک فرد اینگونه طغیانگر می‌شود و دست به جرم می‌زند، باید بداند که چرا به حقوق دیگران تجاوز می‌شود، باید زمینه‌های جرم را بشناسد تا بتواند ظالم را از مظلوم تشخیص دهد.

وی بیان کرد: قاضی باید علاوه بر صدور حکم عادلانه، رضایت طرفین پرونده را جلب کند که حتی فرد مجرم هم از رعایت عدالت توسط قاضی رضایت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه دانشجو باید بداند که دنیا و کشور به چه سمتی در حال حرکت است، گفت: علاوه براین موارد نیاز داریم که دانشجویان علاوه بر تحصیلات تخصصی خود به مسائل دیگر هم توجه داشته باشند؛ چون دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و باید بدانند که در کشور چه می‌گذرد، در دنیا چه می‌گذرد.

وی بیان کرد: در واقع دانشجویان ما باید یک تحلیلگر و کارشناس همه جانبه باشند و از اتفاقات کشور و دنیا تحلیل درستی داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشجو باید جریان‌های غالب دنیا را بشناسد و باید ظالم را از مظلوم تشخیص دهد، لذا اگر دانشجو با همه این مسائل آشنا باشد می‌تواند فرد منتقد باشد و انتقاد زمانی ارزشمند است که در پشت آن تحلیل‌های درست وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد:  دانشجویان باید مؤلفه‌های قدرت را بشناسند و تاثیرگذاران بر این مؤلفه‌ها را تشخیص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: به عبارتی و به بیان شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر مؤذن خواب بماند مردم هم در خواب می‌مانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  با طرح سئوال‌هایی از قبیل اینکه چه کسی باید با نگاه اصلاح گرایانه مشکلات را بشناسد و به مسئولان گوشزد کند و چه کسی گفته است که دانشجویان نباید درباره مسائل اجتماعی حرف بزنند؟، نقش دانشجویان در پیشرفت جامعه را را پررنگ ارزیابی کرد.

وی گفت: جریان دانشجویی یعنی جریان انتقاد و مقابله با استکبار، جریان مبارزه با رانت‌ها، زیاده خواهی‌ها و ما باید آگاه باشیم و نباید اجازه دهیم که جنبه ضد استکباری روز ۱۶ آذر فراموش شود. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه شهدای ۱۶ آذر در راستای مقاومت و در مقابله با استکبار به شهادت رسیدند، اظهار کرد: البته همان زمان هم عده‌ای می‌گفتند که مگر می‌شود جلوی آمریکا ایستاد؟ یعنی جریان سازش حتی در آن زمان هم وجود داشت، اما دانشجویان با مقاومت در مقابل این جریان سازش ایستادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: حتی الان که حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد جریان مقاومت و جریان سازش وجود دارد و در مقابل یکدیگر قرار دارند.

وی با تاکید براینکه جریان مقاومت هزینه دارد، اما هزینه سازش صد‌ها برابر هزینه مقاومت است، خاطرنشان کرد: حتی آن کسانی که تلاش می‌کنند که ما عقب نشینی کنیم و ما را وادار به سازش می‌کنند می‌دانند که مقاومت هزینه کمتری نسبت به هزینه سازش دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اظهار کرد: استقلال داشتن و مستقل بودن و مقاومت کردن هم هزینه دارد؛ اما هزینه سازش بسیار بیشتر از این موارد است، چون با سازش کردن ملت‌ها سرخورده و بی هویت می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند که ما در سوریه و عراق چکار داریم؟ جنگ و درگیری در یمن چه ربطی به ما دارد؟ آیا این حرف‌ها سازش است یا مقاومت؟ حتی به غیر از این حرف‌ها مگر ما مسلمان نیستیم؟ مگر در اسلام تأکید بسیار زیادی برای حمایت از مظلوم نشده است؟

وی اظهار کرد: مثلا آمریکا چندین هزار کیلومتر می‌آید و در خلیج فارس مستقر می‌شود و می‌گوید برای تأمین منافع خود اینجا هستیم، آیا ما که با کشور عراق مرز‌های بسیار زیاد داریم، از نظر دینی و مذهبی اشتراکات داریم، آیا ما که با عراق همسایه هستیم منافع ملی نداریم؟ منافع ما نسبت به عراق بیشتر است یا آمریکا؟

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان بیان کرد: لذا دانشجو باید یک تحلیلگر باشد و شرایط جامعه را درک کند، دانشجو علاوه بر اینکه باید در درس خود متخصص باشد باید بداند که در دنیا چه می‌گذرد تا نقش خود را بتواند به طور کامل ایفا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجو باید طاغوت را بشناسد و از خود بپرسد که در جنگ‌های دنیا آمریکا چه نقشی داشته است؟ شما یک جنگ را پیدا کنید که در آن آمریکا نقش نداشته باشد. شما کودتا‌های دنیا را نگاه کنید و ببینید که چقدر آمریکا در آن‌ها موثر بوده است. دانشجو باید بداند که چرا آمریکا از برخی کشور‌های منطقه حمایت می‌کند در حالی که آن کشور‌ها دست به کشتار مردم بیگناه یمن می‌زنند.

وی با بیان اینکه همه اینها برای این است که بدانیم روز ۱۶ آذر نماد مقاومت و استکبار ستیزی است، افزود: بحمدالله همیشه خط مقاومت حرکت رو به رشدی داشته و خط سازش رو به افول بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما از سازش‌کاران فقط یک سوال داریم که فقط همان سوال را اگر پاسخ بدهند برای ما کافی است. سوال ما هم این است که سازش تا کجا؟ اگر اهل سازش جواب این سوال را بدهد تمام بحث‌ها تمام می‌شود. اما اهل سازش هیچ وقت جواب این سوال را نداده است.

وی گفت: مثلا اهل سازش در جنگ هشت ساله می‌گفتند مگر می‌شود با کل دنیا جنگید؟ پس از جنگ هم می‌گفتند که نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است مگر می‌شود ما در مقابل این نظم جهانی ایستادگی کنیم؟ اخیراً هم می‌گفتند که خاورمیانه در حال تغییر است و  باید کوتاه بیاییم، اما ما گفتیم که در مقابل جریان تغییر خاورمیانه می‌ایستیم که بحمدالله همین هم شد و الان پس از شش سال مشخص شده است که آیا جریان مقاومت برنده اصلی است یا جریان سازش؟

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اظهار کرد: آینده و پیروزی برای جریان مقاومت است، چون جریان مقاومت است که همیشه تاریخ سازی کرده است و سازشکاران به فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: دانشجو باید با ایمان به خدا و آگاهی از شرایط دنیا و جامعه به آینده امیدوار باشد و از بشارت‌های خداوند در پیروزی غافل نباشد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود