Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: هنوز معلوم نیست که زلزله زدگان دریافت کننده کانکس مشمول دریافت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند یا خیر؟

وی ادامه داد: نقل قول‌ها در خصوص این مطلب که آیا زلزله‌زدگان دریافت کننده کانکس، مشمول ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند متفاوت است و هنوز وضعیت این مسئله مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: تاکنون ۲۲۰۰ کانکس تحویل زلزله‌زدگان شده است و علاوه بر این ۱۰۶ کانکس دیگر نیز از طریق سازمان بهزیستی به ترتیب شامل ۷۶ کانکس به خانواده‌های زلزله زده دارای معلول، ۱۸ کانکس به جانبازان و خانواده‌های آنان و همچنین ۱۱۱ کانکس به زنان سرپرست خانوار تحویل شده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: علی رغم کانکس‌هایی که تاکنون تحویل زلزله‌زدگان شده است، هنوز بسیاری از این خانواده‌ها در چادر زندگی می‌کنند و شرایط واگذاری کانکس و تامین اسکان موقت برای آن‌ها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که با حضور ستاد مدیریت بحران، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم منطقه زلزله زده در مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، مقرر شده است که مسئله تامین و واگذاری کانکس به زلزله زدگان با جدیت و سرعت عمل بالاتری دنبال شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شده است که تحویل کانکس به مددجویان بهزیستی که خانه آن‌ها در زلزله تخریب شده است سرعت بگیرد و این مشکل نیز مرتفع شود.

وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متعهد شده است که ۱۲۰ عدد کانکس را ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای معلول به سازمان بهزیستی کشور اهدا کند تا بلافاصله پس از تحویل، در اختیار این خانواده‌ها قرار بگیرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: ۳۱ مهدکودک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در کانکس‌های تجهیز شده، فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به کودکان خدمات سرگرم کننده، آموزشی و تفریحی ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: دو واحد توانبخشی در شهر سرپل ذهاب و همچنین شهر ثلاث باباجانی، به مددجویان معلول و ۱۱۸ نفری که در زلزله اخیر دچار نقص عضو شدند، خدمات توانیابی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محسنی بندپی تصریح کرد: امور مربوط به تحت پوشش قرار دادن افرادی که در زلزله دچار معلولیت شده اند در دست بررسی است و کارت ویژه این افراد به زودی صادر می‌شود.

۱۱ کودک در زلزله کرمانشاه پدر و مادر خود را از دست داده‌اند

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ۱۱ کودک در زلزله اخیر استان کرمانشاه هر دو والد خود را از دست داده‌اند و هم اکنون با بستگان درجه یک زندگی می‌کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: تاکید مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان سازمان بهزیستی کشور بر این است که کودکانی که در زلزله بی سرپرست شده‌اند، بهتر است در میان خانواده بستگان درجه یک خود زندگی کنند؛ زیرا با این وجود آسیب‌های روانی و اجتماعی این حادثه را بسیار زودتر پشت سر می‌گذارند.

وی تاکید کرد: در صورتی که خانواده بستگان درجه یک کودکانی که هر دو والد خود را از دست داده‌اند پس از تایید سازمان بهزیستی کشور، بپذیرند که کودکان فوق را نزد خود نگهداری کنند، این سازمان مبلغ بالاتری از مقرری فعلی که به حساب کودکان بی‌سرپرست واریز می‌کند را ماهیانه به این خانواده‌ها پرداخت خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قوه قضاییه می‌تواند در امر پیشگیری از بحران‌ها اقدامات موثری انجام دهد و از وقوع جرایم در این بخش نیز جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در جلسه مشترک امروز با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که در سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، گفت: امروزه بحران موضوع اصلی بسیاری از کشور‌ها است و  در ۱۲۳ کشور جهان «بحران» اولین و راهبردی‌ترین موضوع است. امروزه کشور‌های دنیا با موضوعات تغییر اقلیم بیابان زایی و تغییر آب و هوایی مواجه هستند. همچنین کمبود آب شیرین موجب شده موضوع پیشگیری از بحران دارای اهمیت شده و اقداماتی در این خصوص در کشور‌ها صورت بگیرد.

نامی با اشاره به قانون مدیریت بحران کشور افزود: این قانون ناظر به اقدامات پیشگیرانه است و روح حاکم بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه مدیریت بحران بر پیشگیری تاکید دارند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مخاطره کشور ما سیلاب است، گفت: باید موضوع آبخیزداری و آبخوانداری را به طور کامل انجام دهیم. امروز در دنیا احداث سد‌های زیرزمینی آغاز شده است و  سد‌های زیرزمینی باعث می‌شود آب بیشتری به سفره‌های زیرزمینی منتقل شود و فرونشست را کاهش دهد.

نامی افزود: یکی دیگر از موضوعات کشور ما فرونشست است و ما امروزه از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم، درحالی که استاندارد برداشت آب زیرزمینی ۲۰ درصد است و  ما در برخی مناطق ۸۰ تا ۸۵ درصد از این آب‌ها را برداشت کرده‌ایم و باید با آبخوان‌داری یا آبخیزداری و تاسیس سد‌های زیرزمینی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ناپایداری سازه‌ها در مقابل زلزله از دیگر مخاطرات ما است و ۶۲ درصد جعرافیای کشور ما یا روی گسل است یا در حریم گسل‌ها قرار دارد. در تهران سه گسل وجود دارد که خطرناک‌ترین آن گسل شهرری است؛   بنابراین باید مقاومت مصالح ساختمانی را به هشت ریشتر برسانیم البته درباره زیرساخت‌ها باید بیشتر از این مقاوم سازی شود.   همچنین جنس سازه باید به گونه‌ای باشد که مقاومت در برابر هشت ریشتر را داشته باشد و ما در اکثر شهر‌ها آزمایشگاه مقاومت سنجی مصالح را داریم.

نامی با اشاره به وقوع زلزله در ترکیه و تخریب‌های گسترده ناشی از آن، اظهارکرد: وقتی مصالح ساختمانی استحکام لازم را نداشته باشد، ساختمان با زلزله‌ای بالای شش ریشتر فرو می‌ریزد.

وی گفت: در ۲۲۰ سال گذشته ۱۲ زلزله داشته‌ایم که بالای ۷ ریشتر بوده است و بطور متوسط سالانه حدود دو هزار زلزله به وقوع می‌پیوندد. بعنوان نمونه در سال گذشته حدود  ۱۸ هزار زلزله داشتیم. باید برای سکونت در چنین وضعیتی مقاومت بیش از هشت ریشتر را برای ساختمان‌ها در نظر بگیریم؛ لذا ضرورت دارد در خصوص پیشگیری اقدامات جدی در دستورکار قرار بگیرد.

نامی همچنین تاکید کرد: قوه قضاییه می‌تواند در امر  پیشگیری از بحران‌ها اقدامات موثری انجام دهد و از وقوع جرایم جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند