Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@04:10:12 GMT

گران‌ترین نقاشی تاریخ راهی ابوظبی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۷۲۱۸

گران‌ترین نقاشی تاریخ راهی ابوظبی شد

فرهنگ > تجسمی - گران‌قیمت‌ترین تابلوی نقاشی تاریخ به موزه لوور ابوظبی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تابلوی نقاشی «منجی جهان» اثر لئوناردو داوینچی که چندی پیش در حراجی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد، در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شود.

لوور ابوظبی نخستین موزه‌ای است که خارج از فرانسه نام «لوور» را یدک می‌کشد و ادعای «نخستین موزه جهانی دنیای عرب» را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر سفر «منجی جهان» به لوور ابوظبی در توییتر موزه با این عبارت اعلام شد: «منجی جهان اثر داونیچی به لوور ابوظبی می‌آید.»

به این ترتیب با این خبر بخشی از معمای هویت خریدار نقاشی داوینچی را می‌توان حل شده دانست. حراجی کریستی که پس از فروش تابلو از اعلام هویت خریدار امتناع کرده بود در پاسخ به توییت لوور ابوظبی نوشت: «تبریک»

البته باز هم نمی‌توان با قاطعیت درباره هویت خریدار اظهارنظر کرد چرا که نماینده حراجی کریستی همچنان درباره هویت خریدار سکوت پیشه کرده است.

پیش از این یکی از نشریات مشهور فرانسه گزارش کرده بود که دو کمپانی سرمایه‌گذاری پشت پرده خرید این تابلو هستند. بر اساس ادعای این نشریه این شرکت‌ها در چارچوب توافقی میان چندین موزه این معامله را صورت داده‌اند. در گزارش آمده بود که نقاشی به موزه‌ای در خاورمیانه فروخته یا اجاره داده می‌شود.

تابلوی «منجی جهان‌» گرانقیمت‌ترین نقاشی تاریخ است و دو برابر اثر قبلی که این عنوان را در اختیار داشت، قیمت دارد. موزه لوور ابوظبی یک ماه پیش با حضور امانوئل مکرون افتتاح شد. او این موزه را پلی میان تمدن‌ها توصیف کرده بود. بر اساس توافقی ۳۰ ساله، ۶۰۰ اثر از جمله آثاری تاریخی از تمدن بین‌النهرین در این موزه به نمایش درآمده است.

این یکی از سه موزه‌ای است که قرار است در امارات متحده عربی افتتاح شوند. موزه گوگهنایم نیویورک دیگر نام بزرگی است که به این کشور حاشیه خلیج فارس گام می‌گذارد.

منبع:‌ گاردین/ ۷ دسامبر

57241

کلید واژه‌ها : لئوناردو داوینچی - نقاشی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه نقاشی شرکت آب و فاضلاب استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مسابقه نقاشی شرکت آب و فاضلاب استان یزد در خصوص مصرف هوشمندانه آب در خانه تکانی و دیگر مصارف ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود.     به برگزیدگان این مسابقه جوایز ارزنده اهدا می شود ، مهلت ارسال آثار ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین است.        علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به آیدی @Mosabeghe_abfa ارسال نمایند.

دیگر خبرها

  • موزه باستان شناسی عمارت مفخم بازگشایی شد
  • بانک ملی خریدار پرسپولیس نیست
  • غزل پایانی پرسپولیس دولتی!
  • رسمی- غزل پایانی پرسپولیس دولتی!
  • موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
  • اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • آشنایی با موزه سیر تاریخ تمدن خراسان جنوبی
  • نمایش اشیاء کشف شده از کشتی غرق شده در لاهیجان
  • لذت موزه گردی در فرانکفورت
  • مسابقه نقاشی شرکت آب و فاضلاب استان یزد